Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

38+ och försöker bli gravid.

DragonWoman skrev 2017-12-22 10:40:12 följande:

Slappna av.. Njut av graviditeten.. Pffft, kommer nojja tills första vul.. Sen kub.. Sen rul.. Sen till förlossningen.. Ibland är man för medveten om alla risker

Ta en dag i taget, det är så jag fick göra...korta delmål. Och nu när han är på utsidan är jag ist livrädd att han ska bli sjuk, få RS eller nåt :/

Håller tummarna att allt går hela vägen för er nu <3
  • Nykär15
    Rindi skrev 2017-12-22 18:08:17 följande:

VUL idag med tickande hjärta, v 7+3 och fostret mätte ca 1,5 cm vilket stämmer med graviditetslängden. Nu ska jag läsa på ännu lite mer om de olika NIPT man kan göra (utökad mm) och boka tid för det samt nytt UL någon dag innan.

Åh vad skönt! Vi gjorde utökade NIPT. UL ingår i samband med NIPT, görs innan de tar blodprovet.
  • Nykär15

Inne och läser och följer er <3 hoppas det går bra för er som är gravida och att ni andra snart lyckas!

Är helt kär i min bebis och önskar ibland att jag var yngre så vi kunde försöka på en till om 2-3 år...fyller ju 41 nu i mars och får nog inse att Milo blir min sista bebis, vilket är helt ok, han är verkligen en extra gåva i mitt liv som jag inte trodde jag skulle få under alla mörka månader. Men det var så sjukt häftigt att få föda ben igen, och det gick så fort och enkelt denna gången, även läkt mycket fortare och känner mig bättre i form än jag gjort efter någon av de tidigare.

Men vill verkligen inte ha barn tätt, vill njuta av min lilla juvel nu <3 så det blir en hormonspiral så snart jag får sätta in en.

Kram på er allihop <3

Tror inte ni fått se han, så här kommer en bild på nybadad kille. Han blev en månad igår!

• Nykär15
    smurfen 11 skrev 2018-01-12 15:59:21 följande:

Så trevligt med en liten bild, så stora fina ögon:)

Hoppas nu man får en sån här liten goding! förstår du är helt tagen.

Du hade ju bra amh vill jag minnas...så inte omöjligt att ni lyckas inom 2 år igen, om kvalitèn på ägg följer med.

Ja vi får se, stämmer att mitt AMH var bra. Men kan hända jag känner så nu bara för det var så stort och magiskt och gick förhållandevis enkelt på förlossningen. Men när han blivit lite äldre så kanske jag känner att det är alldeles perfekt o lagom med mina tre älsklingar <3 huset är lagom för tre barn, även bilen osv,

Så mysigt med flera gravida i tråden att följa!!
  • Nykär15
    DragonWoman skrev 2018-01-15 12:54:55 följande:

Vul idag och hjärtat slår fortfarande + att storleken stämde med veckan nytt vul om 2 veckor för att hålla koll.

Vad underbart att höra! <3
  • Nykär15
    Rindi skrev 2018-01-15 21:35:04 följande:

Tack tjejer för pepp!

Jag googlade spökveckor när symptomen upphörde i somras men det visade sig vara MA ändå. Jag kommer på mig själv med att tycka att det är så skönt att inte må illa och sekunden efter tänker jag att jag hellre skulle kräkas lite, bara för att vara säkrare. Nåja, nu är det bara att gå och lägga sig, lämna barnen i skolan imorgon och sedan ta sig till UL. Ändå skönt att få veta hur det ligger till.

Håller tummarna idag att allt ser fortsatt fint ut!

Var samma vid mitt MA när liten dog bara två dagar innan vårt kub-ul i v 13...då upplevde jag att jag var i spökveckorna och de frågade om jag känt smärtor eller minskade symtom, men nej...inte annorlunda än i tidigare graviditeter, var ju samma denna gång som gick bra. Så hade vart omöjligt märka, men så hann jag ju inte gå mer än ett par dagar så kroppen hade väl inte hunnit reagera än.
  • Nykär15
    Rindi skrev 2018-01-16 13:11:20 följande:

Tack!!

Nu kan jag andas ut för denna gång. En sprattlande liten krabat med hjärta som slog fint och armar och ben och två hjärnhalvor som satt där de skulle. Lång var den också. Hon mätte flera ggr och kom fram till v 11+5 (inte 11+0 som jag räknat med enligt ÄL och senaste mens). Imorgon blir det blodprov för NIPT och sen oroa sig för svaret i två veckor.

Men idag ska jag vara glad och lugn!

Och kanske ringa MVC. Har inte bokat tid än för det kändes så onödigt förra gången att gå på inskrivning och sen direkt ner på UL och konstatera att det var över innan det ens börjat typ...

Stort grattis!!

Har fick svar på mitt NIPT på 8 dgr, hoppas det går fort flr dig. Jag ringde MVC först efter svar på NIPT faktiskt...
  • Nykär15
    DragonWoman skrev 2018-01-22 11:21:07 följande:

Låg och mådde illa och var samtidigt väldigt uttråkad så kollade lite på Youtube ang doppler och fanns flera videos där tjejer hittat hjärtat så tidigt som v 8+2. Så plockade såklart fram min för att testa. Vet att det kan vara mer än svårt att hitta så här tidigt, är i v 8+6 idag. Körde runt en stund, hörde tarmar och mitt hjärta. Slant till lite men jäklar, helt plötsligt hörde jag ett typiskt galopperande. Jäklar vilken känsla! Kommer nog inte våga testa igen på några dagar men idag vet jag att hjärtat slår iaf <3

Jag lyssnade utan problem från 10+1 denna gången :)

Så skönt att ha den att lugna sig med!
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2018-02-27 13:28:22 följande:

Apoteket ska inte ha några ?testa tidigt? test tror jag. De mäter från 25 men är väldigt känsliga ändå.

Testa igen med ett likadant test ist!

För mig rullar det på. Gravid i vecka 18 :)

Åh redan vecka 18!!! Snart RUL?

Inne o läser men hinner sällan skriva :)

Milo är nu 11 veckor, han är helt underbar! Fortfarande svårt att ta in att han är min <3
  • Nykär15
    mammsen79 skrev 2018-03-03 00:14:20 följande:

Hej alla nu har jag fått hem ett glidmedel som ska vara bra så att man lättare blir gravid, det ska vara lättare för spermie ta sig igenom, någon som hört talas om detta?

Jag använde bara det om jag behövde extra glid. Vanligt glidmedel och olja kan vara hämnande för spermier så det bör man undvika!
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.