Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

38+ och försöker bli gravid.

Rosenlarv skrev 2016-12-01 08:46:15 följande:

Dagens test. Eller rättare sagt från kl 04 i morse när jag var tvungen att gå och kissa;). Osäker på om det är en stegring. Testet betedde sig jättekonstigt. Verkade inte suga upp ordentligt och det tog flera minuter innan kontrollsträcket syntes ordentligt. Ska kanske våga mig på ett digitalt i morgon. På graviditetskollens vanliga stickor syntes knappt något när jag testade några timmar senare (ej samma urin)

Ja det syns tydligare idag!! Grattis! Borde funka fint med digitalt i morgon :)
  • Nykär15
    Rosenlarv skrev 2016-12-01 15:01:46 följande:

Orkade inte vänta. Känner mig som en sån testknarkare;). Gravid är jag hur som helst. Känns fantastiskt!

Körde ju denna månad med progesterall, vitaminer, trombyl och spermievänligt glidmedel. Svårt att veta vad som hjälpte eller om det var slumpen... Hoppas nu bara att det lilla fröet vill stanna och växa till sig. Risken för MF äg nog rätt hög med tanke på att jag haft två tidigare och min ålder. Oavsett hur det går kommer jag följa er andra och hålla tummarna för er! Tack för allt stöd <3

Åh grattis!!

Kör du vidare med Trombyl nu då? Jag äter det med och tar Letrozole, ska även ta Lutinus efter ÄL (har innan med tagit ProgesterAll men har nu fått utskrivet dessa). Jag kommer fortsätta med Trombyl om jag blir gravid och Lutinus kommer jag ta fram till v 14 och sedan sakta trappa ner enligt läkaren...

ÄL framåt slutet av nästa vecka hoppas jag, sista Letrozole idag samt en spruta Gonal-F

• Nykär15
    Rosenlarv skrev 2016-12-02 09:01:26 följande:
    Kommer definitivt fortsätta med trombyl fram till slutet av graviditeten. Kör på med progesterall i mängd;) Spännande! Tror säkert du blir gravid snart. Du har ju varit det två gånger redan under realativt kort tid. Håller tummarna. Sen kanske vi lite äldre morsor kan starta en egen Facebookgrupp;)

Jo har ju faktiskt blivit gravid två gånger i år, så jag hoppas såklart att det har betydelse och att det ska funka snart igen. Men vet ju inte vilken skada livmodern och allt tog på denna vändan..så lite stressad och rädd är jag ju. 

Ja hade vart skoj kunna ha en fb-grupp sen :) 

Nu är sprutan tagen..hua läskigt och sista tabletterna ikväll, sen bara vänta på ÄL. BIM är på julafton..känns inte som den bästa dagen om det går åt helvete denna cykel..

• Nykär15
    Rosenlarv skrev 2016-12-02 10:44:06 följande:
    Åh, då hoppas vi på ett plus som en fin julklapp till er!
    Ja det hade vart helt underbart Hjärta
  • Nykär15
    bluebird6 skrev 2016-12-02 13:38:47 följande:
    Håller tummar o tår för Er också..
    Tack snälla, allt behövs Hjärta
  • Nykär15
    pimpim78 skrev 2016-12-03 15:38:24 följande:

Var i dag på vul på sophiahemmet, tydligen var det 3 ägg som mognat så de ville inte ge mig nån äl spruta. Nu vet jag inte om vi skall våga försöka själva hemma ändå. Chansen / risken att 3 ägg skulle släppa spontant samt att 3 ägg skulle befruktas samt att 3 ägg slutligen skulle fästa känns ju helt orimlig. Tanken på tvillingar är ok. Känns ju urdumt att ha ätit hormoner och sedan bara strunta i det och få vänta ända till februari till nästa försök.

Någon som varit i liknande situation ?

Jag hade kört på, som du säger, mycket som ska till för att tre skulle lyckas befruktas, utvecklas o sen fästa...hade hellre hoppats på ett par än inget alls..

Stimuleras med just nu men kommer inte kollas med UL, så det får bli en överraskning i så fall vi en ev graviditet...
  • Nykär15
    Anonym (Jessica) skrev 2016-12-04 18:43:25 följande:
    Vid mitt första missfall åkte jag till gynakuten, då blödde jag rejält och hade smärtor och kramper. Läkaren som undersökte mig då konstaterade missfall.

Andra gången så hade jag en miniblödning, men rätt ont. Läkaren undersökte mig i och för sig, men sa att det är onödigt att komma till gynakuten om man misstänker missfall, de kan inget göra och kvinnokroppen har i alla tider klarat av missfall utan gynakut...

Det var ett ma, men det var först vid ett senare ultraljud i vecka 9 som det upptäcktes.

Jag blöder lite till och från, men det var precis så mitt första missfall startade.

Jag har två äldre barn sedan tidigare, min sambo har inga.

Usch vad jobbigt, förstår din oro och jag tycker absolut att du ska åka in, förhoppningsvis får du en förstående läkare som undersöker och åtminstone tar väl hand om dig oavsett hur det ser ut. Men i v 8 vill man ju se ett hjärta och det lugnar ju att veta vad som händer inne i kroppen. 

Tänker på dig Hjärta

• Nykär15
    Anonym (Jessica) skrev 2016-12-05 11:13:48 följande:

Tack för alla fina svar!

Åkte till gynakuten i natt, kunde ändå inte sova...

Läkaren kunde inte se varifrån blödningen kom, men allt såg bra ut med graviditeten, den lilla krumeluren var precis lagom stor för vecka 8, och hjärtat blinkade som det skulle!

Underbara nyheter! Hjärta Skönt du åkte in och att du fick lugnande besked. Ta hand om dig!
  • Nykär15

ÄL-smärtor här och idag fick jag lite sekret med..har sällan det så det känns ju positivt! Gissar på fullt ÄL-utslag framåt fredag men testar varje em nu iaf, men svaga igår så ett tag kvar. Men mina smärtor och ev sekret brukar börja 2-3 dagar före ÄL.

• Nykär15
    Too tiki skrev 2016-12-07 11:01:33 följande:
    Håller tummarna för dig! Har själv fått utslag på ÄL stickorna igår och idag så nu kör vi ;)

Härligt! Håller tummarna för er nu! Ja vi ligger i, en gång om dagen från mensen är slut och sen fram till nästa, så vi missar inte ÄL, men några dagar efter ÄL brukar vi gå över till att inte alltid komma i, lite variation förnöjer om man säger så :) 

Vill dock testa för att ha koll på när den kommer och kunna notera och även ha koll på  BIM :) 

Då borde vi ligga när i väntan fram till BIM ihop iaf :)

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.