• missMrs

Kan läkarna ha fel?

Hej,

Jag vet inte hur jag sks börja men.

Jag har tidigare haft 4 missfall (har ett bar mellan missfallen) min nuvarande har inga barn sedan tidigare och två av missfallen med honom.

Hur som helst tog jsg ett positivt graviditetstest den 16/9 tre dagar innan Bim. (Har ca32 dagar mellan) dagen efter tar jag ett digitalt cb som visar 2-3 veckor, känner av illamående och bröstspänningar.

Lördag 24/9 tar jag ett nytt cb visar 3v +. Torsdag 29/9 tjatar jag till mig att få komma in på vul då jag haft många missfall och känner att något är fel. Läkaren säger att detta är nog ett utomhavandeskap , dom lägger in mig och jag stannar till dagen efter. Fredag träffar jag en ny läkare som säger att det är nog bara en tidig graviditet och att jag får åka hem men att jag ska komma tillbaka på lördag morgon och lämna HCG prov. Sagt och gjort och idag måndag åkte jag tillbaka igen och den tredje läkaren säger HCG stiger för lite. Har du tänkt på om du vill skrapas eller prova med tabletter?

Dom alla tre läkarna har bara sätt en tom hinnsäck kanske antydan till något där i men säger att det inte är en normal graviditet då HCG inte ökar som det ska. Enligt min uträkning på senaste mens är jag i V5+4 .., ska jag ta tabletterna eller vänta g å veckor och kräva ett nytt vul?

En del av mig vill inte tro att det inte finns, men samtidigt så vill jag ju börja om och försöka på nytt direkt om det inte finns?

Hur hade ni tänkt.. känns som jag är dum i huvudet men behöver hjälp.

• Svar på tråden Kan läkarna ha fel?
  • Långbenopluto

Lyssna på din magkänsla och vänta!

Även om det är missfall så gör det inget om du väntar.

Håller tummarna för dig!

• Micka!

Jag skulle avvakta minst 2 v, ditt hcg har ju ökat och du har en hinnblåsa på rätt ställe, begär ett nytt vul då! Hcgnivåer är väldigt individuella, särskilt i tidig graviditet. Hoppas det ordnar sig och du får se en liten :)

• 3hjärtan

Lita på din magkänsla! Så ser du hur det utvecklas. Begär ett vul om 2v.

Lycka till!

• Morkullan

Definitivt vänta! Har varit i liknande situation men det visade sig senare att graviditeten varit seg i starten. Inget hjärta syntets slå när det skulle ha gjort det. Men en vecka senare så! Födde ett barn nio månader senare (efter många års väntan och flera x).

• Jag är bara jag

T.om med mig där det rådde noll tvivel om att barnet var dött tog läkaren in en läkare till för att bekräfta och jag fick göra ett till VUL en vecka senare innan jag ens fick pillren. Då var jag i hela 9+0. Så tidigt som du hade jag aldrig litat helt på ett VUL! Jag hade väldigt lågt hcg i början av denna graviditet jämfört med förra. Förra blev MA och denna blev bebis så hcg är inte fullt pålitligt heller.

• missMrs

Tack till er som svarat. Min man tycker jag drar ut på lidandet och verkar tycka det är bättre att börja försöka på nytt men kan inte ge upp hoppet riktigt än. Känner att väntar jag två veckor ger jag kroppen möjlighet att stöta ut det själv också. Vilken även det skulle kännas bättre.

Dock har illamåendet minskat och brösten ömmar inte så mycket längre men är kissnödig hela tiden och känslig för dofter. Vet att man fortfarande kan ha symtom trots MA men ska nog vänta en-två veckor och sen begäran nytt VUL.

Stort tack ????

• missMrs

Tack till er som svarat. Min man tycker jag drar ut på lidandet och verkar tycka det är bättre att börja försöka på nytt men kan inte ge upp hoppet riktigt än. Känner att väntar jag två veckor ger jag kroppen möjlighet att stöta ut det själv också. Vilken även det skulle kännas bättre.

Dock har illamåendet minskat och brösten ömmar inte så mycket längre men är kissnödig hela tiden och känslig för dofter. Vet att man fortfarande kan ha symtom trots MA men ska nog vänta en-två veckor och sen begäran nytt VUL.

Stort tack ????

• Lia4
    Scalaren skrev 2016-10-03 16:44:47 följande:

Lyssna på din magkänsla och vänta!

Även om det är missfall så gör det inget om du väntar.

Håller tummarna för dig!

Fast nu var det ju ett ev utomkveds det handlade om och det gör ju definitivt skillnad.

Ts jag tycker att du ska avvakta MEN får du tecken på extrauterin graviditet söker du vård direkt!

Jag hoppas verkligen att det går vägen denna gången!
  • Mallemamma

Känns som väldigt luddiga besked de olika läkarna ger, tycker det är konstigt att de kan ta ett så viktigt beslut att råda dig till att ta tabletterna baserat på det lilla dom har. Jag hade bett att få ta fler hcg prover de kommande dagarna och kanske ett vul om en vecka. Och kanske ytterligare ett utlåtande från en annan läkare.

Jag menar detta är något som kan komma att bli ert barn, det bör inte avfärdas så lätt.

Hoppas verkligen det går vägen för er! Lycka till, be din man ha tålamod någon vecka till, det finns hopp!

• Recept

Utomkveds går ju inte komma ifrån om det är då eftersom ägget då sitter på fel ställe. Jag fick fruktansvärda smärtor. Men jag hade gått längre än 5+4 då. Var in på flera undersökningar innan, där dom inte kunde se något alls. hcg-nivåerna ökade för sakta Någonting var fel men dom kunde inte se vad. När smärtan kom efter några veckor blev dom säkra, utomkvedshavandeskapa! Direkt in och kollade med vul och Ul om dom kunde se vart det satt. Men eftersom dom inte såg så fick jag ta tabletter och bli skrapade, låg kvar ca 5 dagar på sjukhus.

Jag tycker du ska vänta som jag gjorde, men känner du smärta så måste du åka till sjukhuset direkt.

Svar på tråden Kan läkarna ha fel?