• UndrandeSökare

ivf / äd 2016/ 2017?

Smurfen - Verkligen jättetråkigt att du och sambon har det svårt just nu. Fertilitetsproblem är mycket påfrestande på alla, både kvinnor och män.

Hoppas allt löser sig på bästa sätt. Ta hand om er och hoppas att ni kan njuta av sommaren och försöka tänka på annat ett tag.

Låter jättebra att du hittat en gyn som förhoppningsvis kan hjälpa dig med kortisonet ! Om du vill köp gärna och läs boken "is your body babyfriendly" av Dr Alan E Beer finns att köpa på Bokus och Adlibris. På engelska, men jag tyckte den var lättläst. Han var den förste läkaren som började behandla kvinnor med fertilitetsproblem och immunproblem i Usa på 1990-talet. Funderar du på ev.immunutredning till hösten så kan det vara intressant att läsa den boken först.

Ego: Ja, vi har ju 5st friska eskimåer kvar kvar i frysen i Riga. Så det gäller bara att få ordning på mitt immunförsvar också. Men förra gången med Intralipiddropp 2016, kom vi ju längre än nån annan gång så det får bli dropp och blodprover för fullt till hösten. Bara att kämpa på. Ger man upp blir det ju garanterat inga barn.

• UndrandeSökare

Smurfen - Det låter logiskt att endera äggen har för hårda skal eller att spermierna saknar något så de inte kan ta sig in. Försök gärna kolla vidare på nätet om mer info på det om du har tid och ork.

Alternativt gå in på ivfSerums hemsida och fyll i deras Questionaire på deras hemsida och maila in formuläret. Du kommer då bli kontaktad av Katie på kliniken, be då att du får ett samtal med deras chef Penny hon är jätteduktig ! Om någon kan hjälpa dig nu så tror jag att det är hon. Penny ringer dig och samtalet är gratis för dig. Du behöver ha en landlina eller Skype. Hon ringer inte mobilnr.

Lycka till !

• UndrandeSökare

Maran - Ett tips är är man ska pilla upp Utrogestan vaginalt, är att tvätta händerna först och inte torka dem. Jag tyckte det var lättare att pilla upp dem om händerna inte var torra.

• UndrandeSökare

Maran - Slemhinnorna är alltid känsligare när allt är kemiskt framställt, dvs om man nedreglerats och byggt upp slemhinnan med östrogen och progesteron. Det blir helt annorlunda än om man gjort det i naturlig cykel.

Det borde bli bättre runt v.16 och framåt när moderkakan tagit över hormonproduktionen.

• UndrandeSökare

Jessy- Jag blev gravid, men vid vul i v.7+5 visade det sig vara ofostrig. Jag slutade med medicinerna efter ok med AvaRiga och det har slutat blöda nu.

Både AvaRiga och jag tycker att jag behöver lite ledigt nu, så nu ska jag ta sommarsemester och nästa försök blir i höst. Har 5 embryon kvar i frysen i Riga.

• UndrandeSökare

Maran - Du citererar dig själv numera ser jag ! Haha

Illamående brukar tyda på en kille ! En vän till mig hade illamående och läste att då var det en kille och det blev det mycket riktigt också !

• UndrandeSökare

Smurfen - Ja, Procensprutan tar man själv i magfettet. Eller så gör man som jag och reser till kliniken så sätter de en annan nedregleringspruta i skinkan, funkade jättebra ! Så slipper man fundera på Procren.

Har dock gjort upp med kliniken att jag kommer köra insättning i naturlig cykel i fortsättningen, eftersom jag har regelbunden menscykel och alltid bra rejält tjock slemhinna. Så jag slipper tänka på nedregleringssprutor och östrogentabletter i fortsättningen ! Hoppas du har det bra i solen och värmen ! Här har vi sol från molnfri himmel och rejält varmt. Igår hade vi 28 grader i skuggan !!!

• UndrandeSökare

Superfurry - Tråden heter "Redan47's samlade pärlor".

Eftersom hon som startade tråden kallar sig Redan47, men hon hann bli 49 innan hon fick enäggstvillingflickor på 10:e och sista ÄD (eller om det var dubbldonation) försöket hos ivfSerum med hjälp av immunmedicinering. De satte in 2 embryon, ett dog, det andra delade sig och det blev enäggstvillingar. Men hon fick havandeskapsförgiftning.

• UndrandeSökare

Ja, om man kan tänka sig ÄD så har tid på sig till 49år (eller 50 i Ryssland) sen är det försent. Tyvärr finns det ju ingen garanti att man lyckats eller att pengarna räcker.

Det är bara de som lyckats eller de som fortfarande kämpar som man hör om, de som misslyckas och ger upp, försvinner bara.

Så fortsätt kämpa.

Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?