ivf / äd 2016/ 2017?
Sjuttosjuan - Det finns minst 3 ivfkliniker i Riga, kanske ännu fler. Jag valde AvaRiga för flest verkar nöjda med den. Det finns även en klinik som heter ivfRiga och en som heter EVG eller något liknande. Men jag har läst om många som beklagar sig över ivfRiga så därför valde jag bort dem direkt.
Om du googlar på AvaRiga så hittar du deras hemsida (finns även info och prislista på svenska).
Det är olika priser allt beroende på vad du vill
ha: äggdonation, spermadonation, odling till 3 dagar eller 5dagar (blasto), PGS etc.
Nej, man får ingen garanti över antalet embryon hos
AvaRiga.
Den enda garantin man får är att om man väljer äggdonation och 3-dagars odling så behöver man inte betala något om inte donatorn får ut ett enda ägg. Om hon får ut ett ägg så betalar man 50% och om hon får ut 2 ägg så betalar man fullt pris. Men vill man odla till 5-dagars(blasto) så gäller inte detta.
De har ingen garanti över hur många ägg som blir befruktade eller hur många embryon det blir.
De flesta jag läst om brukar få ut 12-13 ägg men slutresultatet varierar naturligtvis bl a beroende på äggens och spermans kvalité.
Men det kanske finns kliniker som har sådan garanti om du kollar runt. Har AvaPeter garanti över hur många befruktade ägg och embryon det blir?