Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

38+ och försöker bli gravid.

Milou3 skrev 2017-09-22 16:01:16 följande:

Världens mol satte fart under em i dag och rejält med äl-sekret syntes så var tvungen att ta ett till äl-test som visade detta :)

Nu är den stora frågan: sex i kväll/natt eller sex i morgon kväll/natt. Senaste sexet hade vi i onsdags kväll.

Jag hade kört ikväll eftersom de lever några dagar i äl-sekretet. Bättre ha väntande simmare än att de simmar för långsamt och inte hinner fram till ägget.
  • Nykär15
    Hemflyttad skrev 2017-09-25 08:51:35 följande:

Började blöda i fredags, så det gick snabbt. Bra att slippa slösa tid inför nästa försök i alla fall. Så nu är jag på CD4 och tänkte börja med rosenrot imorgon.

Hade ju precis påbörjat processen med att acceptera att det inte skulle bli fler barn när jag plussade förra månaden. Så nu känns det som att hela karusellen är i full gång igen. Men vågar man hoppas på fler plus? Kommer det att bli tidigt missfall igen i så fall? Kommer hjärtat att slå i vecka 7? Hur blir resultatet på NIPT/KUB? RUL? Osv. Känns som en evighetslång process med så mycket som kan gå fel om man ens lyckas plussa ...

Exakt de tankarna brottades jag med konstant under alla våra försök och de blev starkare efter mf och sen vårt sena MA...så sjukt många steg att ta sig förbi! Och jag är ju inte i mål än...vilket gör att det fortfarande finns mörka tankar som gnager stundvis...så rädd att stupa på mållinjen och behöva börja om...men jag har hela tiden vart bestämd med att vi inte kommer ge upp! Vi skulle ju precis påbörja ivf, beställt 3-försökspaket, hade det inte funkat så hade vi gått vidare på äd. Så ge upp finns inte!

Jag tar en vecka i taget...nu är det v 30 och vi har ett privat tillväxt-ul på torsdag, behöver se att liten växer och mår bra. Har ju inte sett hen sedan RUL, lång tid nu mot att ha gjort flera tidiga VUL innan RUL. Så behövde det för mitt lugn, mäta flöde osv i navelsträng.

Er allas tid kommer, jag lovar! Ge inte upp! Men försök njuta av livet under tiden så ni inte sätter det åt sidan <3
  • Nykär15
    DragonWoman skrev 2017-09-25 12:04:22 följande:

Även om man vet att man inte ska ge upp så förlorar man hoppet mer och mer för varje månad och nästa månad är det 1 år sen jag fick + sist och ångesten kommer krypandes mer och mer. Även less på att få höra att jag ska vara tacksam för de barn jag har. Självklart är man tacksam men det dämpar inte längtan efter en liten till. Och det dämpar definitivt inte sorgen och en viss ilska efter den lille vi förlorade i januari/februari. Får rasa några dagar och hoppas på att spolning mm kan hjälpa på vägen. Men känns inte hoppfullt nu precis

Man får höra mycket skit medan man försöker och min sorg efter vårt MA var och kan fortfarande vara så stark! Den dämpades först när jag blev gravid igen och kom förbi tiden när liten dog sist...

För mig blev jag mer och mer avtrubbad för varje månad, som att jag inte orkade bry mig, förväntade mig ändå negativa tester. På så vis ägnade jag mer tid åt att påbörja lite träning. Flytta fokus lite.., att starta upp ivf gav mig nytt hopp, äntligen så mycket hjälp som man bara kan få.

Vi funkar alla olika och reagerar olika. Avskydde alla som sa att mf innan v 12 är såååå vanliga och det var ju nåt som var fel och då ska man vara glad kroppen tog hand om det. Men nu dog vårt barn i v 13, det var så stort att jag fick vara inlagd och föda...sen tyckte folk jag var konstig som var sjukskriven och att jag inte ville hänga med ut på saker. Jag hade ju akuta blödningar och åkte in och ut...skrapades, låg på CIVA, mer blödningar och ytterligare op mm mm...jag VÅGADE inte gå ut, blödde ner hela golvet på mitt kontor, rann till o med blod ur skorna...och ändå fick jag höra att ja men det är många som vart med om mf...ja det köper jag, men de flesta får ju inte leva i helvetet i tre månader... hade jag blivit bra fort så hade nog inte sorgen och smärtan varit lika påtaglig, men jag var så långt nere i mörkret. Men ge upp, nej det fanns inte, men det var sjukt tungt.
  • Nykär15
    DragonWoman skrev 2017-09-25 13:17:58 följande:

Du var ett otroligt bra stöd i en tråd när jag förlorade vår lille. Vi har ju en liknade historia med alla komplikationer efteråt.

Tack <3 skönt höra, och de trådarna är så viktiga, att man känner att man inte är ensam!
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2017-09-25 13:23:27 följande:

Mitt progesteronprov låg på 57 sist jag var hos gyn, vilket var väldigt bra sa hon men det säger mig noll. Tycker ni jag ska börja med progesteronkrämen jag har? Isf när? Räknar i dag som äl+1

Vänta till iaf äl+5 så kroppen får komma igång själv först. Man ska inte "störa" äl sa min läkare :)
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2017-09-25 13:23:27 följande:

Mitt progesteronprov låg på 57 sist jag var hos gyn, vilket var väldigt bra sa hon men det säger mig noll. Tycker ni jag ska börja med progesteronkrämen jag har? Isf när? Räknar i dag som äl+1

Över 28 räknas som ett bra värde för ägglossning.

Dåligt TSH kan tydligen sänka progesteronet, därför vill man hålla det nere.
  • Nykär15
    DragonWoman skrev 2017-09-27 10:56:55 följande:

Wild yam kräm, någon som hört talas om den?

Har du testat nåt idag? Kan vi inte få se bild!!
  • Nykär15
    DragonWoman skrev 2017-09-27 11:29:52 följande:
    Tog ett PE men blev bara en knappt synbar skugga så inväntar mens imorgon eller på fredag. Äl+13 idag så nått borde synts om det jäkla ägget befruktats och fäst..

Vad tråkigt...kändes ju som det fanns lite hopp om att det var något på gång! 

Hoppas spolningen ska gå bra och att det blir en fin ÄL några dagar efter det, bra tajming ja!

• Nykär15

Vårt lilla underverk idag <3

1479 g vilket stämde jättebra med dagen. Alla organ och flöden såg bra ut, sååå skönt med en extra koll.

• Nykär15
    EnLitenTrea skrev 2017-09-28 19:56:07 följande:

[/quote]

Vecka 30 nu, snart 31 :)

[quote=78054683][quote-nick]Hubbybobby skrev 2017-09-28 21:53:31 följande:[/quote-nick]Jag kikar in här i denna tråd. Jag var med i en kortlivad tråd med tema 40+ och försöka bli gravid. Det känns som vägs ände just nu. Ser att det finns en lycklig (nykär)i tråden som precis fått första bilden på sin bebis. Grattis till dig! Hur mycket 40+är du? Milou3 jag känner mig som du. Ork' int' mer nu...Jag försöker hämta mig från denna månads besvikelse. Förstår precis din känsla. Jag känner dock att jag ska ge fan i allt ägglossningstester, gravtester, mm. Jag trodde aldrig att jag kunde bli trött på att försöka men luften har gått ur mig. Jag har en mkt hård kamp mot naturlagen är 44 år precis fyllda. Styrkekram till dig.

Vi är nog nån mer gravid...vart med sen jag var 38 i träden, är 40 nu och har mf och sent MA på vägen.,,jag blir 41 i mars.

Är i v 30 nu så har sett Grynet innan, men nu var det 3D och helt magiskt få se det lilla ljuvliga ansiktet, mycket verkligare men så svårt att ta in ändå <3 att vi närmar oss!

Jag gillar kontroll så för mig har det funkat bäst med att ta äl-test osv. Har ju även gjort utredning, stimuleringar och skulle precis starta ivf, så då har man ju stenkoll på cykeln. Men försökt ändå så gott det gick att njuta av livet, de barn jag har och min fantastiska sambo...men det ÄR sjukt tungt i alla försök och allt som tillstöter längs vägen.

Har du gjort någon utredning?
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.