Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

Too tiki skrev 2017-03-05 16:17:36 följande:

Det är fortfarande väldigt tidigt. Jag tog ett testa tidigt innan jag fick + två dgr senare med de som mäter 25 miu så ge inte upp :)

Tack snälla :) nä jag ska väl inte ge upp än :/

Får jag inget plus på tisdag morgon (bim-3-4) då fan kastar jag in handduken ännu en gång :( eller jag kan ju iof inte göra mer än att vänta in mensen och kommer inte den i tid lär jag väl kasta bort mer pengar på test ...
  • Milou3
    HoppasPåEnTill skrev 2017-03-05 20:32:01 följande:

Joo. 2 ggr. Idag och för 2-3 dagar sedan. Inte morgonurin. Båda tokblanka.

Hur långt efter äl är du och hur nära bim är du?
  • Milou3
    Beedoll skrev 2017-03-07 07:34:02 följande:

Hur går det för er alla? Vi är alla lite utspridda :) Några som närmar sig bim och andra som väntar äl.

Bim-3 eller 4

Lite osäker då min cykel varierar mellan 27 och 28 dagar.

Inte testat mer. Fick ju ett negativt med spökstreck i lördags.

Ska försöka vänta in bim. Känns som jag borde märkt om jag var gravid nu. Brösten borde ömmat mer. Det ena gör det, det andra är som helt opåverkat!
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-03-07 08:55:51 följande:

Milou 3 - säker på att det var spökstreck? Angående symtom kände jag ingenting särskilt förra månaden när jag var gravid. Började få gravidömma bröst en vecka efter + (fick missfall strax därefter så det höll bara i sig i en dag).

Ja är helt säker. Testade med samma test i dag igen, bim -3 eller -4 och helt blankt. Då är det ändå ett känsligt test som mäter från 10 miu.

Så får sikta mot nästa äl. Värsta är att det känns som man vill ge upp nu. Kanske inte meningen att vi ska få barn ihop. Så med de mörka tankarna drar jag strax och svullar en pizza!
  • Milou3
    Beedoll skrev 2017-03-07 18:55:22 följande:

Känner igen mig i det du skrev. Det är svårt att hålla de där mörka tankarna borta. Själv är jag på cd3 och det känns som om man står still och jag undrar om det är någon mening att fortsätta. Sen tänker jag på sambon, han har inga egna och då är jag tillbaka i hamsterhjulet igen.. Hoppet är det sista som går. :)

Nä min sambo har heller inga egna barn.

När jag sa att testet var negativt kom hans ännu mörkare tankar fram, "mina spermier är döda, klart det blev negativt". Stackars plutt :( men vi blev ju gravida i december men fick tidigt mf så vi vet att vi kan. Nu är bara frågan NÄR det kommer funka nästa gång ...
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-03-09 07:47:56 följande:

Det klassiska är väl trombyl (blodförtunnande, kan även ta typ en tredjedel barnalbyl) + progesteron (lutinus, kan även funka med progesterall som är receptfritt) + prednisolon (sänker immunförsvaret, kan köpas receptfritt i många länder t.ex. Spanien).

Detta är det många som tar i IVF-svängen, särskilt utomlands där man inte är så rädd att prova något nytt. Svenska läkare är överlag konservativa och vill inte gärna skriva ut om det inte finns 100 % belägg för att det funkar.

Jag har tagit allt detta under de 12 första veckorna när jag var gravid med mina två barn. Vet inte om det behövdes egentligen i mitt fall, men jag hade över från IVF-försök och det kändes bra att inte chansa.

Men utredning låter väl som en bra början annars?

Bara måste kolla av då med er. Jag som typ aldrig blir sjuk trots att barn och vänner är sjuka runt omkring, kan jag ha ett för bra immunförsvar då?
  • Milou3
    Too tiki skrev 2017-03-09 13:03:24 följande:

Jag är väldigt sällan sjuk jag med och har också funderat på detta med immunförsvaret. Det som talar emot att de skulle vara något problem är att jag knappt aldrig blev smittad när jag hade lätt för att bli gravid så mitt immunförsvar måste varit bra då också. Jag tror mer på dålig äggkvalité och progesteronbrist än immunologiska problem.

Ja så är det nog.

Slutade röka i morse. Nu ska jag bara få mannen att följa med på det ...

Det sätter nog käppar i hjulet för oss också.
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-03-13 18:25:48 följande:

Hur är det med alla? Jag fick mens igår och det känns som att det kommer mer den här månaden än efter missfallet förra cykeln. Så det kanske var så att allt inte kom ut förrän nu.

Känns alltid så himla deppigt de där sista dagarna innan mensen kommer igång, när man testar negativt, hormonerna är i botten och man ändå hoppas att det kanske kanske kan bli något. Tycker det är lättare när mensen väl är igång och man kan sikta in sig på nästa försök.

Kram på er

Håller med exakt! Man blir så ofantligt låg och varje minut mot mensen ( som man inser är på gång ) känns som en evighet!

Nu hade jag tänkt att hålla mig borta lite från fl men det är ju rätt skoj att läsa allt om alla ändå :) så lite lagom borde funka.

Min mens är iaf på sluttampen nu och i morgon så är jag på CD5 så kommer väl börja med äl-stickor lagom till helgen. Ska försöka vara lite mer chill denna månad och inte bli för fokuserad. Kommer strunta i både progesteronkräm och tempning. Har aldrig legat med rumpan under en kudde förr efter sex och googlade ingenting förrän plusset på stickan kom. Mer chill helt enkelt. Äl-stickor känns ändå skönt att hålla lite koll på.
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-03-14 13:33:24 följande:
    Klara på kliniken och vårt första möte:

Läkaren bestämde att vi kör på korta protokollet nästa mens, så förmodligen uppstart runt 4-6/4 och sen ett beräknat äggplock den 17/4. 

Kommer gå på Gonal-F  225 IE . Sen på dag 5 med sprutor lägger man även på Orgultran och innan äggplock blir det Ovitrelle.
    Pirrigt och skönt att vara igång...hoppas så innerligt att detta ska funka för oss...livrädd att vi om några månader står där alldeles slutkörda och tomma utan att ens vara närmare målet...
    Kommer gå finfint! Positiva tankar är det som gäller nu och affirmera så mycket du kan! Så om äggplocket blir 17/4 när kan du börja testa?
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-03-14 14:19:42 följande:

Runt 29-30/4 borde jag ju veta om det blev nåt eller inte av insättningen. Får se om de sätter in på dag 3 eller 5. Och så får jag ju hoppas att man inte blir överstimulerad och i så fall får vänta till cykeln efter..men hon sa att det var mindre risk bli överstimulerad i min ålder eftersom man inte har lika många aktiva ägganlag som producerar ägg. 

Okej, men då kommer du ha en ägglossning innan dess!

Kör ni på helt utan sprutor då?

Ska bli spännande att följa! :)
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.