• Maran73

ivf / äd 2016/ 2017?

Superfurry skrev 2017-04-23 10:55:06 följande:

Underbart Maran!! Vilken grej alltså! Det känns som om det bara var nån vecka sen du skrev om att ni skulle gå vidare med äd och nu är du gravid! Så glad för din skull!!

Ja det är segt att de inte har informerat oss än om resultaten :( men jag kunde inte hålla mig så igår berättade jag för sambon om mina planer och han var helt med på det! Han hade själv tänkte denna vecka att det var synd att vi inte skulle prova igen när det gick så bra sist! Han tyckte tom att vi skulle köpa en trep-pack, alltså 3 försök!! Hmmm jag är lite tveksamt till 3 ggr men ja..... Vad tror ni? Det är ju det ekonomiska som sagt, annars hade jag också sagt ja till 3 ggr...

Men ja han verkar vara med på det hela!! Så det var ju bra! Men som sagt vi väntar på resultaten och Undrande om de inte har hört av sig på måndag så ringer jag :)

Ha en skön söndag alla sköna tjejer!

Tack Furry! <3 Det HAR faktiskt gått väldigt fort! Vilket är skönt, ville VERKLIGEN gå från fabrik till resultat nu...

Tror du missat min fråga: på vilket klinik tog ni provet?

Och hur lång tid SKULLE det ta trodde de? Slöfockar! (Med reservation för att d e posten som borde få sig en känga, hihi).

Skönt att sambon är på! Ett eller tre är omöjligt att säga, jag fixade personligen inte mer än två försök, men lägger de två missfallen på det också. MEN ni har ju fått ett fint embryo f insättning t skillnad fr oss! Har du någon/kommer du ihåg "score" på det ni fick tillbaka? Säger aaaabsolut inte allt förstås men en fingervisning är det ju.
  • Maran73

Ha ha Furry o Smurfen, trädtopparna kanske får räcka i vår ålder ja!!

Till er båda säger jag: GO GO GOOOOO! <3

Ego: HCG har stigit från 81 till 634 på fyra dagar, mer än nödvändigt alltså (ska dubbleras på 2-3 dagar). Glaaad!!!

Kommer inte att slappna av helt, nojjig som man är, men en del iaf! Har däremot inga symtom att tala om, brösten ömmar inte, lite trött men inte mkt mer än vanligt, yttepytte molvärk då och då... Känner mig helt enkelt väldigt ogravid! Jaja... är ju mkt tidigt ännu.

Kramar till höger och vänster!

• Maran73
    smurfen 11 skrev 2017-04-25 14:46:07 följande:

Hej på er!

Härligt att höra det stiger Maran!

Bara lite ego uppdatering också:

Vart å tagit blodprov idag och östradiolet hade höjts enligt plan, så fortsätter med samma enhet Menopur tills ul på fredag.

Men fattar inte hur de kan se om flera ägg utvecklas, istället för ett som det brukar göra varje månad?? Nån som vet? Jag är ju nojig och ville helst göra ett ul idag å kolla, vill ju veta om det är värt fortsätta...kontrollfreak, ja vet ! :)

Nu ska jag iväg å köpa mer knarkhormoner hehe :)

Hi hi, knarkhormoner...

De räknar ju äggblåsorna, som blir fler än normalt vid IVF, men själva ÄGGEN kan de ju inte se. Sen tror jag att typ 2 äggblåsor kan utvecklas fullt ut även i ostimulerad cykel, och fler än så i början men att de tillbakabildas tidigt tidigt. Lugn o fin Smurf, tror inte de kan varken se eller säga så mkt på detta stadium, sprutdag 5? 6? Är nog mest en del smått?
  • Maran73

Hej tjejer! Hoppas ni mår bra!

Lite ego först: känner mig fortfarande inte särskilt gravid, milda slängar av illamående enstaka tillfällen men då pratar vi mycket milda, går direkt t sängs efter jobbet f en liten tupplur, FRYSER, en aaaaaning ömma bröst... Så, ja... inget man inte skulle kunna känna som ogravid! Mina spottings har fortsatt så just nu sitter jag på kö till labb för att på klinikens order kolla HCG igen. Tänker också hoppa in t gyn på tisdag f att se om det FINNS något därinne... ??

Fuuuuuuurryyyyyyyy! Har ni fått svaaaaar???

Välkommen Shrigley!!! Hoppas så att du får rätsida på den krångliga cykeln! Inget med detta är kul... Gick själv på DHEA/Prasteron inför mina IVF m egna ägg. Det KAN ha gett fler ägg än utan, går ju inte att svara på... Fick 10 ägg vid IVF 1 och 8 ägg IVF 2. Över förväntan, iaf enl min läkare. Kvaliteten sög däremot, tyvärr, vi gjorde PGS och de tre blastos vi fick sammanlagt var alla genetiskt defekta. En del menar att man måste kolla sitt östrogenvärde innan man behandlar m DHEA, har man normalt så ska man ta mkt låg dos eller inget alls... Meeen, det finns ju så lite studier på DHEA och fertilitet än så länge, och ett helt gäng olika åsikter och teorier, så vem eller vad man ska lyssna på...? Jättesvårt! Gäller ju mycket annat också när man är inne i "bebisfabriken", man får nog som minimum följa det som faktiskt är vetenskapligt bevisat, vad man ska ta till sig, använda sig av och tro på för övrigt är ju helt upp till dig (och din läkare). Inser att det där inte hjälpte dig för fem öre, sorry. <3 Det jag däremot KAN rekommendera om du i framtiden skulle göra IVF utomlands är PGS (som Undrande skrev om också). Större chans t graviditet o barn om man vet att embryot har en normal kromosomuppsättning. PGS "täcker" inte alla kromosomfel, men de vanligaste såsom trisomier osv. Man vet iaf att embryot har rätt antal kromosomer och på rätt plats. Sedan kan det finnas fel på "mikronivå" tyvärr, men kanske ovanligt? Ingen aning...

Hur som helst: Stort gigantiskt lycka till!!!!

• Maran73
    UndrandeSökare skrev 2017-04-28 09:56:43 följande:

Maran - Hoppas det gick bra på Werlabs och att hcg har ökat. 

Vilken vecka är du i nästa veka? v.4?

Det är för tidigt att se hjärtslag och KANSKE för tidigt att se hinnsäcken för dig nästa vecka, men om gyn inte ser något, så gå tillbaka veckan därpå så hoppas jag han ser något då.

Tack det gick bra! Pirrig f svaret förstås... Gick in i vecka 6 igår, alltså 5+1 idag. Jo, lite is i magen får jag ju ha om han inte ser något, men tycker att i vadblirdet... 5+5 borde ngt litet synas. Den som lever får se! Kram!
  • Maran73
    UndrandeSökare skrev 2017-04-28 12:40:03 följande:

Hej !  Vilket datum hade donatorn äggplock? och vilket datum gjorde du insättning? 

Här kan man kolla även om man gjort ivf:

www.babymed.com/pregnancy-due-date-conception-calculator

Jag hade insättning 28 mars, enligt denna är jag i v.6+6 idag, sjukvården räknar det som v.6 och det gör jag också. (vissa räknar det som v.7 vet jag).

Jag har varit på vul i v. 6 tidigare och de (flera gyn kollade) såg inget alls.

De såg inte ens en hinnsäck, fast sen när jag kom tillbaka i v.8 såg de allt.

Bäst är att kolla tidigast i v.8. Då ska man se hjärtslag om det finns något.

Finns det inget då, så blir det missfall. Har varit med om det 5 gånger

tidigare så vet hur det funkar numera

Därför går jag aldrig för tidigt, väntar hellre lite längre så jag är säker

på att jag inte kollar för tidigt.

Man om du misstänker X (utomhavandeskap)

så är det naturligtvis bra med en extra koll.  men bli inte upprörd ifall de inte ser något alls.  Det kan vara så om man kollar tidigt. Det är därför jag säger redan nu

att ser man inget, så kom tillbaka veckan därpå för ny koll. Då ser de mer.

Om du däremot får jätteont eller blöder mycket så sök gynjouren akut.

Hoppas du får svar på hcg snart !

Ha ha haaa, hjälp, kollat det där med tre olika räknare och ALLA ger olika svar! Ger upp... Antingen är jag i V 5 el 6... fast tja, många i sjukvården använder sig också av mitt räknesätt dvs 5+ någonting= vecka 6.... Helt sjukt att man inte kan vara överens om ngt så enkelt känner jag, fniss.

Ser han ngt så gör han, vet att d e osäkert, har ju också varit i "svängen" ett tag m missfall etc. Blä...
  • Maran73
    smurfen 11 skrev 2017-04-28 13:29:33 följande:

Hej på er !

Lite ego inlägg idag...lite deppigt.

Hoppas det gick bra Maran med hcg:et!

Var på ul idag, och har möjligen två eller en hon kunde inte se riktigt,  stora på 18 mm på höger sida, flera mindre på typ 8 mm på vänster. Ska på ett ul till på söndag, får se då om det rört på sig, annars blir det inget äp. Visste ju om denna eventuella utgång så är inte lika förkrossad denna gång. Men kom små tårar när jag nu fick stanna för massa söta dagis treåringar med gula västar som skulle över gatan, då jag inser det inte blir mina gener som förs vidare :(, får se nu om sambon inser det är dags för äd.

Så ny update på söndag eller efter helg.

Ha en fin helg på er !

Neeeej men Neeeej Smurfen!!! Fy så tråkigt, jävla ägg! Ursäkta... Men det KAN ju hända att något av de små är mer mot nio, och på slutet växer de ju snabbt så man VET aldrig. Eller att någon gömt sig! Hoppas hoppas, snälla hör av dig efter UL på söndag! Stor kram! <3 <3 <3
  • Maran73

Håller med Undrande! Skitdåligt.... och så ledsen för din kompis Furry! Även om man inte ses så ofta längre så är ju gamla vänner ofta sådana som man kan träffa med flera års mellanrum och det känns ändå som igår... Beklagar! <3 <3 <3

• Maran73
    smurfen 11 skrev 2017-04-30 14:14:39 följande:

Hej!

Skriver snart igen men behöver råd!!

Nytt ul idag, Fortfarande osäkert om 2 blåsor på hö sida, men iaf isf en på 20 mm och en på 13 typ.

Vänster 1 på 12mm alltså växt 4 mm på 2 dagar.

Alltså 2-3 blåsor.

Äp eller ej??? Hur stor sannolikhet är det att det är tomma blåsor i alla?? Är det värt göra ett uttag för 16000 kr...

Hjälp vad skulle ni göra? Försöka hemma eller gå vidare?

Har man mindre ont vid och efter Äp om det är få blåsor att ta ut?

Svårt Smurfen!!! Kan inte svara på sannolikheter, och var dessutom nedsövd under ÄP, men logiskt sett borde det onda iaf vara över bra mkt fortare med få blåsor?? Det samlas dessutom vätska igen i de blåsor de tömt, vilket bidrar till ömhet osv, så rimligtvis samma med det?

Som jag förstår det så har du möjlighet t ÄP? Jag skulle nog personligen göra det, räcker ju med ETT bra och när du dessutom lagt ner tid, pengar, energi osv osv på behandlingen så.... vad tycker din sambo (el är det man kanske)? Även om det inte blir bra så har ni gett det ett helt försök och har då inget att undra över sen, typ "HADE det kanske gått vägen om vi gjort ÄP??"

Usch Smurfen vilket dilemma!!! <3 Skriv mer sen!
  • Maran73
    Superfurry skrev 2017-05-01 12:00:44 följande:

Smurfen! Vi har ju inte haft så många blåsor vi heller... Eller ja, har haft många men de har ju inte växt jämnt så vid äggplock är det ändå typ fyra som kan plockas. JAg hade sagt ja till äggplock, och om det är ägg i alla kan det vara så att det finns ett fint eller två (eller tre!!) i dessa blåsor. Som maran säger: det räcker med ett fint ägg!

MEn jag förstår att det är svårt! Säger dem att du annars får äl sprutan så är det att försöka hemma? Kan ju funka det med....

Ego: det känns lite bättre även om det nu har blivit offentligt om denna vän (jag fick reda på det ganska snabbt) ute bland alla andra nu så det är mycket poster på sociala medier där folk minns personen vilket gör att man inte kan sluta tänka på det :(

Men ja en sak är säker: man ska helt klart vara mer öppet med psykisk ohälsa och prata om det mer. Det är en sjukdom som alla andra och som den ska folk som lider få behandling! Angående våra försök så ska jag ligga på luren imorgon asap de öppnar hos RMC för att få reda på resultaten imorgon. Jag börjar 9 imorgon så jag hinner ringa. Sambon är på jobb så han kan inte. det är alltså mer än tre veckor sen vi var där så de kommer absolut att få sig en åthutning!! grrrr

Om resultaten visar sig vara ok så kör vi ett försök asap och antagligen får jag börja med spray i slutet av denna vecka så håll alla tummar för att provresultat är bra!!!

Shrigley: jag har också haft mycket problem med cystor. Vet ej ifall du har följt tråden länge? Jag har en jäkel som växer varje gång jag har gjort IVF och blockerar hö äggstock. Sjukt irriterande! har aldrig hört att en cysta får en att blöda dock. Men ALLA verkligen alla säger till mig att cystor är normala och att jag bara får leva med s-iten men jag tycker inte att det är normal att den ska växa och blockera och ta plats från andra blåsor..... Men det är jag det. Läkarna struntar mycket i cystan dessvärre och gör inget åt den. Vad säger dem om din? vill de tömma den och så?

HA det en fin första maj alal kämpar!

Smurfen tänker på dig!

Håller alla tummar!! Och, de förtjänar inte bara en åthutning, utan en REJÄL åthutning... dumma dom.. Iaf, tror säääääkert simmarna är ok! hoppashoppas.

Ego: känner mig extremt neggo, pga dessa i princip oupphörliga flytningar (gammalt blod + pyttelite rött ett par ggr) i kombo med vaga grav-symtom, så är det inte lätt att slappna av... Med missfall i bagaget blir det ju lätt att man bara går och väntar på ett till.... Bläääääää!
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?