ivf / äd 2016/ 2017?
God dag alla!
Har precis varit hos gyn och tog lite blodprover, dessvärre kunde han inte ta alla då jag inte är på rätt dag av cykeln. Han kunde också se att det inte har blivit nån graviditet (kan man se sånt så tidigt?) så ingen magsjukebebis :/
Han såg också massor med folliklar, glömde så klart att be honom räkna. Allt såg så fint ut, men ja varför i helskotta blir det aldrig nåt? Har hört detta sen vi började med fertilitetsbehandlingar.... Ser så fiiiint ut...!! grrr...
Well, han gjorde sctratching av livmodern helt gratis!! Tydligen så är detta något som kan underlätta att ägget fäster. nån som hört tala om det eller gjort det själva?
Sedan tyckte han att vi skulle prova "japanen" som metod nästan gång. Tydligen så är detta en bra metod så att ägg inte sticker iväg utan växer mer jämnt. Detta är nåt nytt för mig med. Alltså känner att det blir en del googlandes nu här på jobb om japanen och scratching :) men om någon av er har direkt info så berätta gärna! bestämde med sambon att vi kör igång igen i slutet av mars. Ett år efter vi gjorde vår första IVF. Hoppas hoppas att detta år är vårt år!!
Hur går det för er alla? kram
Bra han såg massa folliklar, och det är ju så, man ligger där i stolen och glömmer varenda fråga, och dom fattar inte att dom ska säga ALLT dom ser!
Jag undrar ju med hur det kommer sig det aldrig blir nåt...nu satte jag upp oss på ett ivf möte här i Göteborg nästa månad, och då ska jag fråga om de kan kolla immunprover och blodproppsbenägenhet. Och så då äggledarkoll nästa vecka så är jag kollad från topp till tå!
Vad är scratching för nåt? Vad gör dom liksom? Japanen? Aldrig hört men ska också googla :) Jag fick ju Progynon som jag åt, och en av grejerna den gör är att få ägg mer jämna tydligen.
Ja, det blir det ingen bebis här heller. Redan i förgår fått små fläckar med brunt i trosan, så nu är lingonveckan på ingång. Blir lite rädd då jag trodde den skulle komma på dag 24 redan, men nu verkar den komma i lagom tid. Blir mensen konstig efter alla hormoner tro??
Förresten, vad vet ni om ifall man fick mens tidigt i livet, dör äggen tidigare då? Börjar ägg mogna vid mensdebut, eller börjar de mogna redan vid födseln?
Alltid miljoner tankar!
Ska ni gå till Triangeln nu då? Massa frågor ja vet :)