• UndrandeSökare

ivf / äd 2016/ 2017?

Vad jobbigt! Är det fullt med folk i väntrumet också?

Ingen förtur om man blöder och är orolig för missfall?

Skicka meddelande till mannen och be att han tar med sig en kudde till föreslår jag, så du kan vila lite skönare.

Drick vatten om du kan. Har du fortfarande ont i ryggen och förhöjd temp?

• UndrandeSökare
    Maran73 skrev 2017-05-03 23:30:29 följande:

Hej på er! SÅ lättad, allt tycks vara helt ok därinne! Läkaren såg ngt som KAN vara en liten spricka vid livmodertappen, plus lite gammalt/torkat blod men inget annat konstigt. Kan vara därifrån men även bero på alla hormoner sa hon... irriterade slemhinnor? Och, vi såg ett litet hjärta!!! <3 SÅ häftigt! <3 Och en fin hinnsäck som mätte exakt på dagen som den borde vara (v 5+6), och gulekropp. Allt annat, livmoder, äggstockar etc såg bra ut, HCG nääästan dubblerats som det ska, var iaf helt ok. Och alla värden ok, inga infektioner el så. Nu rasa isäng, helt slut... KRAM

Skönt att höra att det gick bra. En spricka vid livmodertappen? 
    Sa läkaren om det kan ha någon inverkan på graviditeten eller förlossningen?
  • UndrandeSökare
    smurfen 11 skrev 2017-05-04 15:15:31 följande:
    De ringde nyss och tyvärr blev inget ens befruktat :(, mer får jag reda på när läkaren ringer nästa vecka.

Bra att undersökningen igår gick bra för dig !
    Blev inget av dina 3 ägg befruktat??? Så jättetråkigt att höra !
    Hoppas du får mer svar nästa vecka när du får prata med läkaren.
    Har du funderat på vad du vill göra härnäst? försöka igen med
    egna ägg eller dags att välja ÄD?

Ego: Jag satte ju in 2 färska embryon, normala kromosommässigt enligt PGS, och 25/4 var hcg 51.700 och 2/5 var hcg 85.200. Men gjorde vul idag 4/5 och det fanns inte 2 hinnsäckar utan bara en, och inget foster, alltså fosterlös graviditet
    - Trots PGS !  Så kan det tydligen också gå. Ska maila kliniken nu och vänta på svar från dem imorgon. Sen blir det troligen att sluta med mediciner och vänta på blödning.

Så nu tar jag semester över sommaren och låter min kropp via från medicinerna, och nästa försök blir troligen i höst.

Ha det bra i sommarvärmen !
  • UndrandeSökare

Superfurry - Hoppas du vann din löpartävling !

Ja, vad hände? Det undrar jag också...Trodde inte det skulle kunna bli ofostrig när man gjort PGS och fostren borde vara helt ok. Men det kunde det ändå. Vet inte om det var mig eller embryona som felet var hos. Hcg ökade ju och jag trodde allt var ok, tills vi gjorde vul och det visade sig att det bara fanns en tom hinnsäck därinne. Detta blir mitt 6e missfall... Både gyn, koordinatorn på AvaRiga och en BM jag pratat med bara beklagar. Ingen har nån förklaring.

Min allra första graviditet var också ofostrig. Trodde allt var ok, men störtblödning i v.10 och på akuten konstaterade de ofostrig graviditet. I senaste graviditeten med egna ägg och sambons spermier förra året (med massor med mediciner) såg allt bra ut, fostret normalstort , allt normalt men inga hjärtslag...trodde det berodde på gamla ägg/dåliga spermier. Men nu första försöket med dubbeldonation så gick det så här.

Har 5st embryon kvar i frysen i Riga.

• UndrandeSökare
    Jenny39 skrev 2017-05-07 14:54:39 följande:

Maran, titta riktigt noga så ska du se att det står med där.. ;)

KNIZ baklänges blir ZINK är det den mineralen du menar ?

De flesta här inne äter både Zink och Magnesium redan, har hört att vissa tror
    att man kan få barn om man äter det, men för de flesta här inne så behövs
    MYCKET MER än zink och magnesium för att få barn !
  • UndrandeSökare

Superfurry - Tråkigt att du har pollenbesvär, många har ju det så här års.

Jag har slutat med medicinerna och väntar på att blödningen ska komma,
    men än har det inte börjat. Känner mig lite ledsen och besviken att det
    inte funkade denna gången heller.

Får hoppas att det blir en bra sommar istället så man kan njuta av den istället.
    Bada i havet och inte behöva oroa sig så mycket över vad man äter och dricker.
    Slappna av och vila från alla mediciner !

Hoppas det går bra för dig vid nästa försök.

• UndrandeSökare
    smurfen 11 skrev 2017-05-08 13:25:31 följande:
    Så klart man blir ledsen ! Det är väl bara förnamnet. Ni gjorde ju lite extra också, PGS t.ex, då tror man ju det ska funka.

Jag börjar sakta kravla mig upp efter förra veckans skitresultat, men än inte orkat ta djup diskussion om det.

Inte omöjligt vi tar paus över sommaren också.. det är ju psykiskt påfrestande detta !
    Smurfen - Var alla dina ägg omogna ? eller sa de att de föll i sär
    så det inte gick att befrukta dem? Hade läkaren någon teori
    varför det blev såhär? Har det hänt dig förut att äggen inte gick att befrukta?
    Ja, det är väldigt påfrestande både fysiskt och mentalt detta. 

Misstänker att det är min kropp det är fel på, eftersom embryona var ju normala kromosommässigt. Men att mitt immunförsvar är för starkt så det tar livet
    av alla embryon, även de som är bra.

Ska fundera på vad jag ska göra härnäst och kontakta läkarna sen.
    Det är väldigt frustrerande tycker jag när man fortsätter misslyckas och får fortsätta vara detektiv och leta efter nästa jäkla lilla pusselbit som behövs...

Ta paus om du känner att du behöver det, annars fortsätt kämpa direkt
    om du orkar. Med tanke på att vi alla jobbar emot klockan och åldern
    när det gäller detta tänker jag. Ta hand om dig !
  • UndrandeSökare

Nej, jag har inte prövat "allt" i immunväg, men vissa immunmediciner som används i Aten kanske inte är sånt man vill utsätta sin kropp för. Du som jobbar på apotek kanske känner till mediciner som Neupogen eller Humira. Det är sånt man ger till hivpatienter, cancerpatienter etc. Sänker immunförsvaret rejält.

• UndrandeSökare
    Maran73 skrev 2017-05-09 09:04:22 följande:
    Jo, Humira känner jag till men Neupogen är lite efter min tid. Är ju byråkrat nu så hänger inte riktigt med i det allra senaste. Nä, Humira är inte direkt ngt första linjen-preparat... Neupogen kan jag inte alls förstå att man använder, HIV- och Cancerpatienter behöver ju BOOSTA sitt immunförsvar vilket Neupogen hjälper till med... men det är säkert ngt jag missat.

Hur som helst, intressant att se vad de säger! Kram
    Har fått svar från Dr D. Men det är som vanligt alla fertilitetsproblem enligt honom är pgr av immunattack och det enda han använder mot det är bara mer Intralipider. Men intralipiddropp funkar fel i min dropp. Istället för att förbättra inplantation så förhindrar det inplantation på mig och då har han inget annat att erbjuda. Det var därför jag gick vidare till AvaRiga och inte använde dropp denna gång. Jag blir nämligen inte gravid om jag använder dropp men gravid om jag inte använder det !

Intralipid är en svensk produkt som används normalt som näringsdropp och ges till för tidigt födda barn och undernärda människor. MEN det trycker även ner kroppens Lymfocyter och kan då förhindra en immunattack.
    Man tar regelbundet blodprover för att mäta blodvärdena och mailar sen resultaten till Dr D och han ordinerar sen när man ska ta dropp och hur mycket.
    Vanlig dos är 200ml IL utblandat med 100ml NaCl tas i droppform genom infart satt av sjuksköterska. För många kvinnor som har immunproblem så funkar detta men inte hos mig. Dr D har då inget mer att erbjuda har han sagt.

www.fass.se/LIF/product&userType=2&nplId=19640224000035&docType=7&scrollTopPosition=624&nplPackId=20140113101585
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?