Donator begär umgängesrätt
Har blivit indragen i mitt livs värsta mardröm.
jag fick ett erbjudande av en man för ett halvår sedan om att han var villig att donera spermier till mig och min flickvän. Han ville inte stå som pappa i papper utan ville att det skulle stå fader okänd.
Nu helt plötsligt 22 veckor in i min graviditet så har han ändrat sig och kräver umgängesrätt om jag inte betalar 100 000 kr till honom. Inga pengar har tidigare funnits med i någon diskussion. Jag har polisanmält försök till utpressning men nu hotar han med familjerätten och umgängesrätt samt att han ska få pappaledighet av mitt ofödda barn. Han har tre barn sedan tidigare med två andra kvinnor som han inte har vårdnaden av dock umgängesrätt.
Den ena kvinnan som han haft en längre relation och varit gift med har varit tvungen att bo på skyddat boende med barnen efter hot och våld från hans sida. Detta fick jag reda på nu när jag kontaktade henne för att höra hennes version av deras vårdnadstvist.
Är nu livrädd för vad som ska hända och känner att hela mitt liv blivit förstört av att han har lurat mig in i något som jag aldrig kunnat drömma om. Någon som har varit i samma situation eller har erfarenhet från umgängesrätt när föräldrarna aldrig haft någon relation?