Drömsandra skrev 2016-10-17 14:29:28 följande:
Ja, två småhundar på 13 och 11 år. Jag skulle nog inte rekommendera någon i vår situation att skaffa hund men de fanns ju liksom här innan. VIssa gånger har vi låtit hundvakten ha dem några dagar eller våra svärföräldrar så att hundar och vi kan få vila lite.
När min äldsta var fem månader fick jag diagnosen Hashimotos. En underfunktion i sköldkörteln. Det här hade jag läst kunde påverka möjligheten till att bli gravid så när mina värden blev mer normala började vi köra utan skydd med tron om att det skulle ta en stund. Och ärligt talat, hur ofta hade vi sex egentligen? Men det spelade visst ingen roll för gravida blev vi, snabbare än tänkt.
Jag och min syster och även min man och hans syster är väldigt nära i ålder så det har säkert påverkat vår önskan att få tätt. Jag pratade med en annan förälder på förskolan och hon sa att hela första året var extremt jobbigt men att det sen blev lättare. Jag lever på den! :)
Den stora kan ha sina stunder då hon är hårdhänt. Hon blir ofta väldigt ivrig och kan lätt lägga sig på honom. Vid några tillfällen har hon gett honom en liten tjuvsmäll när hon blivit för svartsjuk men som tur var händer det sällan. Vi kan inte lämna dem ensamma för hon är för liten för att förstå vad hon gör. Täcke över huvudet, gungar babysittern så hela han studsar osv. Snällt tänkt men ack så fel det kan gå...
Hur gamla var era nu? Tycker han om att hjälpa till? Kan det underlätta? Nu måste jag nog sluta för storan har satt sig på lillen i babysittern. Och han bara skrattar. Lillasyskonen blir nog mer tåliga tror jag! :)
Ursäkta sent svar, det har varit lite körigt då sonen sovit väldigt dåligt på nätterna och då orkar inte mannen på samma sätt på dagen så då får jag dra ett tyngre lass. Jag klarar sömnbrist bättre, antagligen tack vare att jag ammar. Hur reagerar du på sömnbrist?
Jag är också nära min syster i ålder, är 20 månader äldre än hon, och vi har haft väldigt stor glädje av varandra hela livet. Vi lekte jättebra när vi var små så mina föräldrar hade det rättså gött. :) Det är lite så jag hoppas att det blir med mina barn, både för deras och vår skull. Men man ska ju inte ta för givet att de blir så.
Har iaf en kompis som har 15 mån mellan sina och hon säger exakt samma som din bekant, att första året är jättejobbigt men sen blir det jättebra. Hennes barn är också bästa vänner och gillar samma saker.
14 mån är det mellan våra. Han gillar att hjälpa till med allt möjligt. Han älskar att trycka på knappar och lär sig jättesnabbt. Han kan numera sätta igång diskmaskinen, tvättmaskinen, tv:n, kaffebryggaren och till och med spisen med barnlås! Och vi har inte lärt honom, han kom på själv hur man gör..
Har du några knep som du tar till med den äldre när ingenting annat funkar? Alltså om det är skrik eller inte vill sova osv.. Hos oss funkar iPaden eller vissa klipp på youtube, och så är vagnen superbra för i den är han oftast lugn och kan somna.