Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

Nykär15 skrev 2017-04-06 07:44:32 följande:

Jag hade valt alternativ två men skippat tempning och bara haft koll med stickor, men mer sex och tillskott som kan hjälpa tror jag på. Rosenroten har ju funkat för mig alla tre gånger jag tagit den, vet ju inte om det är slumpen...men tycker absolut att du ska testa! Man får rätt tydliga kännigar vid ÄL när man tagit den, känns som ÄL blir mer effektiv, som att ägget verkligen släpper....svårt förklara. 

Ja då gör jag så! Tempningen adderar ju ytterligare en stress jag inte behöver. Lite nojig för allergisk reaktion ang rosenroten bara. Är både stenfruktsallergisk och pollenallergisk. Men ska prata med hälsokost i dag :)

Och ang sexbiten så är det jobbigt nog inte jättemycket jag kan göra mer än att ta initiativet under äl-veckan.

Jag har typ MAX 3 dagar att fördela ut, helst bara 2, mtp hans "måttliga" behov/ vad han kan leverera.
  • Milou3
    Rosenlarv skrev 2017-04-06 08:32:07 följande:

Jag skulle åtminstone ha kört på äl test. Själv tycker jag att det är väldigt skönt att veta när mensen verkligen ska komma. Dessutom räcker det ju egentligen med att ni får till det en enda gång nära ägglossning. Tempning verkar lite stressande tycker jag.

Fördelen är att jag ser nu att min äl kommer infalla på min vecka när jag inte har barnen, vilket underlättar :)

Sen vet jag att jag kommer få till minst 1 dag men vill då försöka komma så nära äl som möjligt OM nu min sambo faller in i sin jobbstress/ångest och tappar lusten.

Att nämna äl för honom blir bara värre pga prestationsångest ( som jag ältat om, sorry)

Tack snälla för svar. Längtar sååå till den dagen (om den kommer) då jag vaknar och känner "jag är ju gravid".

Den känslan är fantastisk.

Hur mår ni andra?
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-04-06 08:44:57 följande:

Ja prata med dem, hoppas du kan ta det! Låt säga att du har ÄL runt dag 14, då hade jag haft sex på dag 11, 13 och 15, dagarna inför ÄL är ju viktigast, de ligger ju sedan och väntar in ägget. Så två påfyllningar inför ÄL hade jag försökt satsa på. 

Tycker med tempningen känns som något som hade stressat mig mycket. Och du, kör digitala test med dubbelindikator, tror tolkning av streck även stressar mer. 

Tack! Ska beställa direkt! Sist jag blev gravid så hade vi sex samma dag som glad gubbe och två dagar efter.
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-04-06 07:44:32 följande:

Jag hade valt alternativ två men skippat tempning och bara haft koll med stickor, men mer sex och tillskott som kan hjälpa tror jag på. Rosenroten har ju funkat för mig alla tre gånger jag tagit den, vet ju inte om det är slumpen...men tycker absolut att du ska testa! Man får rätt tydliga kännigar vid ÄL när man tagit den, känns som ÄL blir mer effektiv, som att ägget verkligen släpper....svårt förklara. 

När började du smörja med progesteronkrämen sist? 2 eller 3 dagar efter glad gubbe?
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-04-06 11:05:16 följande:

Jag veeeet..men kompromiss och ta det på ÄL+9 då? 2 dagar efter, för jag hade extrem värk dagen efter den fasta gubben, sen inte ont efter det och då brukar ÄL vara förbi. Så jag gick på känslan för jag var bortrest och hade inga test. Sen hade jag nidis med start på ÄL+3 redan. 

Okej :)

Har köpt Rosenrot nu! Kvinnan i butiken ringde företaget för att kolla ang ev allergier men det var lugnt enligt henne. Är så jäkla nojig över allergisk reaktion bara. Tar knappt alvedon vid menskramper liksom.

Kanske tar i kväll innan jag somnar så slipper jag gå runt och oroa mig.
  • Milou3
    Too tiki skrev 2017-04-06 13:53:44 följande:

Det låter onekligen väldigt lovande, både med mjuk tapp, flytningar och rosenrot :)

Jag har munkpeppar hemma också kom jag på. Hm...

Måste nog googla lite om det. Minns inte varför jag köpte det men aldrig tog.

Hoppas du plussar!
  • Milou3
    Too tiki skrev 2017-04-06 17:42:35 följande:

Någon skrev i en annan tråd att munlpeppar är vanligt att läkare rekommenderar utomlands.

Som jag förstått det ska den balansera hormonerna, frågan är om det stämmer, men allt är värt att prova en gång känner jag :) Jag kommer bara ha en hormonfri månad så jag måste välja, för man bör väl inte ta munkpeppar och rosenrot samtidigt?

Läst om folk som tar båda men det skulle jag inte göra själv.

Jag börjar med Rosenrot! :) haha spännande!
  • Milou3
    Rosenlarv skrev 2017-04-06 21:18:16 följande:

Fick tyvärr bruna flytningar nu så verkar inte gå bra det här. Känner mig just nu helt säker på att det är ett missfall till:(

Neej åhh fan va trist :(

Håller tummarna att det bara är gammalt blod som rensas ut från nidblödning!
  • Milou3
    Rosenlarv skrev 2017-04-06 21:53:47 följande:

Frågan är nu om jag borde räkna detta som en vanlig mens och börja med pergotime på tredje dagen. Vad tror ni?

Ja om du är helt säker och börjar blöda mer än lite brunt så sägs det ju att ett sånt tidigt mf räknas som mens.

Men finns säkert andra här som vet mer.

Känns lite som om du kände det på dig? Du har låtit lite osäker Iom svaga plus. Usch vad trist :(

Men som du säger, hellre nu än senare.

Du får iaf sällskap och stöd här så mycket du behöver!
  • Milou3
    Rosenlarv skrev 2017-04-06 22:22:16 följande:

Tack <3 grät en liten skvätt men känner nu att det bara är att försöka vidare. Just nu känns det bara lite hopplöst.

Åh jag förstår känslan exakt!!

Men är det mer blod nu eller vad gör dig så säker på mf?
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.