Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

Hemflyttad skrev 2017-04-03 10:25:39 följande:

Rosenlarv ? Vad roligt att det visade plus på digitalt också, grattis!

Monchichi ? Lycka till på tisdag! Förstår att det känns nervöst.

Sanna ? vad tråkigt. Hoppas du snabbt kan ladda om till nästa månad. Då SKA det gå!

Nykär ? Har du testat mer, går allt som det ska?

Milou ? Så tråkigt att det blev minus den här månaden. Har tyvärr inga supertips angående blödning, jag blöder själv väldigt lätt eftersom jag har en känslig cervix (kollat upp flera gånger), dessutom har jag ofta småspottings före mens. Men har det aldrig hänt tidigare låter det lite märkligt. Eftersom du är ganska nära mens skulle jag ändå tippa på att det har med det att göra. Man räknar med att mensen börjar den dagen man har ett flöde, spottings räknas inte.

Själv går jag här och hoppas att ägget som släppte på höger sida där jag inte har någon äggledare ska ha hittat till vänster äggledare, vilket i teorin är möjligt men sällsynt. Patetiskt var ordet. ÄL+10 idag så vill bara få den här månaden överstökad nu. Börjar med sprutor senare i veckan för att stimulera ÄL nästa cykel. Spännande.

Då är vi hyfsat i fas också, är ju på äl+11 eller 12.

Äl+11 om jag räknar äl den dagen då tempen var som lägst.

Jag blödde bara i går/ i natt. Nu helt borta.

Svagt molande så mensen dyker väl upp senare eller i morgon. Hade det inte varit för att vi haft sex hade jag misstänkt nidis men det kom ju direkt efter sex så därför känns det lite olustigt. Bara avvakta och se när flödet behagar dyka upp. Ju tidigare ju bättre ändå :) kommer äl snabbare!

Du är inte patetisk! Att vara hoppfull och tänka positivt tjänar man alltid på :)
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-04-03 10:44:10 följande:

Jodå, jag testar vidare fram till BIM, då tar jag digitalt och efter det är det färdigtestat! Då måste jag försöka hålla mig lugn och hoppas på att allt går bra.

Så här ser stegringen ut hittills:

Väldigt fin stegring!! :)
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-04-03 16:53:49 följande:

Milou3: jag skulle tippa på att det var pga känsligas slemhinnor. Eller en nidis.

Har börjat blöda nu, så mensen kom två dagar tidigare. Det förklarar verkligen mitt morrande igår. :-/

:( nej va trist men ändå bra på sätt och vis att den kom lite tidigare om den nu var tvungen att komma, tidigare äl blir det ju troligtvis :)

Nej garanterat inte nidis. Det var ju precis efter sex så troligtvis sköra slemhinnor. Är förkyld så det kanske hade med det att göra.

Testade även neg med ett early i går. Själv verkar jag slippa pms denna cykel. Tycker nästan att progesteronkrämen gjorde mitt humör värre måste jag säga. Aldrig haft pms innan men när jag kikar i baksätet så är det nog sedan jag började kleta in mig med krämen som veckan innan bim blev grinig.

När kommer du börja äl-testa igen?
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-04-04 10:10:20 följande:

Alltså, jag känner mig sjukt trött på graviditetstest! Jag tycker att Testlagret funkar bra överlag men det blir alltid en liiiten skugga som man måste glo på ett antal gånger per dag och analysera, tills man efter några dagar får acceptera att det inte var något.

Clearblue likadant om inte ännu värre.

Har ni några bra tips på gravtest som inte ger några skuggor/spökstreck?

PE ger inte spök iaf. Nästa gång jag kommer testa mig kommer det vara med ett digitalt! Är också trött på gravtest och hånfullt blanka test. Jag vidhåller min teori, iaf gällande mig själv - när jag VET att jag är gravid så är jag det, när jag mest är nyfiken och behöver känna efter om jag har symptom, är jag det inte!
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-04-04 12:30:24 följande:

Tack, ska prova!

Jag har blivit chockad alla gånger jag varit gravid, har inte känt det minsta. Fast kanske har avsaknaden av symptom varit ett symptom.

Hur går det för dig, har du fått mensen än? Lever hoppet?

Ingen mens här men tog tempen nyss som sjunkit från 37.2 till 36.7, och det mitt på dagen! Är förkyld så ville delvis kolla om jag hade feber. Men då lär mensen komma i morgon eller torsdag : /

Har inte haft en tillstymmelse till molvärk senaste dagarna, vilket jag alltid har dagarna innan mens.

Det i kombo med blödningen gör mig onödigt fundersam och analyserande. Blir så orolig att nåt är fel liksom.

Ska koppla bort negativa tankar här :)

När har du testat positivt efter äl tidigare?

Och hur menar du att du inte haft några symptom? Alltså inga alls?
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-04-04 13:57:59 följande:

Så har jag med haft när jag är gravid, mindre ont i brösten och sen har jag fått en annan typ av molvärk. Det var ju en av grejerna till min misstanke denna gången. Mina symtom brukar komma runt v 6-7 först. Har vart tröttare förra veckan med, och sover mer och kissar mer på natten nu. Hmm kan ju vara en grav, Ett ägg kan ju ha fäst sent och så får du plus första om några dagar? 

Nej garanterat är jag inte gravid. Av alla månader vi försökt så är denna en månad som jag verkligen vet att jag är ogravid. Pigg och glad och mår strålande trots en jobbig förkylning! Sist jag var gravid så kände jag ju tydligt av molvärk runt 10,11,12 dagar efter äl och somnade tidigt på kvällarna. Nu känner jag ingenting!

En kompis till mig har fått cellförändringar vid livmodertappen och tjatar om "snart är det klimakterie för oss" trots att hon vet att jag inte vill höra det, jag vill ju ha barn! Så lite såna svarta tankar som florerar i mitt huvud.

Ringde faktisk gyn i går ang blödningen som sa det de alltid säger - "bara att avvakta" ...

Nä, det får bli en 2018-bebis för oss förhoppningsvis!

Nykär15: du måste visa ditt fina digitala i morgon :)
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-04-04 15:04:06 följande:

Usch såna kommentarer vill man inte behöva höra...hoppas du slipper de svarta tankarna snart...vet hur det är. kram 

Det lovar jag....är skiträdd redan för att ta det, men ska samtidigt bli skönt. 

Det kommer gå jättebra!
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-04-05 06:26:04 följande:

Mitt sista test är taget, idag på BIM. Så lycklig och måste nu bara tänka positivt och blicka mot nästa delmål, VUL 4/5. Kan fortfarande inte fatta att vi lyckades igen <3

Underbart!!!
  • Milou3
    Monchichi skrev 2017-04-05 13:41:36 följande:

Jag var ju på läkarbesök inför fvp och UL igår. Visst var det liv i magen, och så underbart att se sprattlet! Dock var min oro för två befogad, jag väntar tvillingar, igen. Det blev.... jobbigt. Vi var så säkra på fvp, men nu rekommenderade inte läkaren det. Går man på KUB och får en förväntat bra siffra är fvp inte längre möjligt, och vi skulle vilja ha större säkerhet. Vi har fem barn och tror att om vi skulle få två sjuka barn skulle det bli på bekostnad av de vi redan har. En jobbig tid väntar oss med beslut vilken fosterdiagnostik vi ska göra. Jag är nu 39, 40 om ett par veckor. Blev daterad till 12+2.

Osäker om jag är för detaljerad för alla som kämpar så här i tråden. Jag önskar iaf alla Lycka Till framöver!

Det är bara intressant att höra!

I många andra trådar med yngre kämpande själar får man dock bita sig i läppen i bland ;)

Förstår att det kom som en chock Iom att ni redan har 5 barn och i kombo med att inte kunna kolla mer.

Men jag tycker det låter underbart med tvillingar ändå :)

Grattis till 4 sprattlande ben!
  • Milou3

Vaknade med menskramper och nu kom även blodet!

Även om jag hoppades att det skulle bli ett plus räknade jag lite bort denna cykel då vi inte fick till sex mer än 4 dagar innan äl. Och de spermierna var nog inte de piggaste då mannen var tokbakis.

Så nu står jag i valet och kvalet här hur jag ska göra och behöver erat råd.

1, Ska jag vara chill och skippa äl-test, progesteron mm och bara äta nyttigt, mina vitaminer och försöka få till sex 2-3 gånger under äl-veckan. ( så jag blivit gravid alla andra 7 gångerna)

Eller ska jag ...

2, köra äl-test, progesteron, köpa Rosenrot i dag, ha en chill inställning men fortsätta tempa och sexa varannan dag ( med mycket övertalning av mannen pga måttligt sexbehov)

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.