• missMrs

Kan läkarna ha fel?

Hej,

Jag vet inte hur jag sks börja men.

Jag har tidigare haft 4 missfall (har ett bar mellan missfallen) min nuvarande har inga barn sedan tidigare och två av missfallen med honom.

Hur som helst tog jsg ett positivt graviditetstest den 16/9 tre dagar innan Bim. (Har ca32 dagar mellan) dagen efter tar jag ett digitalt cb som visar 2-3 veckor, känner av illamående och bröstspänningar.

Lördag 24/9 tar jag ett nytt cb visar 3v +. Torsdag 29/9 tjatar jag till mig att få komma in på vul då jag haft många missfall och känner att något är fel. Läkaren säger att detta är nog ett utomhavandeskap , dom lägger in mig och jag stannar till dagen efter. Fredag träffar jag en ny läkare som säger att det är nog bara en tidig graviditet och att jag får åka hem men att jag ska komma tillbaka på lördag morgon och lämna HCG prov. Sagt och gjort och idag måndag åkte jag tillbaka igen och den tredje läkaren säger HCG stiger för lite. Har du tänkt på om du vill skrapas eller prova med tabletter?

Dom alla tre läkarna har bara sätt en tom hinnsäck kanske antydan till något där i men säger att det inte är en normal graviditet då HCG inte ökar som det ska. Enligt min uträkning på senaste mens är jag i V5+4 .., ska jag ta tabletterna eller vänta g å veckor och kräva ett nytt vul?

En del av mig vill inte tro att det inte finns, men samtidigt så vill jag ju börja om och försöka på nytt direkt om det inte finns?

Hur hade ni tänkt.. känns som jag är dum i huvudet men behöver hjälp.

• Svar på tråden Kan läkarna ha fel?
  • missMrs

Konstigt nog nu när de sagt att jag ska stöta ut det, egentligen ta tabletterna imorgon, så har alla grav symtom blivit starkare mer ont i brösten, morgon illamående och känslig för dofter.

Håller tummarna att dom har fel och kräver nytt vul om en-två veckor.

• Mallemamma
    missMrs skrev 2016-10-05 23:06:02 följande:

Konstigt nog nu när de sagt att jag ska stöta ut det, egentligen ta tabletterna imorgon, så har alla grav symtom blivit starkare mer ont i brösten, morgon illamående och känslig för dofter.

Håller tummarna att dom har fel och kräver nytt vul om en-två veckor.

Jag håller med tummar och tår :)
  • lilsis
    Lia4 skrev 2016-10-03 19:31:13 följande:

Fast nu var det ju ett ev utomkveds det handlade om och det gör ju definitivt skillnad.

Ts jag tycker att du ska avvakta MEN får du tecken på extrauterin graviditet söker du vård direkt!

Jag hoppas verkligen att det går vägen denna gången!

De har ju sett en hinnsäck i livmodern, tveksamt med ett till embryo i en äggledare då.
  • missMrs

Cb digital visar +3 veckor. Så HCG verkar inte gå ner trots att det snart gått en vecka.

Enligt mina beräkningar är jag nu i 5+6.

Fick tid på KK 20/10 , kroppen får då lite tid att hantera det själv innan eventuell hjälp om läkaren har rätt.

Men vad jag hoppas på att få se ett hjärta??.

• 3hjärtan
    missMrs skrev 2016-10-06 18:47:34 följande:

Cb digital visar +3 veckor. Så HCG verkar inte gå ner trots att det snart gått en vecka.

Enligt mina beräkningar är jag nu i 5+6.

Fick tid på KK 20/10 , kroppen får då lite tid att hantera det själv innan eventuell hjälp om läkaren har rätt.

Men vad jag hoppas på att få se ett hjärta??.

Kan ta flera veckor innan det går ned :(

Lycka till! Håller tummarna
  • Mallemamma

Jag tror o hoppas också på att du ser ett hjärta!

Läkarna har ju sett en hinnsäck, o hcg stiger.. Känns ju inte som utomkveds när de sett hinnsäcken på rätt ställe. Tror det växer en liten där inne

• Cherry83

Ja du läkarna kan ha fel!
    Jag blev också inlagd nu i april för att dem trodde det var ett utomkveds på mig dem såg inte ens en hinnsäck utan livmodern var helt tom och hcg värdena ökade inte alls som dem skulle! Så dem va helt säkra på En operation och då va jag i v 6+4.
    Men en läkare där tyckte att vi ändå skulle avvakta och att ibland så ökar inte hcg som det ska på vissa kvinnor!
    Men han sa att om jag fick ont så skulle jag åka in på direkten!
    Och efter en vecka så började mitt hcg öka och först i v 8 kunde dem se på vul och vet du vad jag är i v 31 nu!
    Jag kände också i början att illamående och allt försvann men sen när det blev bekräftat graviditet så fick jag mina symtom tillbaka!
    Tror det blev psykiskt att jag inte vågade känna något i och med att dem va 100 procent säkra på utomkveds!

• Makintoch

Ååhh släpp inte hoppet! Jag tror det är en liten bebis i magen ???? håller tummarna för er! Lova att hålla oss uppdaterade hur det går!

• 3hjärtan

Jag vet ej tjej de tänkte skrapa med men hon ville vänta. Och hon hade rätt! En bebis grodde och växte där inne. 2 ggr hände detta henne. 2 friska barn fick hon!

• Gamlamamman
    missMrs skrev 2016-10-03 16:41:23 följande:

Hej,

Jag vet inte hur jag sks börja men.

Jag har tidigare haft 4 missfall (har ett bar mellan missfallen) min nuvarande har inga barn sedan tidigare och två av missfallen med honom.

Hur som helst tog jsg ett positivt graviditetstest den 16/9 tre dagar innan Bim. (Har ca32 dagar mellan) dagen efter tar jag ett digitalt cb som visar 2-3 veckor, känner av illamående och bröstspänningar.

Lördag 24/9 tar jag ett nytt cb visar 3v +. Torsdag 29/9 tjatar jag till mig att få komma in på vul då jag haft många missfall och känner att något är fel. Läkaren säger att detta är nog ett utomhavandeskap , dom lägger in mig och jag stannar till dagen efter. Fredag träffar jag en ny läkare som säger att det är nog bara en tidig graviditet och att jag får åka hem men att jag ska komma tillbaka på lördag morgon och lämna HCG prov. Sagt och gjort och idag måndag åkte jag tillbaka igen och den tredje läkaren säger HCG stiger för lite. Har du tänkt på om du vill skrapas eller prova med tabletter?

Dom alla tre läkarna har bara sätt en tom hinnsäck kanske antydan till något där i men säger att det inte är en normal graviditet då HCG inte ökar som det ska. Enligt min uträkning på senaste mens är jag i V5+4 .., ska jag ta tabletterna eller vänta g å veckor och kräva ett nytt vul?

En del av mig vill inte tro att det inte finns, men samtidigt så vill jag ju börja om och försöka på nytt direkt om det inte finns?

Hur hade ni tänkt.. känns som jag är dum i huvudet men behöver hjälp.

Åh! Hoppas allt går bra! Jag skulle definitivt också väntat. Lycka till!
Svar på tråden Kan läkarna ha fel?