Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

smurfen 11 skrev 2017-11-27 13:43:44 följande:

Ok, jag ska nog börja på 4 mg så fort äl närmar sig, får dela 16 mg tabletten i fyra delar, vågar nog inte börja på 8 mg. Blev du förkyld eller krasslig av dom? Kände du att immun gick ner?

Att kombinera det med Trombyl ska väl inte vara något problem. Men jag blir också nojig när man stoppar i sig flera piller.

Köpt ältester nu, ännu på cd 4 bara, så ska förbereda mig mentalt först :)

Hoppas det nu håller sig för dig ! Du har haft tillräckligt med otur.

Låter vettigt att börja med 4 mg men du kan nog öka till 8 redan efter några dagar! Jag märkte ingen som helst skillnad efter att jag ökat från 5 till 7,2 till 10.

Har heller inte känt mig sjuk eller så. Blev väldigt rosslig första dagen men sen försvann det helt. Lite mer hungrig är nog allt jag känt av :)

Ja jag hoppas det håller i sig! Lycka till med prednisolonet nu!
  • Milou3
    Rindi skrev 2017-11-27 18:45:53 följande:

Låter som en bra plan! Hur mår du nu? Testat något mer? Jag hade BIM igår och min lutealfas brukar dra mer åt 11 än 12 dagar, så jag borde ha fått mens nu om jag hade haft lågt progesteron, tror jag. Jag smörjer inte den här cykeln utan chansar. Jag har testat varje dag ÄL+9 till ÄL+13 och tycker att stegringen ser bra ut. Den är mycket bättre än i somras (som slutade med MA), om det nu har någon betydelse.

Ja jag fick "gravid 1-2" i går kväll och vid lunch i dag kom mitt 10-pack från testlagret så kör varannan dag med test. Det i morse var ganska starkt men har bara Apotekets att jämföra med. Men vi får se på onsdag! Hoppas det har ökats en del tills dess.

Mår bra. Trött, molvärk och svagt illamående någon stund per dag men inte alls farligt. Har bim på fredag enligt FF och på torsdag enligt min app, så testar ett digitalt på torsdag igen.

Hur mår du?
  • Milou3
    Too tiki skrev 2017-11-28 11:30:13 följande:

Hej på er alla!

Har hållit mig undan här ett bra tag för det har hänt en hel del runtomkring mig så jag har inte orkat skriva, men har försökt följa er :)

Jag blev dessutom helt panisk när jag aldrig fick ÄL och heller ingen mens så till slut tog jag progesteron för att kicka igång en blödning så jag kunde börja om från början, om jag nu inte hade kommit in i klimakteriet, som jag trodde. Fick blödning när jag slutade med prog och efter det kollade jag inte ens med ÄL stickor för jag var rädd att bli besviken. Efter 3 v efter min igångsatta blödning fick jag vad jag tror mens. Vet inte vad som hände egentligen men det verkar som om ÄL uteblev helt och hållet denna gång när jag använde Pergo så nu vågar jag inte ta det igen. Antingen det, eller så kan ÄL har blivit knas sen jag fick en annan medicinering för sköldkörteln (åt för mkt medicin så nu har jag sänkt dosen igen).

Nu har jag börjat kolla med stickor och också temp för att se om jag får ngn ÄL. Idag är jag på CD 12 och fick stegring på stickan idag men inte fullt ut. Hoppas nu och håller tummarna för att stickan visar fullt utslag imorgon el. dagen efter för annars kommer jag bli störtnojjig igen :)

Snälla ni, håll nu tummarna för att min ÄL kommer igång igen, är så rädd för att ytterligare en månad ska gå och den uteblir....

För övrigt ska vi åka till Danmark och hoppas på hjälp där i jan. Hade velat åkt dit tidigare men iom att det varit så upp och ner med en massa saker har vi inte känt att vi haft tid att åka under hösten.

Har sett att flera av er har plussat här sen jag var och skrev här sist, stort GRATTIS till er alla, nov verkar vara en turmånad för flera av er :) 

Åh vad länge sedan sist! Livet kom emellan, så är det i bland.

Jag håller tummarna att din äl kommer i gång igen.

Kram
  • Milou3
    smurfen 11 skrev 2017-11-28 11:53:08 följande:

Ja får se vad jag vågar mig på !

Lite orolig dock för denna mens har bara varit 3 dagar denna gång, då kommer väl inte slemhinnan växa till sig så bra va? Cd 5 idag och bara bruna flytningar kvar, inget konstigt i sig, men igår var det också bruna bara och inget rött som det brukar:(

Tänk inte för mycket. Jag har haft väldigt lite mens senaste halvåret jämfört med tidigare år också. Mens föregås ju av äl och inte tvärtom så att din mens var mer sparsam denna gång har ju med din slemhinna du hade!

Nu är det ny cykel! Klart du vågar. Kör på med prednisolon vid äl tycker jag.
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-11-29 10:34:26 följande:

Härligt se dig igen Too tiki <3 hoppas plussen i tråden smittar av sig och om inte annat är det skönt se ni går på ivf som nästa steg, det lugnade mig väldigt när vi väl bestämt oss för det.

Här är det 10 dagar kvar till BF, helt ofattbart! Längtar så enormt <3

Hur gick det? Vände sig bebisen eller blir det snitt?
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-11-29 16:39:02 följande:

Bebisen har duktigt vänt sig! Fått kolla tre ggr så nu tror vi den stannar så :)Första 38+2 och andra 39+5, så räknar det kan ske från nu o fram till BF :)

Vad skönt!!

Du måste berätta om förlossningen sen gärna :) om du vill och orkar! Visst har väl du 2 barn runt 9-12 år?

Intressant att se om kroppen "minns".
  • Milou3
    Too tiki skrev 2017-12-02 10:54:38 följande:

Idag hade tempen gått upp ändå mer så jag tror jag kan känna mig ganska säker på att ÄL var för två dgr sedan

Idag startar rökstoppet och jag hoppas nu bara att jag kan hålla mig ifrån skiten....Känner mig fruktansvärt irriterad för tillfället, så nu ska jag ta en promenad och hoppas det ger med sig :)

Heja dig!

Du kan detta. Ta en timme i taget och andas in frisk luft, borsta tänderna ofta och känn dig stolt.

Jag tycker saltlakrits hjälper lite, fast det är väl inte bra att äta för mycket saltlakrits.
  • Milou3
    Too tiki skrev 2017-12-03 15:30:38 följande:

Ska ha detta med råttor och över 2 koppar kaffe när suget sätter in :)

Jo, det går väl sisådär med giftpinnarna. Har hållit mig ifrån dem, även om det är sjukt svårt, så jag hoppas att det snart lättar. Framförallt när jag ska börja arbeta igen, då vet jag det blir ändå svårare för vi har det ganska stressigt. Funderar på att ev. sjukskriva mig et par dgr för att få lite mer tid på mig innan jag ska in i elden igen.....

Bra att ni fick till det :) Läste detta om Milou som tog kortison denna gång och det är ngt som jag också funderat på för jag är ju aldrig sjuk. Brukar det vara svårt att få det utskrivet?

Ja det är tydligen svårt att få utskrivet. Skälet till att jag misstänkte aggressivt immunförsvar var dels att jag väldigt sällan blir sjuk, har en massa allergier och astma vilket är immunologiska sjukdomar och då har man ett aggressivt immunförsvar. Även endometrios räknas som en immunologisk sjukdom och jag misstänker nog att jag kanske har en släng av det med mtp så kraftiga menssmärtor jag alltid haft. Sen har jag googlat helt sjukt mycket om detta så jag tillslut lyckades övertyga min egen husläkare ;) han skrev ut för en "testperiod".

Kan säga att han blev grymt chockad när jag ringde och sa att jag blev gravid efter bara 1 veckas kortisonknaprande! Trots att jag knappt kände av äl, hade barnolja som glidmedel och en sambo som fick till stans minsta ejakulation!

Nu vet jag ju inte om allt kommer gå vägen så klart, men gravid blev jag iaf. Tror stenhårt på prednisolon!
  • Milou3
    Too tiki skrev 2017-12-03 18:01:44 följande:

Typiskt att det ska vara svårt att få det utskrivet :( Jag är ju som du nästan aldrig sjuk och jag har alltid haft jäkla menssmärtor så jag tror nog att jag också kan ha endometrios.  För övrigt har jag ju hypotyreos (autoimmun sjukdom) + nickelallergi, allergisk mot alla former av stickande insekter och allergisk mot en del mediciner. Måste försöka få min läkare att skriva ut prednisolon för den känns som om det kan vara detta som gör det så svårt att bli gravid. 

Kan tänka mig att din läkare blev chockad när du blev så fort gravid :)

Jag fick ju prednisolon av en tjej här, som hon i sin tur hade köpt i Grekland! Men den räcker inte hela vägen tror jag. Det är iaf 2 askar på 5 mg. 60 tabletter totalt, som jag kan skicka till dig om du vill! Man ska ju helst ta ända fram till V.12.
  • Milou3
    smurfen 11 skrev 2017-12-05 19:10:47 följande:

Ja, börja nu! Du vet ju du hade äl, så det är ju då de kan hjälpa. Jag kommer börja med 4 mg, men vet inte om jag hade äl denna omgång, eller så testade jag för sent...typiskt nu när jag bestämt mig för att ta kortison. Alltid är det nåt.

Det ni skriver om stress kan vara boven i dramat för mig nu, är stressad över försäljningen av min firma så förvånar mig inte om äl uteblir.

Jag tror inte du behöver oroa dig ang stressen. Det är om du varit stressad i flera år, extrem stress, som kroppen slutar fungera optimalt. Dock har jag en teori om aggressivt immunförsvar och kopplingen till extrem stress/ utbrändhet.

Tror inte ni får några biverkningar. Jag mår kanon av kortisonet so far iaf! Mer hungrig är väl enda biverkningen jag känt av :)

Spännande med några bim om drygt en vecka då!
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.