Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

HoppasPåEnTill skrev 2017-02-16 16:50:41 följande:

Jag tar:

Q10

Multivitamin

D-vitamin

Magnesium

Omega-3

Inositol

Vitex

Apriforce

Den här cykeln har jag också tagit Pergotime cd 5-9.

Nu väntar jag på ÄL.

Vad är och gör inositol?

Vitex? Är det munkpeppar?
  • Milou3
    Too tiki skrev 2017-02-16 17:13:04 följande:

Den smakar väl inte så mkt men jag har väldigt svårt för att svälja oljan (får kväljningar). Ska kolla efter kapslar istället alt. ta e-vit och omega för det är tydligen det vetegroddsolja innehåller.

Inositol är ett b-vit (har för mig B 9) och ska vara bra för äggcellerna www.graviditetskollen.nu/produkter/oka-chansen-att-bli-gravid/halsokost/inositol-500mg-50-kapslar

Synd att du inte kan ta bidrottingsgele pga din allergi :(

Jag sväljer 2 msk vetegroddsolja per dag, sväljer ner med ett glas citronvatten med D-votanindroppar och då går det kanonbra! Däremot folsyretabletten fastnar i halsen vareviga morgon :/

Ska köpa inositol då. Hade enligt läkaren halvdåligt med b12 vitamin också nu när han ringde.

Vill inte proppa i mig för mycket men det är ju förhoppningsvis bara under en period detta :)

Har munkpeppar hemma men väntar till nästa cykel om det inte tar sig denna. Rätt nöjd med cykel på 28 dagar och lutealfas på 13 dagar som det blev nu sist.

Men hur många cykler ska man ta progesteronkräm?

Gjort i 3 nu. Ska man testa en cykel utan? Läste nåt om att ta ett uppehåll efter just 3.
  • Milou3
    Monchichi skrev 2017-02-18 12:53:24 följande:

wa76: Tack för att du frågar, det värmer! Som flera sagt tidigare, det är så härligt med ventilationen och stödet här i tråden, och känns bra att kämpa tillsammans när man inte pratar med andra i sin närhet om önska-barn-projektet. Jag vågar inte säga annat än att jag mår bra. Klaga på illamående kan jag inte med när jag vet att alla här inne skulle byta med mig om det gick, så istället önskar jag så innerligt mycket Lycka till er här så att vi kan fortsätta följas åt. Har svårt och vill inte lämna tråden, den har givit mig så mycket stöd.

Har inte bokat tid till bm ännu. Lite säger mig att jag inte vågar än, och resten säger att jag ändå gjort det 4 gånger tidigare så jag vet att det första besöket är bara lite samtal som jag vet det mesta om redan. Funderar dock på om jag måste vara inskriven före fostervattensprov för läste något om att man skulle ha en remiss för det, från just barnmorskan. Sen blir ju besöken roligare när man får lyssna på hjärtljud men det är ju först efter RUL. Jag gissar att jag gått 6 veckor nu så det känns avlägset, även om jag vet att tiden går fort.

Alla tummar till er kämpar här inne!

All lycka till dig! Såå kul och grattis igen. Och ja, jag vill också må illa med bebis i magen men det kommer snart! :) hoppas jag : /
  • Milou3
    Anonym (Littleprincess) skrev 2017-02-19 09:24:18 följande:

Bim +2 och ett positivt gravtest!!! :)))

Fick med mig mannen att testa idag! Så nu är vi typ lyriska och hoppas att allt går vägen nu.

Tror jag köper ett digitalt imorgon bara för att få se det igen, då det samtidigt känns overkligt just nu! :)

Grattis!!!
  • Milou3
    Cougar79 skrev 2017-02-26 19:52:45 följande:

Ja, superspännande. 9/3 är inte långt borta trots allt. Jag blir glad vadsom

denna månad. Skulle jag MOT förmodan plussa så fantastiskt men om man kunde beställa detta med graviditet hade jag kört tre månader med vikten och sen bara poof! Lol. Hade jag varit yngre hade jag verkligen väntat. Men varje månad äf ju en månad äldre så därför ville jag sluta med piller efter nyår, visste ju inte hur min kropp skulle agera efter snart 5 år med minipiller. Nu verkar jag haft tur, mens 25 dagar efter pillerstopp o väntar på mens nr 2 efter pillerstopp. Men som sagt detta kan ju ta tid. Så då får man ju "försöka"med start nu. Hur är det med era partners? Är de lika på som er? Min man är så säker på att jag enkelt blir gravid och att det kommer gå snabbt så han är inte lika engagerad spm mig med äl prickning osv så därav lite att vi ligger när vi har lust, inte riktigt med varannan dag isv. Vi har haft sex 6 ggr denna månaden. Det kan absolut räcka. Men det är väl bra att köra varannan tänker jag. Men hur får ni till det, vi har legat i 7 år nu o det är som sagt 5-8 ggr per månad beroende på arbetsschema osv och enbart när vi har lust 2 rätt stora barn hemms också. Tänker att hur ska han ens orka ha sex som leder t utlösning varannan dag helt plötsligt? Man har ju inte det där nykärs känslorna längre...har ni tips på hur vi ökar frekvensen? Jag är inte heller sugen varannan dag liksom men för mig ät det ju enklare. Jag är bara mottagaren av det vita guldet.

Har bim 10/3

Äl+4 i dag.

Vi har bara varit ihop i drygt 1 år och är superkära men har ändå "bara" sex var tredje dag ungefär. När jag får mina barn ( han har inga än :) så blir det oftast bara max 1 gång den veckan. Har en dotter som sover oroligt och ropar på mig flera gånger per natt. Min sambo trodde nog också att det skulle ta sig snabbt men får tyvärr bara prestationsångest av att höra om äl-tester och känner krav av att ligga varje dag för att få till bebis så jag smyger med sånt nu. Även om han jättegärna vill ha barn. Det funkar för mig även om jag såklart helst hade velat att han kunde vara mer på och ätit de vitaminer jag köpt.

Tyvärr har jag inga tips :) men precis som med mycket annat, gör man något ofta så vänjer sig kroppen vid det och tillslut vill kroppen HA det oftare.
  • Milou3
    Too tiki skrev 2017-02-28 20:25:57 följande:

Såhär såg min sticka ut när jag kom fram till min man, ÄL bör inte vara förbi :) Nu blir det sängen :)

Haha :) heja heja!!
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-03-03 10:07:01 följande:

Det är säkrare än KUB, denna info finns på fostertest.se:

NIPT tar fasta på att fostrets DNA förekommer i mammans blod under graviditeten. Ett vanligt blodprov analyseras som bestämmer mängderna av de 23 kromosomerna. Dessa ska vara lika om fostret är normalt, medan en avvikelse hos någon av de somatiska kromosomerna indikerar syndrom. NIPT har redan utförts på över 600.000 graviditeter och är både bättre och säkrare än de tidigare metoderna: över 99,9 procent av alla foster med Downs syndrom identifieras.

VI kommer göra NIPT nästa gång vi blir gravida, redan i v 10 tänker jag, ville veta så fort det bara går. Sist fick vi ju se på KUB att den lilla hade dött bara 2-3 dagar tidigare. Jag kommer sen göra privat UL i v 13-14 igen för att se om den lille lever än. Jag går privat och kommer be om UL v 8, 10 och sen 13-14 och sen får jag se om jag känner mig trygg..men kommer inte tveka för att boka nåt om jag behöver lugnas...det får kosta extra, men att gå runt och må dåligt om det går att undvika kommer jag inte göra. 

Detta visste jag inte! Tack för info.

Hur mår du Nykär15?
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-03-04 13:40:40 följande:

Molvärk och mår riktigt illa...men tror det är pga det höga progesteronet... :(

Hur mår du?

Men oj det är väl positivt!! Har du ens mått illa tidigare av progesteronvagitorierna?

När kommer du våga testa?

Jag mår lite kymigt i dag :( fått nåt konstigt i ansiktet. Inget som syns men halva ansiktet känns ömt när jag smeker med handen. Skitskum känsla!! Säkert nåt virus i kroppen som spökar. Har fortfarande rätt mycket molvärk men haft varje dag sedan 2 dagar efter äl. Känner mig absolut inte gravid men kommer nog testa i morgon bitti om jag vågar. Vill inte bli besviken och deppig bara :( nästan bättre att leva på hoppet ett par dagar till.

Mådde illa då och då i går men jag tror också det beror på progesteronkrämen som jag började med dagen innan.
  • Milou3
    HoppasPåEnTill skrev 2017-03-05 11:37:15 följande:

Urk vad det är svårt stt inte hoppas.

Ser ju bra ut! Nu ska väl tempen ligga där fram till några dagar efter bim för att visa på graviditet?
  • Milou3

Bluebird6: usch vad jobbigt! :( så fort stickorna börjar stegra kommer det kännas bättre ska du se. Ta en dag i taget.

Ja här närmar sig bim. Förmodligen på fredag/lördag. Sist hade jag dock en lite längre cykel så bim kan vara även på söndag.

Hursomhelst så tog jag ett test i morse ( dum som jag va)

För det blev spökstreck garanterat och nu sitter jag helt urdeppig med 5-6 dagar kvar tills mens och för att börja om på nytt. Det borde ju visat hyfsat tydligt Iom att det var ett känsligt test på 10 miu.

Testar nog ett sista test på onsdag och visar det negativt blir det ny beställning av ägglossningstest. Faan :(

Hur går det för er andra?

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.