Superfurry skrev 2017-03-31 15:26:57 följande:
Judå men Danmark är ju Norden och de gör inte ett sk-t mot immunproblem de heller. Lite har jag tänkt, om detta är mitt problem, så borde mitt immunförsvar helt klart vara ännu mer på sin vakt när både spermien och ägget inte tillhör mig, ifall vi gör äd... Så det är kanske pengar i sjön ändå att göra äd utan att kolla upp detta eller ja göra det hos en klinik som inte alls tror på det. Så det kanske är bäst som du säger Maran (vilken bra idé förresten!!) att göra ett försök till utomlands, alltså utanför norden (ja Danmark känns väldigt hemma för oss i Malmö hehe) och så om det inte funkar, gå vidare med äd i samma klinik :)
Min hjärna går i högvarv nu! Även om jag är helt ok med beslutet om äd så tänker man att: tänk om det funkar nästa gång? Ja, om det hade varit så att jag har det på papper att "nej dina äggstockar har helt slutat fungera och enda sättet att bli mamma är genom äd" så hade man kastat in handduken, men så är inte fallet ju.
Hej Undrande och tack för att du tar dig tid att skriva! JAg bor i Malmö och jag vet inte ifall du läst tråden tidigare, men min sambo har tagit ALLT som går att ta hos sin läkare (det var då dem upptäckte hans låga TSH värde) så da¨r finns inte mycket mer att hämta. Han är också dessvärre ingen läsande typ. What so ever, så läsa böcker är inte hans grej. Dessvärre beror hans motsträvighet och oro också på ekonomin, så även om jag åker själv ner till Aten så ska han betala hälften och han tycker att detta börjar nu sätta spår i vår framtida ekonomi. Vi kan ju inte köpa bil, lägenhet (vi hyr nu) eller ja spara för framtiden pga allt detta, vilket han har börjat tänka på en del. Som jag tidigare skrivit så är mitt TSH helt normalt och det fick jag reda på senast för en vecka sedan. Alla pover kom tillbaka normala så inget där, utan det är just immunförsvaret jag vill kolla. Men det kanske löser sig av sig självt ifall vi väljer att göra IVF/ÂD hos en klinik som tror och kollar detta. Nu ska jag övertyga sambon också... ;)
Nu ska jag hem och ha en skön ledig helg!!!
Jaså din hjärna går med på högvarv!! Låter som mig också ! Jag sa faktiskt på väg hem från mathandlingen idag att skit att vi inte åkte till Riga från början, eftersom de inte ger nånting här på ivf klinikerna. Man vill ju ha det bästa möjliga förutsättningarna, om man nu ska betala så mycket, för att inte tala om all energi !
Skrev ju i inlägget innan att jag nästan vände i dörren när jag skule hämta Synarela idag...panik!
Som din sambo säger, detta tar ju över ens liv... men tror man måste komma ihåg att detta är inte för evigt och det är NU man ska försöka, inte om flera år. Speciellt med ivf egna / ägg.
Våra pengar räcker inte heller för all evighet, dessutom ska jag med all sannolikhet börja studera till höst eller vt 18. OCH precis flyttat in i nybyggt hus !
Men var det inte så att din sambo är med på ÄD? Det är inte min än tyvärr, kanske han ändrar sig när han märker inte ens ivf funkar...som sagt av Undrande, de är motsträviga, är ju inte deras kroppar...
Så. lite tankar från mig på fredag kväll, blev trött på att härja bland miljoner flyttlådor :)
Och håller med, nu ska det bli fler plus i tråden !
Pyret, precis som du säger, "
Vad ni än bestämmer er för så kommer det bli jättebra! "