• UndrandeSökare

ivf / äd 2016/ 2017?

Hej alla ! Nu är jag hemma igen. Allt har gått bra. De gjorde PGS på 8 blastos i måndags och 7 var normala. Doktorn gratulerade mig till det utmärkta resultatet. Embryo glue användes och jag ruvar nu på 2 st normala embryon och har 5 normala embryon i frysen. Slemhinnan hade växt ännu mer från 12 till 14mm. Så jag är mycket nöjd med kliniken och resultatet än så länge. Testdag med blodhcg eller urinstickor nästa vecka. Fortsättning följer !

• UndrandeSökare

Superfurry - Tack för att du håller tummarna för mig !

För ett år sen hade jag inga tankar på ÄD, men nu tycker jag det är en jättebra möjlighet för oss som kanske inte kan få barn annars. Förstår att ni funderat mycket över detta med ÄD. Låter som ett bra beslut att ta ledigt över sommaren och njuta av livet. Så får ni komma tillbaka med nya krafter i höst. Jag kan rekommendera AvaRiga, jag tycker både min koordinator Veronika och doktorn är jätteduktiga och kliniken är trevlig. Det är lätt att ta sig dit och de har erfarenhet av svenska patienter. Men det finns massor med andra kliniker att välja på ute i världen. Men det kan du fundera över i höst. Ja, stanna gärna kvar i tråden. Hoppas du får en toppensommar utan mediciner och kan göra massor med roliga saker

• UndrandeSökare

Cakh- bruna, rosa, röda spottnings/flytningar etc är vanligt vid ivf och ÄD. Men sluta inte med några mediciner förän du vet med 100% SÄKERHET att du inte är gravid !!!. Om du vill kan du höra av dig till din läkare/Rmc ang de rosa. Hoppas det går bra på din testdag !

• UndrandeSökare

Smurfen - Ang Progynon utan ivf så kolla upp Frazze och hennes inlägg, hon gjorde det och är nu gravid naturligt med barn nr2. Tror Frazze finns i tråden Vi som planerar äggdonation 2016 (fortfarande aktiv tråd trots 2017).

• UndrandeSökare

Maran - Varsågod ang mitt tips om PGS. Jag hade läst om andra som gjort det tidigare och tänkte att det är en bra urvalsmetod för bättre resultat som jag vill använda. Roligt att höra att du tog mitt tips och också ska göra PGS ! Ja, det är dyrt men då slipper man ju undra om man får missfall, om det berodde på kromosomfel. Med PGS blir det en faktor mindre att oroa sig över, då vet man att det inte är kromosomfel som gav missfallet utan något annat och isåfall kan man gå vidare därfrån med hysto eller något annat. Dessutom blir det ju dyrt i längden att bara fortsätta sätta in 3 dagars också (som kanske är felaktiga och inte ens skulle blivit blasto). Det blir ju tröstlöst att bara sätta in många såna och bara få minus och inte veta om det var embryot eller nåt annat som var fel? Hoppas det går bra i april.

• UndrandeSökare

Pyret - Tack för grattis och att du håller tummarna för mig ! Jätteroligt att höra att ditt Nipttest gick bra och allt var normalt. Om du vill får du gärna avslöja könet för oss, efter du haft din babyshowerfest. Hoppas resten av graviditeten går bra.

• UndrandeSökare

Maran - Hur gick det på vul nr 2 idag? Hur tjock var slemhinnan vid vul nr 1? Och vid vul nr 2 ? Kliniken sa till mig att man måste ha minst 7mm för att de ska göra insättning. Hoppas det gick bra idag !

• UndrandeSökare

Cakh - Skönt att det inte blev fler flytningar. Håller tummarna för dig imorgon ! Använd gärna Clearblues digitala gravtest. De säger Inte gravid eller Gravid och antal veckor. Mycket lättare att använda än de billigare med otydliga streck att tyda. Dessutom har jag hört att de billigaste varianterna som testlagret kan visa falskt positivt eller falskt negativt. Vill du vara 100% säker så gå till din vårdcentral och be att få ta ett blodprov och mäta hcg. Allt över 5 betyder gravid. Annars kan man också ta blodprov via www.werlabs.se utan läkares hjälp. Man går bara in på Werlabs hemsida och klickar i vilka prover man vill ta, väljer provtagmingsställe, betalar och sen dagen efter går man och tar provet. Sen får man ett sms och så loggar man in på deras hemsida och kan läsa sitt provsvar direkt i mobilen eller på datorn. Jättesmidigt ! Använder du rabattkoder

Som "fertilitetsguiden" ellet "LCHF" eller "FB15K" så blir det ännu billigare ! Lycka till !

• UndrandeSökare

Maran - Låter bra att du hade minst 6mm vid vul idag. Den hinner ju förhoppningsvis bli tjockare innan insättning. Min slemhinna var drygt 12mm 2 veckor innan och 14mm vid insättning. Det heter Utrogestan i Riga, det står Utrogestan 100mg 90 kapslar dom jag köpte från AvaRiga. Ska tas vaginalt 2st varje gång 3 gånger per dag. Man trycker in dem med fingret. Kladdar inget alls jämfört med Lutinus. Låter bra att du tog mitt tips om Utrogestan också ! Jag köpte bara en ask, men blir du sen gravid och behöver fler askar då kan kliniken skicka till dig med post från Riga.

Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?