Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

38+ och försöker bli gravid.

Solstråle0001 skrev 2016-10-11 20:20:58 följande:

Hej! Är bara 36 men jag skriver ändå! Har två barn 6,9. Har börjat fundera på en tredje men är inte säker ännu...

Kommer ni att göra fostervattenprov eller nupp, kub eller vad det nu heter? Har dålig koll eftersom jag var yngre och mindre i riskzonen med mina andra barn.

Har gjort KUB med tidigare två barnen trots att jag då var yngre, och vi gjorde det nu med men visade sig den lille hade dött bara ett par dagar före KUB, så det var en totalt förkrossande upplevelse...blir vi gravida igen kommer vi ändå göra det, men kommer gå på privata ul tätare innan KUB för att klara av gå dit när det väl är dags...om det visar sig vara något kommer vi göra NIPT. 
  • Nykär15

Var du på återbesök efter hysteroskopin? Jag fick göra kontrast-UL tre veckor efter för att se så det inte blir sammanväxningar då det fanns risk pga resterna och skrapningen som skadat... läs lite om Ashermans syndrom - låter som något du ev drabbats av :/ då får man väldigt sparsam mens pga slemhinnan inte täcker hela livmodern. Efter mina erfarenheter det sista så säger jag: vänta inte att kolla upp det!

whippitwhippet skrev 2016-10-11 19:43:08 följande:

Jag fick missfall förra året i oktober, men det blev väldigt utdraget med en sista skrapning i samband med en hysteroskopi i februari och efter det har min kropp inte riktigt återhämtat sig tror jag, min mens har inte riktigt kommit tillbaka, har bara lite blodiga flytningar en gång i månaden...

• Nykär15

Usch vad dåligt! Kan du inte gå privat då?

whippitwhippet skrev 2016-10-12 17:51:31 följande:

Nä, jag har tyvärr inte varit på återbesök och inte heller blivit tagen på allvar när jag kontaktat kvinnokliniken och berättat hur det är. De envisas med att det är normalt och att det "kommer att gå till sig". Nu har jag i alla fall lyckats tjata mig till att om inte nästa mens är normal ska jag få komma in.

Men det är alltså 8 månader sedan hysteroskopin, jag är rätt besviken över att de inte ens låtit mig komma in på en kontroll.

• Nykär15
    Anonym (Jessica) skrev 2016-10-12 19:11:48 följande:

Nu har predictor early landat i brevlådan, så det blir test i morgon! Är så nervös, kommer ha svårt att somna i kväll!

Har du testat? Så spännande!

• Nykär15

Tiden går långsamt...mitt i min första mens sen MA:at i somras...längtar så himla mycket efter ÄL! Så 25-27/10 nånting borde ÄL infinna sig....jäklar vad här ska liggas! Glad

• Nykär15
    Silvercross skrev 2016-10-18 08:10:53 följande:

ÄL+8 idag. Testade imorse. Negativ fick jag. Ömma bröst ( har också innan mensen). Ont i korsryggen .

BiM på lördag.

Någon som testar denna vecka?

Kan ju varit för tidigt bara, hoppas du får plus om ett par dagar! Jag har aldrig plussat tidigare än ÄL+10 så nuförtiden testar jag aldrig innan dess heller Glad
  • Nykär15
    GrönaDruvan skrev 2016-10-18 09:15:17 följande:

Då är man inne i denna länga väntan. Får inte alls nån känsla att det tagit sig, men man får väl se.
    Hade velat få till det fler gånger, men mannen har svårt att ha sex för ofta, så det går inte
    Hade sex onsdag kväll, glad gubbe på ältest på lördagen..hade sex lördag kväll och söndag morgon. Skulle haft söndag kväll också, men det gick inte. Så jag hoppas på att försök 17 nu tar sig och stannar!!

Håller tummarna för att det tagit sig!
  • Nykär15
    mammsen79 skrev 2016-10-18 10:41:39 följande:
    Har du testat förrut med tester? Lycka till

Med ägglossningstester?

Ja det har jag, varje gång jag blivit gravid har jag tagit ÄL-tester först. Men med åren har jag lärt mig min ÄL väldigt bra, så mer för att bekräfta att jag har rätt som jag tar dem och för att ha något att göra i väntan på att bli gravid Glad en månad tog jag samma dag som jag kände ÄL var och visst var det positivt och dagen efter tog jag ett som visade på svagare, att ÄL varit. Så den månaden gick det bara åt två stickor. Använda äl-tester från Testlagret och även deras grav.test. De funkar kanon för mig och så blir det inte så dyrt! Det är alltid de grav.tester som visat svaga positiva tidigt vid graviditet med så jag litar på dem. 

• Nykär15
    mammsen79 skrev 2016-10-18 11:06:32 följande:
    Ok så bra , jag har digitaltest med glad gubbe eller inte. Så jag har haft glad gubbe nu tre dagar, har ingen aning hur länge man kan ha det?

Aldrig provat de digitala tyvärr så kan inte hjälpa dig med varför den visar så länge. Men är väl bäst att ligga i så missar ni det inte iaf Flört

Eg tror jag det hade räckt man har sex varannan dag från mensen är slut så missar man ju inte ÄL. Sist jag blev gravid (det som slutade i MA v 13) så låg vi 2-3 dagar innan ÄL och sen var sambon bortrest..men det räckte ju bra ändå visade det sig. Så jag tror inte man behöver vara så orolig om man bara har ett någorlunda regelbundet sexliv fram till ÄL, det är ju de viktigaste dagarna. 

• Nykär15
    InaLo skrev 2016-10-19 09:40:58 följande:
    Vi körde tidig morgon denna gången 3 dagar i rad. Mest för att jag viste att det skulle vara svårt att få till det på kvällen innan 23.00 med 3 barn varav en tånnåring. Det är lättare på helgerna då är ju tonåringen ofta hos kompisar. Min sambo går ofta upp 04.30-05.00 så det blev mycket tidigt.

Måste erkänna att det inte var super kul men vi fick det gjort

Är på äl + 6 så test blir det på måndag. Ska göra cellprov på måndag och vill gärna veta innan. Får passa på att fråga bm lite om bebisvärkstad när man är 38år

Jag är med i din ålder...fast snart 40. Inser det är lite tuffare, men verkar kunna bli gravid fortfarande ju, men måste ju klara behålla det lilla livet fullt ut. 

Såg förresten att vi födde barn på samma dag 2011 Hjärta

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.