Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

Zora skrev 2017-11-07 22:09:19 följande:

Gaaah! Varför ska sambon alltid balla ur när det är som viktigast med sex??????? Det är alltid nåt.. han är för trött, har ingen ork, druckit osv osv.. nu har han så jobbigt med jobbet, stressad, att han inte orkar tänka på annat än just jobbet. Kul. Visst vi fick till det igår och i förrgår och äl borde vara idag el senast imorgon, så det kan ju räcka. Men det känns ju verkligen inte som att vi gjort allt vi kan. Som vanligt... vill ju vara säker på att vi inte missar.

Nä, snart ger jag upp. På riktigt. Det är inte kul när han aldrig kan förmå sig att satsa 100%.. Det dumma är att typ 1-1,5 v innan äl, då kan han minsann ofta! Prestationsångest kanske, eller så vill han inte ha fler fast han ger sken av det.. 1,5 år nu sedan vi började försöka nu.. Känner mig bara trött och sur nu :(

Om det är någon som förstår dig till 100% så är det jag.

Man sliter som fan som det är ändå med detta, då borde de kunna koppla på autopiloten och bara köra på tycker man. Men låter ändå som ni fått till det bra!! Jag skulle varit nöjd med det iaf.

Har också en period nu när det känns som man vill ge upp :(
  • Milou3

Ang aggressivt immunförsvar och immunologiska sjukdomar så "kom jag på" att jag har trigeminusneurologi och det är ju en autoimmun sjukdom. Detta tog jag inte upp med min läkare sist dock. Hade en annan läkare när detta fastslogs. Sjukdomen är varken farlig eller ärftlig men smärtsam när den väl kommer. Kommer i skov (därav att jag glömde bort den) men nu har den börjat igen :(

Får nog ta och ringa herr doktor igen som säkert tror att min främsta åkomma är hypokondri : /

Bara lite tankar här från mig :)

• Milou3
    smurfen 11 skrev 2017-11-08 09:39:03 följande:

Hemflyttad, har du testat idag?

Milou, vad där det för åkomma du har?

Nykär, hoppas den lille kotten vänder sig snart!

Det där med kaffe, alkohol, godis mm, alltså som ni säger vi måste leva samtidigt som detta bebisalstrande pågår. Tror absolut inte det påverkar under tiden man försöker, så länge vi är måttliga med det. Annars hade det ju aldrig blivit några barn alls här på jorden. 

Cd 11 idag, fick till det på cd 9, och blir till å få till det ikväll igen. Brukar inte ha problem å få till det, nämner äl ibland, men han kan ju räkna på fingrarna själv när äl bör vara. Däremot få till det varje dag kring äl är inte alls normalt vi får. 36-48 timmar emellan brukar funka.

Känner mig snuvig igen nu på morgonen, åh den som ändå kunde bli förkyld:)...ska springa sen, då går ju immun ner tillfälligt.

Usch vad länge vi alla har försökt nu, men statistiskt borde ju nån av oss bli gravid snart!

Trigeminusneurologi är en nervsjukdom som kommer i skov. Varken ärftlig eller farlig, dock extremt smärtsam. Den kallas även självmordssjukan. Det jobbiga med det hela är att det inte finns något som hjälper mot nervsmärtan. Jo någon epilepsimedicin som har rätt jobbiga biverkningar så den har jag inte vågat mig på. Men jag står ut i 1 vecka, 1-2 ggr om året. Vissa skov är bara i 3-4 dagar.

Känns ungefär som om någon sticker in en spruta i örat och punkterar trumhinnan samtidigt som någon spettar en uppe vid hjässan. Smärtintervallerna kommer 1-3 ggr per minut. Dygnet runt : /

Så sjukdomen är rent ut sagt vidrig men kommer bara i skov så man härdar ut.

Oftast får jag dessa skov när mitt immunförsvar är försvagat vilket låter lite paradoxalt med att det är en immunologisk sjukdom.
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-11-08 14:06:22 följande:

Åh, nu är det verkligen snart dags. Nästa månad.

Varför går gränsen vid nästa fredag för bebisen att vända sig? Sista kontrollen då?Usch, vad jobbigt. Tror vi överlag får acceptera att våra män inte är riktigt lika investerade i det här som vi. Det är så klart olika, men eftersom det är våra kroppar som påverkas av hormoner, ägglossning och graviditeter är det kanske inte så konstigt. Sedan vill man ju såklart känna att mannen är med och vill satsa.

Om ni har sex mycket i början av månaden behöver han kanske en paus runt Äl? Kan du hålla honom på halster tills ÄL börjar närma sig...? Hur som helst tror jag ändå att ni har tajmat det utmärkt den här månaden. Någon dag före ÄL är perfekt.Oj, det låter ju fruktansvärt! Galet att du bara ska "stå ut". Finns det inget att göra åt det?Jadå, testade tidigare och sprutan är kvar i kroppen. Strecket är svagt och blir förhoppningsvis mycket svagare de närmaste dagarna så jag kan testa "på riktigt".

Skönt att ni lyckas få till det bra vid ÄL. Vi har inte missat någon gång det senaste året. Känns jätteviktigt eftersom vi har färre chanser per år än andra, vi får bara inte missa en enda chans.

Håller tummarna för förkylning och guldägg den här månaden för dig!

Nä det finns inte det. Såg någon amerikansk dokumentär om det, någon operation där man lättar på nerven ( trigeminusnerven), men vet inte de gör sånt i Sverige än. Inte så vanlig sjukdom vad jag förstått. Kommer skoven oftare och blir värre i smärta måste jag ta tag i detta tids nog men tills dess står jag ut. Det värsta med det hela är att smärtan fortsätter nattetid, så får hoppas detta inte tröttar ut min kropp så äl krånglar. Haha galet vilket fokus man ändå har :)
  • Milou3
    Zora skrev 2017-11-08 17:03:43 följande:

Ja man tycker ju det.. men det går visst inte så lätt. Jag är själv ibland trött, orkeslös och totalt ointresserad av sex, men jag offrar mig ändå.

Jo, förnuftet säger att det borde vara nog, men samtidigt vill man ju göra ALLT för att ha så bra förutsättning som möjligt.

Ja det är klart vi offrar oss trots att inte alltid viljan kanske finns men om du hade pressen att få orgasm så kanske det hade varit annorlunda? Jag hade aldrig klarat att komma på beställning iaf. 95% psykiskt för mig.

Själva liggandet hänger ju på honom - din sambo! Om han inte kommer så hade du inte varit lika på. Ond cirkel.
  • Milou3
    miachr78 skrev 2017-11-09 10:41:41 följande:

Efter att ha försökt i över 2 år och när man börjar acceptera att det inte blir något mer barn så tar det sig. :) 39år om en vecka och plussade igår.

Grattis!
  • Milou3
    Zora skrev 2017-11-09 16:13:00 följande:

Ja kanske, men när inte viljan att ens försöka finns, som jag skrev ovan, han är sur, grinig och fräsig, då har han ju inte ens försökt. Skulle han bara vilja försöka skulle det kännas annorlunda och det vet han om. Det är ok för mig om han inte lyckas avsluta om han bara försökte, men att inte ens vilja försöka... Då känns det väldigt motigt och jag orkar och vill inte tjata på honom.

Nä. Vi får hoppas att bara dagarna innan äl räcker. Hittills har det aldrig gjort det.. men man vet aldrig. Nu är det iallafall försent så skulle inte förvåna mig om han vill ikväll

Jag förstår dig även där. Kanske kan det vara så att han mår så dåligt psykiskt av att inte klara av att inte kunna fullfölja att han hellre struntar i det?
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-11-09 21:12:56 följande:

Det låter hemskt påfrestande. Hoppas verkligen inte att det blir värre för dig. Du får väl hoppas att det i stället har en positiv inverkan på bebisförsöken den här gången... Vem vet??

Jag är på ÄL+8 idag, känner nada. Testade igen idag och strecket var mycket svagare än igår, så här går det undan. Det beror så klart även på koncentration osv. Fortsätter testa resten av veckan. Känns inte så hoppfullt den här månaden men man vet aldrig.

Skovet har redan gått över ( tack gode gud) så det blev en kort och mild omgång!

Brukar du känna nåt runt äl+8 som gravid?

Hoppas din känsla är fel :)
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-11-10 16:20:10 följande:

Vad skönt! Inte kul att gå omkring och lida dygnet runt, kan jag tänka mig.

Nja, det brukar väl finnas något som man kan peka ut i efterhand som sticker ut lite. Men vi får se. Har rätt ömma bröst idag, det hade jag inte förra gångerna. Fick den där värken långt ner i magen i eftermiddag som jag får vid ÄL och som jag fick förra gångerna på ÄL+6. Idag är det ÄL+9 så känns lite sent. Så det hade nog inget med implantation att göra.Men har du provat att testa med ÄL-stickor flera gånger om dagen? det är som sagt väldigt lätt att missa stegringen för vissa. Har du regelbunden mens så tror jag verkligen att risken är liten att du inte skulle ha ÄL. Är inte expert på pcos men brukar man inte ha väldigt långa cykler då? Ett enkelt blodprov en vecka efter beräknad ÄL kan ange om ÄL har skett.Nej, förstår verkligen att du inte vill riskera att det drar igång för tidigt. Men vi får hålla tummarna för att bebben behagar vända sig före deadline.

Själv har jag gått över tiden båda gångerna och det är seeegt. Hade gärna sluppit nästa gång, om det nu blir någon.

Men implantationen går ju i etapper har jag läst. Kanske det hela började äl+6 och nu i dag fortsatte? :) hoppas hoppas. Testar du varje dag nu? Är tanken att strecket ska bli svagare för att helt plötsligt bli starkare?

Och ömma bröst har jag haft tidigt innan bim vid graviditet men även att själva ömmandet börjar senare runt bim.

Själv är jag bara på CD 6 i dag så har ett par dagar kvar innan jag kan börja med äl-test. Nästa månad skippar jag allt som har med test och temp att göra och bara har sex :) kan inte hålla på så här månad efter månad.

Hoppas du får ett fett och stabilt plus nu!
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-11-11 13:12:36 följande:

Nu kom det blod också. Suck.

Blod på äl+10? Kan det inte vara nidblödning?

Men Åhh vad jobbigt frustrerande!!! Men att det blir starkare bådar ju gott ju! Håller tummarna benhårt att allt är som det ska!! Kan du inte lägga upp testen?!
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.