38+ och försöker bli gravid.
Jag testade i dag men det var negativt, precis som jag anade.
Släpper inte hoppet riktigt ännu, bim på torsdag.
Me fy så besviken man blir..........
Jag testade i dag men det var negativt, precis som jag anade.
Släpper inte hoppet riktigt ännu, bim på torsdag.
Me fy så besviken man blir..........
Nä, vad trist:( använde du samma test som tidigare? Det kan ju variera mycket.
Här var det mens med full styrka igår...i morgon påbörjar jag andra omgången Letrozol.
Lite sent svar då jag varit bortrest.
Jo jag tog första pergon på julaftons kväll :) Inga biverkningar förrän idag då det började kännas som typ ägglossning på G. Lite väl tidigt kan jag tycka för jag är på CD 6 idag så nu blir jag orolig att min ägglossning kommer för tidigt. Kollade med sticka ikväll men hade bara hållit mig 1 tim och då visade det neg. Ska testa på förmiddagen imorgon igen och hoppas då att det visar positivt. Annars mår jag fint som sagt och sista tabletten blir imorgon så mer än så lär det väl inte bli i biverkningsform :)
Hur går det för dig?
Så känns det, men ingen fara. Jag tar Letrozol, funkar ju liknande. Jag känner att det molar i äggstockarna under tiden jag tar dem, men ÄL skedde sist på dag 13 så jag tror inte du behöver oroa sig. Det sker ju en mognadsprocess när man tar dem så de mognar lagom fort för att sen lossa nån vecka efter sista tabletten. Jag är på dag 3 med Letrozol idag, andra dubbelkuren. På fredag ska jag även ta en spruta Gonal-F för extra mognad.
Hej allihopa, läst vad ni skrivit men inte varit så aktiv själv. Bli snart 41, fick ett missfall i juni. 3 barn sedan tidigare. Nu känns det omöjligt att dels pricka äl och sen bli gravid. Några försök till sen ger jag upp tror jag . Lever på hoppet, Bim den 3/1. Lycka till allihopa. -:)
Välkommen! Jag är strax 40, hade missfall i mars och ett MA i v 13 (fostret dog 12+2) i juli...inget hänt sen dess. Nu får vi hjälp med stimulering i naturlig cykel efter en utredning, just pga min ålder för att ge kroppen lite skjuts...jag kommer inte ge upp på bra länge, vår längtan är för stor.
Har du barn sen innan?
Tack, skönt att veta att detta är normalt :)
Angående din spruta, fick du ingen ÄL med bara Letrozol?
Jo jag gissar jag fick ÄL sist, men Gonal-F ger bara extra mognad, garanterar inget släpp. Då behöver man få Otrivelle och det har jag inte fått. Men har mailat min klinik och frågat om det är något jag kan få denna eller nästa cykel. Denna lär nog vara försent då de har begränsad bemanning under nästa vecka när min ÄL kommer ske...så får hoppas jag släpper.
För att veta att jag faktiskt har ÄL måste man ju ta ett prov efter eller få en spruta när ägget är lagom stort då som sagt.
Men du tar Pergo på eget bevåg eller via klinik? Får du koll med UL och sen spruta? Jag får inget av det...så jag hoppas ju bara på att ÄL sker, har ju egen ÄL normalt sett så jag borde ju släppa,..att jag får Letrozol är för att cyklerna blev långa efter vårt MA i somras och då går det såååå lång tid mellan försöken och har man för lång cykel blir slemhinnan inte den bästa när man väl får ÄL så hon ville korta ner den tiden.
OK, då förstår jag :) Skulle tro att ditt ägg släpper i och med att du har ÄL normalt sett, håller tummarna hur som helst.
Jag får ingen UL eller spruta. Har fått tag på pergo genom en läkare i Danmark men han hade ingen tid förrän till våren och här får jag ju ingen hjälp.
Läkaren i Danmark menade på att största risken jag har är att just inget ägg släpper men jag hoppas jag kan få koll på det genom tempning. Vet inte om tempen avslöjar om ett ägg släpper eller ej men hoppas det för det var därför som jag började tempa. Får ta dubbel dos pergo nästa cykel om den enkla inte funkar.
Har ett annat bekymmer. Det är att jag måste vänta tills fertilityfriend säger att jag haft ÄL innan jag kan börja smörja med progesterall för krämen höjer min temp=ger falsk positiv ÄL. Fertilityfriend sätter inte ut ÄL förrän tempen varit förhöjd i 3 dgr och jag skulle egentligen behöva börja direkt när ÄL har varit för att förlänga min lutealfas. Har inte fått hem mina progesteron vaggisar men hoppas de hinner komma i tid. När ska man börja med vaggisarna? Ser att det inte står när man ska börja med dem men antar att man börjar efter ÄL?
Så om man har täta menstruationer då är risken inte så stor att slemhinnan är för tunn? Gäller detta även om man inte har någon ÄL? Läste att pergo kan ge tunn slemhinna om man använder den för länge, men för en del blev den det redan vid första behandlingen....
Då är risken stor att jag redan har för tunn slemhinna för min menscykel är ju normalt 21-22 dgr....De sista två cyklerna har dock varit på 26 och 28 dgr pga jag börjat med krämen, frågan är om krämen kan ha gjort lite nytta också för slemhinnan eller om det inte spelat någon roll...Är så irriterande att man inte kan få någon hjälp här i Sverige för då hade jag vetat hur det ligger till, blir galen på detta :(
Tack då vet jag att jag ska vänta med vaggisarna om de hinner komma i tid :)
Någon Letrozol tror jag inte jag kan ordna då läkaren som ordnade Pergo till mig inte har någon tid förrän i slutet av maj och här får jag ju ingen hjälp :(
Då hoppas jag att krämen kan ha hjälpt min slemhinna att bli tjockare iom att min menscykel blir förlängd...Nu har jag gjort ÄL test och ingen ÄL på G vilket var skönt för jag blev väldigt orolig igår :) Väntar nu spänt på att stickorna ska visa plus och att tempen stiger.. Har jag beräknat rätt kan jag ha ÄL på nyårsdagen men den kanske bli senare nu när jag tar pergo.
Tack igen för ditt svar nykär, är så skönt att man har någon att fråga när man blir orolig :)
Jo skit med missfall och MA...
Jag har två barn sen innan på 5 och 9 år, men min kille har inga. Har alltid sagt att jag gärna vill ha tre så vi hoppas ju...men hade inte räknat träffa en kille utan barn när jag blev singel, men nu träffade jag världens finaste och hoppas såklart att vi kan få dela den lyckan tillsammans. Men han är fin, han säger att viktigast är att vi funnit varandra, resten är bonus och vi har ju redan två fina barn så glad han är så fin med mina tidigare, betyder allt.
Mina är bara fullt positiva några få timmar, så jag ser sällan den helt. Men blivit gravid ändå så det funkar ju, jag har snabb och effektiv äl jag.
Tänker på att många skriva i trådar att männen får prestationsångest av allt liggande vid ÄL, men sen i en massa trådar så skrivs det om att kvinnan inte har nån lust till sex...och att männen är sura. Men när de väl ska prestera så vill de ist sura..hahaha. Vi har dock inte det problemet, har ett blomstrande sexliv som vi båda uppskattar och har sex hela cykeln oavsett på olika vis och njuter av det. Är nog mer jag som tycker det blir mer trist runt ÄL just för man måste komma i mig, minskar variationen. Men nån prestationsångest har jag tack o lov aldrig upplevt från min man.