• missMrs

Kan läkarna ha fel?

Hej,

Jag vet inte hur jag sks börja men.

Jag har tidigare haft 4 missfall (har ett bar mellan missfallen) min nuvarande har inga barn sedan tidigare och två av missfallen med honom.

Hur som helst tog jsg ett positivt graviditetstest den 16/9 tre dagar innan Bim. (Har ca32 dagar mellan) dagen efter tar jag ett digitalt cb som visar 2-3 veckor, känner av illamående och bröstspänningar.

Lördag 24/9 tar jag ett nytt cb visar 3v +. Torsdag 29/9 tjatar jag till mig att få komma in på vul då jag haft många missfall och känner att något är fel. Läkaren säger att detta är nog ett utomhavandeskap , dom lägger in mig och jag stannar till dagen efter. Fredag träffar jag en ny läkare som säger att det är nog bara en tidig graviditet och att jag får åka hem men att jag ska komma tillbaka på lördag morgon och lämna HCG prov. Sagt och gjort och idag måndag åkte jag tillbaka igen och den tredje läkaren säger HCG stiger för lite. Har du tänkt på om du vill skrapas eller prova med tabletter?

Dom alla tre läkarna har bara sätt en tom hinnsäck kanske antydan till något där i men säger att det inte är en normal graviditet då HCG inte ökar som det ska. Enligt min uträkning på senaste mens är jag i V5+4 .., ska jag ta tabletterna eller vänta g å veckor och kräva ett nytt vul?

En del av mig vill inte tro att det inte finns, men samtidigt så vill jag ju börja om och försöka på nytt direkt om det inte finns?

Hur hade ni tänkt.. känns som jag är dum i huvudet men behöver hjälp.

• Svar på tråden Kan läkarna ha fel?
  • missMrs

Tack till er som svarat. Min man tycker jag drar ut på lidandet och verkar tycka det är bättre att börja försöka på nytt men kan inte ge upp hoppet riktigt än. Känner att väntar jag två veckor ger jag kroppen möjlighet att stöta ut det själv också. Vilken även det skulle kännas bättre.

Dock har illamåendet minskat och brösten ömmar inte så mycket längre men är kissnödig hela tiden och känslig för dofter. Vet att man fortfarande kan ha symtom trots MA men ska nog vänta en-två veckor och sen begäran nytt VUL.

Stort tack ????

• missMrs

Tack till er som svarat. Min man tycker jag drar ut på lidandet och verkar tycka det är bättre att börja försöka på nytt men kan inte ge upp hoppet riktigt än. Känner att väntar jag två veckor ger jag kroppen möjlighet att stöta ut det själv också. Vilken även det skulle kännas bättre.

Dock har illamåendet minskat och brösten ömmar inte så mycket längre men är kissnödig hela tiden och känslig för dofter. Vet att man fortfarande kan ha symtom trots MA men ska nog vänta en-två veckor och sen begäran nytt VUL.

Stort tack ????

• missMrs

Konstigt nog nu när de sagt att jag ska stöta ut det, egentligen ta tabletterna imorgon, så har alla grav symtom blivit starkare mer ont i brösten, morgon illamående och känslig för dofter.

Håller tummarna att dom har fel och kräver nytt vul om en-två veckor.

• missMrs

Cb digital visar +3 veckor. Så HCG verkar inte gå ner trots att det snart gått en vecka.

Enligt mina beräkningar är jag nu i 5+6.

Fick tid på KK 20/10 , kroppen får då lite tid att hantera det själv innan eventuell hjälp om läkaren har rätt.

Men vad jag hoppas på att få se ett hjärta??.

• missMrs

Tack va fina ni är.

Känns som en evighet till den 20 oktober. Försöker stå ut med väntan och samtidigt inte få upp förhoppningarna för mycket. Läkaren ville som sagt ta ut det i måndags.

Gråter mycket , och brösten ömmar av minsta beröring.

Vill bara stt detta två veckor ska gå fort , får försöka tänka på annat. Men uppdaterar er efter den 20 .

Tack för att ni håller tummarna för mig!

• missMrs

Tog ett nytt cb digital idag nu är det två veckor sen läkaren sa att det är ett missfall . Cb visar fortfarande 3v plus ..nu är det 4 dagar kvar till Vul. Är nervös och alldeles för hoppfull.. behövde bara skriva av mig lite.

• missMrs
    Pedagog200701 skrev 2016-10-15 10:06:17 följande:

Jag var på VUL kring v 6 pga magsmärtor och tidigare utomkveds. De såg en tom hinnsäck. Åkte tillbaka några dagar senare pga smärta och de såg en tom hinnsäck.

Läkaren sa att förra HCG var så lågt att detta inte var normalt. Jag skulle åka hem.och vänta på missfall och komma tillbaka tre veckor senare. Kunde också få tabletter tidigare men TACK OCH LOV ville jag i fösta hand låta kroppen göra jobbet. Samma läkare ringde mig när nya HCG-testet kommit och sa att jag skulle glömma det där med missfall för nu hade värdet stigit rejält.

Tre veckor senare fick vi se ett normal stort embryo med tickande hjärta!

Hoppas att det går bra för dig också!

Vår parvel var planerad och jag förstår att din väntan är olidlig!!!

Men vilken solskenshistoria! Vilken vecka är du i nu? Låter lite som det jag varit med om.. 5 dagar kvar då har det gått två och en halv vecka hoppas så otroligt mycket att allt ska vara bra. Men blir ju rädd för att hoppas för mycket också :/ .

Tack för att du delade med dig av din upplevelse , känner mig inte lika dum som hoppas när jag läser sånt här ????
  • missMrs

Tack :)

Nyss kommit från läkaren och vi såg ett hjärta 8+3 mätte läkaren till. Är så glad att jag inte lyssnade på den förra läkaren och att jag inte tog tabletterna! Tack så mycket för ert stöd och pepp.

Är så lycklig, håller tummarna att det går hela vägen.

• missMrs

Tack så jätte mycket! Stödet i denna tråd gav mig mod att förklara för maken varför jag inte kunde ta tabletter. Kände mig så dum när jag sa att det kändes fel. (Och han inte fattade varför jag ville behålla något i kroppen som dött)

Är så otroligt glad och tacksam för att jag följde min intuition. Men otroligt besviken över läkaren som försökte propsa på mig tabletterna. Imorse när jag skrev var jag så glad och uppspelt nu känner jag att jag vill skriva av mig om besöket idag.

När jag och mannen kommer till kvinnokliniken får vi sätta oss utanför läkarens rum. Efter en stund kallar han in oss en utländsk man med lätt brytning, han inleder med att han läst min journal och han säger att det är dags för efterkontroll för att se om tabletterna tagit ut allt.

Jag förklarar att jag aldrig kom tillbaka och hämtade tabletterna utan struntade i det och ringde och bokade en ny tid och fick då den aktuella tiden.

Han frågar mig varför jag Ej tagit tabletterna, och hävdar att det står i min journal. Jag svarar att jag tyckte det var bättre för kroppen att stöta bort det själv och att det kändes fel att ta dem.

Han säger att vi får titta och se vilken metod som är bäst skrapning eller tabletter.

Jag klär av mig och lägger mig i den fantastiska stolen, maken håller min hand under tiden.

Han frågar om det var en önskad planerad graviditet ,jag svarar ja. Han frågar om jag har barn och fått missfall tidigare och jag svarar. När han tittar på skärmen frågar han -är du säker på att du inte tog tabletter?

Jag tänker såklart att allt är borta av sig själv och att det löst upp sig typ ... 100 tankar på 5 sekunder.

Sen vrider han skärmen så vi kan se och säger. Här är barnet (och hemska jag tänker varför i helvete säger han barnet om ett missfall och tänker att även om svenska inte är hans första språk får man inte säga så). Han tittar på oss ser att vi inte förstått... pekar på skärmen . Ser ni det där? Vi ser det pickar!! -det är ert barns hjärta.

Allt ser bra ut .. han tittar på äggstockar och gulkropp visar hjärtat igen.

Jag grinar av lycka och mannen håller hårdar i min hand.

Mannen frågar hur den förra läkarn kunde säga att det var missfall.

Jag klär på mig och vi sitter ner.

Han kollar min journal och säger dom såg inget hjärta. Men det är inte konstigt du var bara i V6 då.

Jag frågar om min HCG som läkaren sa inte steg som det skulle. Det hade tagit 4 dagar innan det dubblades. Han sa att vissa kan det ta 3-4 dagar för innan det dubblas. Inte vanligt men ca 25% av lyckade graviditeter kan HCG vara missvisande på.

Jag tänker inte lägga ner energi på anmälan och sånt för jag vill bara må bra och vara lyckligt gravid. Men jag kan inte hjälpa att tänka att denna läkare kanske "dödat" avslutat flera graviditeter. jag hoppas min BM väljer att göra en när jag ska på inskrivning.

Hoppas att ingen annan drabbas. Det har varit två och en halv jobbig vecka men så värt det! ?? Återigen tag för stödet och för att jag får skriva av mig till er:)

• missMrs

Tack till er båda känns underbart. Ser ut att vara en liten pojke.. men kanske svårt att se än.. ;)

Va roligt Micka! Jag kanske kände lite fladder idag, detta är mitt andra barn. Men makens första :)

Svar på tråden Kan läkarna ha fel?