• UndrandeSökare

ivf / äd 2016/ 2017?

Shrigley- Vad man gör med alla hcgtestresultat? Rapporterar du in dem till din klinik så blir de glada, sen kan du också berätta dem för oss, så blir vi glada

Hur ofta man ska ta hcg får man bestämma själv, vid en graviditet tog jag hcg 1-2 ggr per vecka. Men senaste graviditeten tog jag 4 gånger totalt tror jag mellan v.4-8 (dvs 1 gång per vecka). Jag slutade i v.8 eftersom ofostrig konstaterades då. Men mitt hcg steg bra, var över 51.000 som högst denna graviditeten.

Vissa kliniker vill absolut att man ska mäta hcg, du kan ju fråga din klinik vad de säger?

• UndrandeSökare

Tant rosa - Vi har gjort dubbeldonation hos AvaRiga och kliniken ville att vi skulle kolla upp vilka blodgrupper och sen sa vi helt enkelt att vi ville ha donatorer med samma blodgruper som oss, så skickade kliniken oss ett gäng med rätt blodgruper att välja på. Det var inte alls svårt.

• UndrandeSökare

Shrigley - Ja, Marie på Fertilitetplus kan ordna remisser så du får gå och ta hcg, annars fixa själv direkt via Werlabs. Du kan ju kolla upp priserna på de 2 ställena och jämföra vilket som blir billigast. Kom ihåg rabattkoden "LCHF" så blir det billigare pris med Werlabs.

• UndrandeSökare
    shrigley skrev 2017-06-15 09:47:27 följande:
    Tack! Just tagit hcg-test med hjälp av werlabs, glömde dock rabattkoden - nästa gång! Hoppas få resultat i em. Känner mig väldigt nojig med hcg nu.... Det måste peka åt rätt håll annars kommer jag att gå under.

Nu ska jag ta IL-dropp hos Marie, det gäller att boosta sig ????
    Har du varit hos Penny eller Dr D? Vad visade din utredning? Högt tnf eller nåt annat?
    Eller "självmedicinerar" du?
  • UndrandeSökare
    shrigley skrev 2017-06-15 16:43:28 följande:
    Åh, nu blir jag nojig igen. Fick tillbaks provsvaret på HcG och det visade på 62 - det känns lågt tycker jag med tanke på att jag är på RD 12, det var 14 dagar sen ÄP/befruktning och jag alltså ska gå in i v 5 idag....

Bör jag vara orolig? Det är så här jag upptäckt mina tidigare MF....... Skäms

Nytt test på måndag och hoppas att det skjutit i höjden tills dess... Helgen förstörd.
    Jag googlade och hittade denna HCG-tabell och enligt den
    är 62 inom normalspannet för v.5:
    plusset.wordpress.com/2010/01/04/hcg-niva-tabell/

Dessutom tänk på att det viktigaste är ÖKNINGEN dvs att det ska dubblera sig varannan dag. Så ta du ett nytt hcg på måndag så ska du se att det har ökat !
  • UndrandeSökare

shrigley - Här har du en Graviditetsuträknare, funkar även för ivf !
    Så kan du räkna ut exakt vilken dag du är på (eller kolla om det du trodde stämmer)

• UndrandeSökare
    shrigley skrev 2017-06-15 18:28:15 följande:
    Tack snälla! Oron maler. Men var hittar jag uträknaren sade du? Saknas länk tror jag. Tack igen!
    Här kommer uträknaren !!!!
    http://www.babymed.com/pregnancy-due-date-conception-calculator?redirect=1#

Välj under Select event: Ivf transfer

Lycka till !
  • UndrandeSökare

Shrigley- Roligt att det gick bra med hcg, då är det dags att ringa gyn nu och boka in vul till v.8?

Vad sa Falun? Blev de glada ? eller förvånade?

Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?