Superfurry skrev 2017-01-11 16:24:53 följande:
smurfen 11 skrev 2017-01-09 18:21:57 följande:
Åh så roligt! Yiipiiee! Var riktigt roligt att läsa att allt gått bra! Äntligen ET...du måste vara i sjunde himlen! Som sagt ett ägg räcker. Tillsatte dom det där Clorifem eller vad det hette?
Jaha, har du spanskt påbrå så förstår jag!
Åh nu håller vi tummarna till 23 januari!
Tack Tjajjor!
Ja jag försöker slappna av och tänka positiv men sen började jag läsa om folk som haft toppembryon och inte blivit gravida eftersom dessa inte delar sig vidare/fäster. Satt och var supernervös igår, men sen kom jag på att det är absolut inget jag kan göra åt detta mer än att slappna av. Blir det inget nu så får man ta det därifrån. Vi ger inte upp än!
Så nu har jag bestämt att inte läsa mer om detta och hålla mig lite borta från dessa sidor och detta inkluderar FL. Men jag kommer att titta in här då och då, typ var tredje dag-ish för att se era framgångar.
Smurfen hur gick det på mötet? mycket spännande att höra om det!
Maran hur går det för dig? Har du funderat på akupunktur? Enligt TMC så har en kvinna chans att bli gravid 'ändå tills man helt kommit in i klimakteriet. Man behöver bara justera vissa saker. min akupunktör har jobbat stenhård med att förbättra äggkvalitet på mig då det är typ det som jag har problem med och detta är ju oftast det många 40+ har problem med. Om inte annat så har det ju hjälpt att gå dit. Mycket avslappnande och akupunktören tror ju på en, skönt att hör det ibland när allt känns hopplöst!
HA det fint tjejer!
Så är det. Inget man kan göra, lever sunt gör du väl redan också. Rätt inställning, än ger vi inte upp!
Så har jag med tänkt, att inte läsa om en massa, funkar två dagar sen är det nåt som jag känner jag vill kolla upp...
Men vore trevligt och höra från dig var tredje dag då!
Ja, herregud vilken dag igår! Upp vid 5. Inte kunde jag sova inte, utan låg klarvaken från 2.30, så sov bara fem timmar, men tog igen det inatt. Var lite nervös..
Flyget var lite sent från Gbg-Arlanda, så från säkerhetskontrollen fick jag bokstavligen springa strumplästen med allt i händerna, skärp, boardingkort ( som jag såklart tappade nånstans ), jacka, dojor ! Den siste ombord :) Så fick världens hostattack sen som varade i 10 minuter. Fick sitta mellan två okända, ni vet, man sitter ju 20 cm från varann...Lite kul nu efteråt...nästan som på film. Sambon började tokspringa mitt i en folkmassa, han såg ut som en väskryckare :)
Men nu till läkarbesöket. Han såg 12 blåsor, är det bra antal? Hade 9 i oktober. Förstår ju de ska utvecklas rätt också och ibland är de tomma, så han trodde nog 6-8 ägg kunde tas ut sen. Kruxet är ju att de ska till femdagars stadiet sen, så vågar inte ta ut nåt i förskott än. Han sänkte min dos till 300 Menopur, här skulle jag tagit 450 E. Och på söndag blir det östrogentabletter ca en vecka. Så om allt går vägen (peppar peppar ), blir det äggplock nånstans 1-3 februari. Om jag får min mens lö 21 januari som beräknat, annars blir det en vecka förskjutet. Kommer ta samma medicin så behöver inte köpa nytt.
De kunde erbjuda narkos, vilket jag kan fundera på lite till. Är det farligt göra det? Kanske säkrare med lugnande och smärtstillande?
Mejlat om ultraljud tider, ska gå 25 och 30 januari.
Maran73 skrev 2017-01-12 10:54:21 följande:
Hej på er!
Tack det går väl...bra? Gör ju inget annat än att vänta på mens och behandlingsstart just nu. =) Men, var hos min gyn imorse och fick en överraskning som inte direkt var positiv. Fram till nu har han varit mycket tillmötesgående och har i princip skrivit ut de läkemedel som jag behöver/velat ha/som Riga sagt att jag ska ha, och de undersökningar som Riga sagt till om, utan protester och inom förmånen. Men, nu har troligtvis någon "uppifrån" dragit åt tumskruvarna, för att sade att "ja, hmm, nu är det tyvärr så här att det har blivit lite hårdare gällande denna typ av behandlingar, så snart eller kanske t o m redan nu, så kommer ni tyvärr att få betala medicinerna själva". Grrrrr! Visst, jag förstår ju att det egentligen inte SKA vara inom förmånen, men när han varit så "generös" med detta innan så känns det ju jäkligt surt... Han skrev iaf ut den första jag behöver, Synarela, med förmån. Får väl se hur det blir med resten.... Utöver detta så var han, till skillnad mot förra gången, mkt bestämd att han inte ville skriva ut något mer innan han kollat slemhinnan med UL. Sist så gjorde han helt enkelt UL enligt instruktioner från Riga och lade sig liksom inte i behandlingen... är ni med? Så, vi får väl se hur detta fortlöper. =) Har iaf läkemedel utan förmån som en annan gyn skrev ut förra året, så jag "reservrecept" om nu min läkare skulle krångla. Inte så det räcker tyvärr, iaf Puregon kommer jag behöva mer recept på. Ja, ja, det blir nog bra!
Nej, akupunktur är inget jag har prövat, ganska skeptisk om jag ska vara ärlig. Är ju svårt att säga om något, förutom att undvika el dra ner på alkohol/tobak/koffein samt kolla TSH osv, egentligen har större effekt på fertilitet. Klart det säkert inte skadar, precis som med DHEA, men jag personligen tror att det mest är individuella förutsättningar/gener samt väldigt mycket tur-otur/slump som styr. Det gäller ju att lyckas fånga de guldägg som finns kvar! =) Det är min inställning, men vi har ju alla olika tycke och smak, och alla är rätt. =) Det ska f ö bli sååååå skönt att få sluta med DHEA snart, jobbigt att ta dessa tre gånger om dagen... urk. Du har börjat kladda med Lutinus nu antar jag, Furry? De är ingen dans på rosor att ta heller, superurk! Men förstås värt det för ett plus! Superspännande! Kommer du att tjuvtesta?? =)
Smurfen, hur gick det på mötet??
Jaså, har du tid leta annan gyn som kan hjälpa till då? Vad är det som gör att de inte vill hjälpa till? De förlorar väl inga pengar på det?
Vi får ju betala varenda krona på våra behandlingar, så nåt kan vi få tycker jag! Min gyn sa de tar 1400 för ul plus recept, men menar hon då de "översätter" eller vad då? Så att det går på högkostnadsskyddet tänker jag.
Vi kommer sannolikt göra en ivf omgång till, och behöver också ny medicin då.
Hur många blåsor hade du?
Vad menade han med att "måste kolla slemhinnan först" Min var 8 mm, om jag inte minns fel, vet inte om det är bra eller dåligt?
Hoppas det löser sig!
Jag tror väl inte heller på så många alternativa behandlingar, men har gjort akupunktur också, men nu hållt upp sen början av december, då vi aldrig började ivf då. Läst i en " riktig" studie, att det kan i vissa fall rätta till viss hormonobalans. Därför testade jag det. På mig gör det dock ont på en del ställen, alltså riktiga nervstötar får jag, så snart får hon inte sticka mig nånstans
Däremot glömde jag fråga läkaren igår om Trombyl eller Albyl Minor som kan göra så man inte får blodproppar i moderkakan. Funderat en del på det och undrar om inte det, tillsammans med äldre ägg såklart, kan vara nåt fel på mig, eftersom jag aldrig blivit gravid ens. Min mor fick en propp i benet, så undrar om sånt kan vara ärftligt...
Ha det fint !