Superfurry skrev 2017-03-31 11:53:30 följande:
Grattis Cakh! Så härligt :D :D hoppas att detta plus är den första i raden och att det kommer fler snart!!!
UndrandeSökare skrev 2017-03-30 20:55:06 följande:
Tråkigt att du inte fick så mycket hjälp av din vårdcentralsläkare.
Svenska läkare är tyvärr generellt rätt okunniga om immunförsvaret och fertilitetsproblem
eller så "får de inte" göra vissa saker för sin chef.
Hoppas Marie på Fertilitetplus kan hjälpa dig vidare. Hon borde ju kunna hjälpa dig med blodprovsremisser och kanske spermaprov med morfologi i alla fall.
Kanske hon kan ordna med lite medicinrecept också genom Dr Wang som hennes klinik har kontakt med. Vill du testa IL-dropp vet jag att hon kan sätta
det i alla fall på Fertilitetplus.
Lycka till !
Undrande du som kan så mycket om detta!! Kan man sj¨lv beställa prover på exempelvis Werlabs och kolla ifall man har en stark immunförsvar? Du har säkert skrivit detta innan men jag hittar inte det :/ kan dessvärre inte ta mig till Stockholm eller ju jag kan, men det blir en sån stor projekt då och jag tror att sambon e lite trött på att mycket blir stora projekt och jag vill inte skrämma honom. När vi diskuterade om vi ska göra äggdonation häromdagen så berättade jag om detta med immunförsvaret och att det kunde ju vara något och att man kunde åka till Aten etc etc då sa han direkt att nej detta får inte helt ta över så att vi jagar runt i världen och gör av med mer pengar. Han sa att enough is enough. så med andra ord vill jag inte göra för stor "grej" av det... Hur hade du det med sin sambo? var han med på att dra till Aten och allt detta? Vad säger era män, har ni diskuterat hur långt man kan gå (nu är Aten ifs inte "för lång" men har hört folk som åker till USA för olika ännu mer avancerade behandlingar...).OM OM det blir ett försök till med egna ägg så har vi (jag) också diskuterat att prova utomlands då de ju ger fler stötande behandlingar och tar fler prover än hemma. MEn vart ska man då vända sig? Det ska vara lätt att ta sig dit då sambon verkar nu ha tappat hoppet lite och jag tror inte jag kan tvinga honom för långt och det ska vara "lätt" att ha att göra med... :/
Nu e min lunchrast slut!!
Ha det fint tjejer och Cakh igen: grattis!!!!
Hej Superfurry !
Ja, männen brukar vara lite motsträviga i början (min var det också), men de brukar ändra sig i slutändan, efter att kvinnorna gjort hela förarbetet !!!
Annars så om du lider av upprepade missfall som jag, så tar Dr D bara prover på kvinnan. Så det finns en hel del tjejer/kvinnor som rest till Dr D på egen hand för provtagning också ( i de fall mannen inte hade tid att resa, eller var motsträvig). Så det finns möjligheter att utreda ditt immunförsvar hos Dr D om du vill resa och har råd. Det finns direktflyg från Arlanda till Aten med tex SAS, men kolla gärna vad flygplatserna i din närhet erbjuder också.
Bor ni på en ort där Werlabs finns?
De finns från Sundsvall i norr till Malmö i söder.
werlabs.se/provtagningsstallen/
Här kan du se vilka prover Werlabs erbjuder.
werlabs.se/vara-tester
Man kan testa en massa olika saker hos Werlabs, jag har inte koll på allt, men är ju alltid bra att kolla upp sköldkörtelprover, om man har järnbrist, d-vitaminbrist, eller någon annan brist etc Kolla gärna in deras olika paket.
Om du vill börja lite lätt med mannen, så kan ju du föreslå att du och mannen tar ett varsitt sådant här paket, då får man ju veta en hel del om sin hälsa:
werlabs.se/vara-tester/halsokontroll-xl
Använder du rabattkod hos Werlabs blir det billigare. Jag känner till 2st som funkar just nu. Testa med "f
ertilitetsguiden" eller "
LCHF", då blir det billigare !
Jag vet inte var du bor i Sverige, men jag känner till Marie på Fertilitetplus (hon har öppet på helger också har jag för mig, om du inte kan resa dit en vardag) och 2 kvinnliga gyn i Stockholm som kanske kan hjälpa. Annars vet jag att i Göteborg så ger både Barnmorskehuset och Hagakliniken IL-dropp. Så möjligtvis att nån av dem kan hjälpa till med blodprover? Isåfall ring dem och kolla.
Denna sida är också mycket bra, här finns en lista på förslag över immunprover man kan försöka få ta i Sverige innan immunutredning:
www.fertilitetsguiden.com/immunologi/immuntester.php
Annars om din man är den läsande typen så kan du köpa denna bok och ge den till honom att läsa. Annars köp den själv och läs, mycket intressant.
Inte svår engelska. Om du läser den kanske du har fler argument att berätta för din man också? Skriven av Dr Alan E Beer, den förste läkare som började behandla kvinnor med immunförsvarsproblem och fertilitetsproblem i USA.
Finns på Bokus och Adlibris för ca 200kr. Många i Atentråden läser den.
www.bokus.com/bok/9780978507800/is-your-body-baby-friendly/
Hoppas jag kunnat hjälpa till lite med tips i alla fall. Hör av dig igen
om du har fler frågor, kan jag svaret så svarar jag !