Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

38+ och försöker bli gravid.

wa76 skrev 2016-12-29 10:26:31 följande:
    OK, men då kanske var det inte någon fara i mitt fall? Den 26/12 testade jag två gånger och bara det ena var positivt (jag tror det var positivt, ser kanske inte lika starkt ut som man skulle vilja). Så såg det ut:
    .
    Tror nog du hade ÄL den 26:e, sådär brukar det vara för mig, väldigt kort och snabb stegring. 
    Tvilling73 skrev 2016-12-29 10:42:06 följande:

HEJ

Jag är inne och läser en del men har inte kommenterat något på länge.

ÄL test visade glad gubbe igår, och mysade väl på som vi brukar.

Hade bara 1 test kvar och med molvärk i magen igår så chansade jag..

Hur många dagar bör vi mysa?? Igår och??

Jag har sagt tidigare att jag kör på året ut och blir det inget så ger jag mig. Men jag är ju inte ensam om detta och sambon borde verkligen få chansen att känna denna kärlek till sitt barn. Vi får se om det tar sig nu eller hur vi gör

Jag brukar ha molvärk i två dagar inför ÄL och som mest dagen ägget sen ska släppa. Jag hade iaf haft sex två dagar till om jag vore du. 
  • Nykär15
    Too tiki skrev 2016-12-29 11:18:25 följande:

Är det så för alla att ÄL kommer efter 7 dgr, eller har det varit så för dig? Har för mig annars att jag läst att ÄL brukar ske 4-10 dgr efter avslutad behandling med pergo men en del får vänta väldigt länge på ÄL.

Om det tar 7 dgr från avslutad behandling bör jag få min ÄL cd 14 vilket blir den 4 jan. Kollade med ÄL stickorna igår och det var bara ett väldigt svagt streck. Nu brukar jag få en väldigt snabb stegring på stickorna så det säger kanske inte så mkt så det blir väl till att testa idag igen osv.

Det står i bipacksedeln för Letrozol, men klart det kan variera nån dag hit eller dit, därför är det bra kolla med stickor. 

Jag hade nästan blankt test dagen innan jag fick positivt förra cykeln...så här går det fort när det väl stegrar!

• Nykär15
    Too tiki skrev 2016-12-29 12:24:34 följande:
    Ja det blir väl till att kolla med stickorna och hoppas att ÄL kommer ungefär som den brukar, blir en jäkla massa testande ändå tycker jag :) Mina stegrar också mkt snabbt. Brukar vara svagt men tydligt streck i flera dgr för att sen helt plötsligt bli starkare än kontrollstrecket. Igår och idag när jag testade var strecket svagare än vad det brukar vara cd 7-8. Antar att min ÄL blir lite förskjuten med pergo men det gör ju inget för ibland får jag ÄL cd 11 och det är ju för tidigt.

Varför kollar du så tidigt i cykeln? Jag börjar med stickor från CD10 och då bara en på em, sen från dag 11-12 OM jag har molvärk så tar jag fm + em. Sen tar jag ca 2 dagar efter ÄL med så jag ser att de går ner igen.  Blir inte så mycket testande och lite billigare så även om jag kör med Testlagrets som är rätt billiga. 

Har väldigt molande just nu, känns skönt på nåt vis att veta att äggstockarna jobbar på att mogna ett ägg Glad

• Nykär15

Hade äl-flytningar igår och extrem molvärk idag, bara på CD10 men tagit dubbeldos Letrozol och enligt känningar och test så närmar sig ÄL ordentligt nu :)

• Nykär15
    wa76 skrev 2017-01-02 17:02:13 följande:

Ja, kanske ÄL imorgon?! :D

Jag tror med i morgon, en bit kvar :)
  • Nykär15
    Too tiki skrev 2017-01-03 11:33:27 följande:

Spännande, blev det positivt idag?

Jag fick positivt igår och har testat idag men då blev den bara blankt på CB men med billiga tester tycker jag det ser positivt ut. Har en jäkla värk nu och funderar på om det kan vara något galet eller om jag bara känner av ÄL väldigt starkt denna gång pga pergon.... Har skrivit ett inlägg längre ner och frågat om det är normalt att ha ont efter ÄL när man ätit pergo, eller om jag har ÄL trots att CB visade neg.

Nej inte fullt positivt på fm iaf, men gör rejält ont, bör bli i em eller i morgon. Så vi sexar vidare :)
  • Nykär15

[quote=77275268][quote-nick]mysmammi skrev 2017-01-04 08:19:54 följande:[/quote-nick][/quote]

Jag ser!! Grattis!!

• Nykär15

Min äl var nog på CD10 ändå för nu är de svaga och molvärken borta. Hade ju flytningar på cd9 och stegringen började då med. Så nu långa väntan på BIM bara...

• Nykär15

Min äl var nog på CD10 ändå för nu är de svaga och molvärken borta. Hade ju flytningar på cd9 och stegringen började då med. Så nu långa väntan på BIM bara...

bluebird6 skrev 2017-01-05 18:19:22 följande:

Håller alla tummar & tår här..

Tack, de behövs! <3
    mysmammi skrev 2017-01-05 19:40:35 följande:

håller tummarna för dig. Vet själv hur långsamt dagarna går då man väntar på bim

Tack <3

Ja det går evighetslångsamt och när jag väl är på äl+10 så börjar jag ist bli feg för att testa...
  • Nykär15
    wa76 skrev 2017-01-05 22:05:35 följande:

Usch, väntan är jobbig!

Jag orkar inte vänta, så jag testade både igår och idag, men negativt så klart! Inga gravidsymtom heller... Är på BIM -4 idag.

Testar aldrig före ÄL+10..nån regel måste jag ha ;)
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.