Too tiki skrev 2017-12-03 15:30:38 följande:
Ska ha detta med råttor och över 2 koppar kaffe när suget sätter in :)
Jo, det går väl sisådär med giftpinnarna. Har hållit mig ifrån dem, även om det är sjukt svårt, så jag hoppas att det snart lättar. Framförallt när jag ska börja arbeta igen, då vet jag det blir ändå svårare för vi har det ganska stressigt. Funderar på att ev. sjukskriva mig et par dgr för att få lite mer tid på mig innan jag ska in i elden igen.....
Bra att ni fick till det :) Läste detta om Milou som tog kortison denna gång och det är ngt som jag också funderat på för jag är ju aldrig sjuk. Brukar det vara svårt att få det utskrivet?
Ja det är tydligen svårt att få utskrivet. Skälet till att jag misstänkte aggressivt immunförsvar var dels att jag väldigt sällan blir sjuk, har en massa allergier och astma vilket är immunologiska sjukdomar och då har man ett aggressivt immunförsvar. Även endometrios räknas som en immunologisk sjukdom och jag misstänker nog att jag kanske har en släng av det med mtp så kraftiga menssmärtor jag alltid haft. Sen har jag googlat helt sjukt mycket om detta så jag tillslut lyckades övertyga min egen husläkare ;) han skrev ut för en "testperiod".
Kan säga att han blev grymt chockad när jag ringde och sa att jag blev gravid efter bara 1 veckas kortisonknaprande! Trots att jag knappt kände av äl, hade barnolja som glidmedel och en sambo som fick till stans minsta ejakulation!
Nu vet jag ju inte om allt kommer gå vägen så klart, men gravid blev jag iaf. Tror stenhårt på prednisolon!