Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

38+ och försöker bli gravid.

mammsen79 skrev 2016-10-24 13:48:01 följande:
    Förstår dig,vårat barn var levande o hur friskt som helst och när jag blev sjuk så fick jag födda fram vårat barn pga min livmodersinfektion Lycka till!

Usch vad hemskt...vilken vecka var du i? Vi hade ju sett vårt på tidigare UL...oklart varför hjärtat stannade, inga märkbara fel. Så ska göra en missfallsutredning med start 1/11, men fått ok försöka nu själva igen iaf. Men blir vi gravida på denna cykel så kanske de hinner se på prover om vi kan behöva stödja upp med nån medicin eller så...

Kommer aldrig våga lita på att det är säkrare efter v 12...för hjärtat stannade ju enligt beräkning på 12+2....

• Nykär15
    mammsen79 skrev 2016-10-24 16:46:15 följande:
    Jag var i v 14, man kommer vara orolig hela tiden
    Usch vad sorgligt...vet de varför du fick inflammation i livmodern? 
  • Nykär15
    mammsen79 skrev 2016-10-25 15:05:45 följande:
    Inte en aning men jag tror det kom från bakteriell vagnos som jag hade från början som jag inte fick rätt behandling mot.
    Usch....har du blivit av med den nu? Haft det en gång, värsta jag vart med om..så det stank. Har lätt för att få svamp mellan mens och ÄL, känns inte bra inför att man ska försöka bli gravid när balansen störs...men ska ju inte vara nån fara att behandla under tiden man försöker eller när man är gravid...men känns ändå inte bra. Har lite klåda just nu, precis inför ÄL, men har smörjt med kräm så det känns bättre. Hoppas på att kunna hålla det i schack. Vart ligger du i cykeln just nu?
  • Nykär15
    mammsen79 skrev 2016-10-26 07:23:18 följande:

Har precis gjort digitalt graviditetstest ska ha bim Tisdag! Och jag är gravid 1-2 stod det är så lycklig att jag skakkar i hela kroppen.

Men åh! Grattis!! Hoppas era plus smittar av sig!
  • Nykär15
    anna7607 skrev 2016-10-26 14:41:23 följande:

Här kom mensen som ett brev på posten.. m försök nr 18 nästa... fy va less jag är på detta...

Usch...styrkekram...lider med dig. 
  • Nykär15
    anna7607 skrev 2016-10-26 15:03:32 följande:
    Tack... får se hur länge jag orkar. Två missfall och en evig besvikelse. Blä
    Vet hur det känns...är på försök ett efter MA i juli...vart ett rent helvete bli hel igen efter massa problem. Har snart försökt ett år och har både mf och sent MA under tiden. Så har ju blivit gravid, men är inte närmare målet för det....Gråter
  • Nykär15
    mammsen79 skrev 2016-10-27 12:46:52 följande:
    Jag har blött sedan lördags så det är nog ingen fara.kan vara Nidblödning kram <3

NU vill jag inte vara neggo här, men nidblödning sker när ägget fäster, alltså nån vecka innan man får plus, för först när ägget fäst utsöndras HCG som går att mäta på ett test, och det tar några dagar att komma upp i nivå för att testen ska kunna avläsa det. Så blöder man runt plus eller senare så är det inte nidblödning. Och en nidblödning är väldigt kortvarig, det lilla som sker när ägget implanterar sig och ägget är ju pyttelitet och när det fäst så slutar det. Så kan komma som nån femkrona i storlek och bara under nåt dygn. Fortsätter man blöda så är det nåt annat.

Men kan helt klart vara en ofarlig blödning, ett ödem, en skör slemhinna eller annat så kan vara helt ofarligt och komma och gå. Och vanligast är att man blöder runt v 4, 8 och 12 förklarade en läkare för mig, då man normalt skulle haft sin mens. 

• Nykär15
    GrönaDruvan skrev 2016-10-27 13:23:36 följande:

Jag har inga större förhoppningar att det kommer gå vägen, men såklart försöker jag tänka positivt.
    Tyvärr har de senaste missfallen börjat på samma sätt, att det blöder när jag varit på toa och gjort nr 2... (Ursäkta)
    Inte så att det blöder egentligen, men blir rosa på pappret när jag trycker upp det lite.
    Sen har jag en obehaglig känsla i livmodertappen. Bränner och känns konstigt, så var det de andra gångerna också. Nåja, det återstår att se...

Så som du beskriver började mitt första missfall, märkte svagt ljusrosa efter att jag gjort nr 2...sen först 2-3 dagar senare började det blöda mer. 
  • Nykär15
    Tvilling73 skrev 2016-10-28 08:05:18 följande:

Tog ett test imorse och inte ett streck i sikte.

Jag har försökt testa med ÄL stickor men de ger inte heller utslag.

Jag har iof inga stora förväntningar med tanke på min ålder. Men skulle varit kul att ge pappan den bästa Farsdags presenten ever!!

Du kanske bara inte är i närheten av ÄL och därför inte får utslag? Jag testade en hel månad fm och em för att se mitt mönster och hitta bästa tid för mig att testa. Med billiga stickor ska man inte testa på morgonurin, då ska man vart uppe en stund då LH utsöndras när man är vaken eller nåt. De digitala har jag förstått mäter två olika saker som gör att den hittar ändå och man kan ta på morgonen. 

Så kan vara värt göra en självstudie över sin cykel för att ha koll, även innan mens har jag starka test, det är vanligt. Och kan ju vara så att du inte ägglossar som du ska, kanske behöver spola äggledarna eller få en skjuts med ex Letrozole för att ägglossa. 

Jag ska på utredning på tisdag, ska bli kul ta alla prover och se om man kan få nån hjälp, jag har ju blivit gravid två gånger i år men förlorat bägge...sista i v 13. Så nåt händer ju, kanske behöver blodtunnande eller nåt. 

• Nykär15
    GrönaDruvan skrev 2016-10-31 19:46:10 följande:

Idag såg testet ut såhär...stämmer bra med tiden...

Varenda toabesök är ångest framkallande, tror hela tiden det ska komma blod.

Tänk om jag har sådan tur att denna ärta väljer att stanna... Vad lycklig jag skulle bli!

Men åh! Det ser ju väldigt lovande ut! Har du bokat nåt VUL framöver för att kolla så det är riktigt därinne?
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.