Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

38+ och försöker bli gravid.

bluebird6 skrev 2016-11-21 21:37:44 följande:

Jag minns knappt första gången och de andra ggr hann jag knappt testa innan det blev mf. 

Enda nu är molvärk ovanför blygdbenet, vilket jag inte brukar ha men det lan ju lika gärna vara nåt annat.. 

Ha en bra kväll..

Har med lite molvärk över blygdbenet. Ha en fin kväll du med! Så får vi se om jag vågar testa i morgon..
  • Nykär15
    GrönaDruvan skrev 2016-11-21 22:51:11 följande:
    Måste flika in här....skriver ju inte så mycket här längre, men följer er!
    När jag blev gravid i mars hade jag massa symptom och visste nästan att jag var gravid innan jag testade...samma i september... Nu när jag blev gravid kände jag ingenting! Var helt hundra på att det inte tagit sig, drack t.o.m massa vin innan bim vilket jag aldrig gör annars, men så toksäker va jag på att det inte tagit sig! Men vad fel jag hade! Nu sitter jag ju här i vecka 8 och mår aldeles förträffligt....dåligt
    Ville bara ge dig lite hopp! Lycka till! Håller tummarna att det tagit sig!
    Tack för att du ger mig lite hopp! Men ÄL+10 och negativt i morse...så har väl gett upp, bara vänta på mensen. Har alltid plussat vid denna tiden på tidigare grav.

InaLo skrev 2016-11-22 07:36:13 följande:
    Vad skönt att det går bra. Du får smitta oss andra med lite bebislusker!

Här kom jäddrans surtanten i dag! Har varit beträdd på det eftersom tempen har sjunkit de senaste dagarna. Känner mig lite nöjd ändå över att tempen varit högre denna månad en tidigare månader och att mensen kom 1 dag senare. Gillar att det är 26 dagar och inte 25dagar. Har tidigare haft 27 dagar och en minskning tyder ju på att äggen är av något sämre kvalitet. Att det blir lite längre tyder ju på att äggen stärks.(enligt vad jag läst)

Känns som att omläggning på kosten gör någon nytta. De säger att det tar 90-150 dagar att ge effekt och nu har jag ätit så i 90 dagar. Nu håller jag i alla mina tummar och tår att det blir något av detta försöket.
    Usch o fy...men gissar jag gör dig sällskap med tanten framåt fredag, lördag....kram!

• Nykär15
    Rosenlarv skrev 2016-11-25 08:48:47 följande:

Ok, då förstår jag att det blir svårare. Jag antar att valmöjligheterna inte är jättestora i Jämtland. Själv bor jag i Stockholm. Jag hade sedan tidigare haft kontakt med den här läkaren via privat sjukvårdsförsäkring och sökte då först för pms. Jsg märkte direkt att hon var en jättetrevlig person som verkligen lyssnade och ville hjälpa. Jag hörde sedan av mig och bokade in ett nytt besök av samma orsak. När jag kom dit berättade jag att hormonspiralen var borta sedan 6 månader men att inget hänt. Hon undersökte då mig, skrev ut pergotime, trombyl och vitaminer, och föreslog att vi skulle testa pergotime nästa cykel om jag fortfarande inte blivit gravid. I Göteborg tror jag du får det lättare. Har för mig att nykär 15 skrivit att hon är därifrån. Hon kanske har något tips. Jag tror att du initialt skall söka för något annat närbesläktat (typ värk i äggstockarna) då kommer du bli undersökt och få status på hur många ägg som finns m.m. Du borde ju även kunna få dem att av sen anledningen kolla om dina ägglossningar sker eller inte. Där och då kan du ju berätta att du gärna vill bli gravid och be om hjälp för det. Kanske knasiga tips men min erfarenhet är att man måste trixa lite med svensk sjukvård för att få den hjälp man vill ha.

Förstår att det måste vara så frustrerande när ingen vill hjälpa. Såg även att det finns en tråd för personer ofta långt över 40 som lyckats under "svårt att få barn". Vet du något om din status på när det gäller ägg?

Ja jag går privat i Gbg, finns flera kliniker här :) jag blir 40 om ett par månader.
  • Nykär15
    Rosenlarv skrev 2016-11-25 20:30:29 följande:

Hur har du gått för dig efter letrozol?

Mensen är inte igång än...BIM i morgon. Ska börja på dag 3 så bör bli på måndag.
    Too tiki skrev 2016-11-25 21:49:03 följande:

Låter kanon, här finns typ ingenting :( Hör av mig när det blir aktuellt med flytten och hoppas att du kan ge mig lite tips.

Absolut !!
  • Nykär15
    Rosenlarv skrev 2016-11-26 08:53:30 följande:

Ok, själv har jag bim 5 december och börjar med pergotime mensdag 3. Om jag nu inte lyckats bli gravid den här cykeln. Använder just nu progesterall och tror att krämen får mig att känna en massa skensymptom.

Mensen kom precis som den skulle igår, börjar med Letrozol i morgon på cd 3, så får hoppas äl blir tidigare denna cykel (dag 28 nu sist). Brukar ha äl dag 12 så inte alls van vid långa cykler. Ska du ta Lutinus med sen? Jag ska börja på dag 20 om äl varit.
  • Nykär15
    Rosenlarv skrev 2016-11-25 20:30:29 följande:

Hur har du gått för dig efter letrozol?

Börjar med min första omgång i morgon så vet ju inte än :)
    Rosenlarv skrev 2016-11-27 11:53:29 följande:

Jag har inte fått lutinus utskrivet men smörjer med progesteronall. Det är ju svårt att veta hur mycket effekt krämen ger egentligen. Jag har historia av både MA och MF sedan tidigare så jag ska ta upp frågan om lutinus med min gyn när jag träffar henne inför nästa äl.

Har använt ProgesterAll, nu senast den starkaste. Men min läkare skrev ut all hjälp nu då hon anser att vi inte ska behöva förlora mer tid. Har ju ett MF och ett MA nu. Äter Trombyl och stark E-vitamin, folsyra, zink, multivitaminer, järn och probiotika.

På dag 7 ska jag även ta GonalF spruta för extra skjuts på äl
  • Nykär15
    Rosenlarv skrev 2016-11-28 08:34:47 följande:
    Jag tror att även min läkare pratade om att ta någon spruta i samband med eller inför äl. Vad säger din läkare om progesterall? Vågar man hoppas att den har effekt? Det känns som att de flesta läkarna skulle döma ut den som verkningslös. Känns ju inte som att det kan skada hur som helst. Var köpte du den starkare sorten?
    Min läkare säger ju att det inte skadar med krämen iaf, men dosen är ju eg för svag för att göra nytt, tror mer det är placebo för egen del, känna att man gör NÅGOT som kan hjälpa. Hon har inte dömt bort den iaf. Men nu får jag ju vagitorier och det känns himla bra. Den starkare köpte jag på FemaleBalance men tror de fick stoppa den pga bråk om namnet. Men hann beställa den på lanseringsdagen och fick hem den iaf. 
  • Nykär15
    Rosenlarv skrev 2016-11-28 13:20:32 följande:
    Typiskt. De verkar inte sälja den längre:(. Vad heter den starkare?
    Minns ej,. kan kolla hemma sen. Jag har använt lite av den denna cykeln men kommer ju inte använda den mer sen tyvärr...den kostade 350 kr. Kan tänka mig sälja den 
  • Nykär15
    Solstråle0001 skrev 2016-11-28 20:55:12 följande:

Lever ni som vanligt med mat, kaffe och alkohol tills ni vet att ni är gravida. Eller hur tänker ni?

Inte riktigt...dricker bara en kopp kaffe om dagen och är försiktig med alkohol, men jag utesluter det inte. Men tar bara nåt glas rött ibland, det är bra för blodet och så lite ska inte göra nån skada. Mellan ÄL och BIM är jag ännu försiktigare. Men jag tänker inte leva som gravid när jag inte är det, för det kan ju ta tid och jag vill inte leva så....men minskad mängd, javisst! Är ingen stordrickare annars heller, men älskar kaffe och hade väl eg velat dricka mer men är petig med min enda kopp. Har dock koffeinfritt hemma som alternativ när jag blir riktigt sugen :)
    Rosenlarv skrev 2016-11-29 08:07:18 följande:

Testade i dag BIM -6 med gravidkollens tidigastsv. Så klart toknegativt. Vet att det är tidigt men hade ändå hoppats på något svagt svagt. Börjar bli så trött på det här:(

Så trist, men väldigt tidigt än. Jag har aldrig sett nåt minsta innan BIM-4 så ge inte upp!
  • Nykär15
    Rosenlarv skrev 2016-11-30 08:05:22 följande:
    Vet ej om det syns mer här. Förlåt för spam:)
    Jag ser med något! Håller tummarna på ökning i morgon! 
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.