Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

38+ och försöker bli gravid.

GrönaDruvan skrev 2016-10-31 21:49:09 följande:
    Beklagar...fy vad jobbigt att få missfall på sin bröllopsresa
    Skulle det skita sig denna gången också har vi bestämt oss för att göra en missfallsutredning privat. Är det något ni funderat på?
    Jag ska börja min privata missfallsutredning idag, spännande och nervöst. Har med två missfall i bagaget nu och får inte nån vidare hjälp av landstingen förrän jag haft tre..men snart 40 år så vill inte vänta på ett tredje om det går att slippa så går privat direkt nu. 
  • Nykär15

Ok, första besöket för missfallsutredning igår. UL såg bra ut, fina slemhinnor och äggstockar med många blåsor. Dock hade äl inte varit fullt ut denna månaden :( så behöver inte vänta på annat än mens nu...

Tog AMH-prov (kolla äggreserven), killen fått tid för att lämna spermaprov.

Dag 2-4 i nästa cykel tas följande prover: FSH, LH, prolaktin, TSH och Östradiol.

Fått utskrivet Letrozol, Gonal F, E-vitamin, Trombyl och Lutinus till nästa cykel. Börjat med Trombylen redan nu.

Känns så himla bra! De tyckte inte vi skulle tappa mer tid, så all in nu!

• Nykär15

Wow grattis!

Hur länge tog du dessa mediciner innan du fick plus?

Jag tar gärna kladdet om det ger oss en liten <3

AM78 skrev 2016-11-02 14:49:01 följande:

Så skönt att vara på gång och att man känner att det händer något.

Jag tar också trombyl och lutinus den är vidrig då man måste ta den 3 ggr/ dag och den smälter och kommer ut som grynig flytning men men vad gör man inte. Lycka till.! Själv fick jag pluss idag och hoppas innerligt att det inte ska sluta med mf den här gången!

• Nykär15
    AM78 skrev 2016-11-02 15:53:01 följande:

Tack! :)

Trombyl har jag tagit sedan min mf utredning i september. Lutinus började jag ta nu efter senaste Äl och tänkte ta fram till min mens och om den kom tänkte jag sluta för att börja om vid nästa Äl. Det pga att jag bara tar den för att försöka stödja graviditeten. Jag blir väldigt lätt gravid men att behålla har varit mitt problem.

Mitt mf var i slutet på aug början på september och sedan fick jag min mens i början på okt så det kan ju gå fort. Hur många mf har ni haft?

Vi har haft två MF, ett tidigt och ett i v 13(fostret dog 12+2)

Så Lutinus blir det fram till mens här med, och fortsätta vid ett plus, annars pausa till efter nästa äl igen. Vid plus fortsätta till efter v 12 och sedan sakta trappa ner.

Känns då bra få så mycket hjälp nu!
  • Nykär15
    pimpim78 skrev 2016-11-04 20:38:52 följande:

I dag var jag på besök på sophiahemmet och startade i dag med letrozol. Torsdag nästa vecka åter för kontroll och förhoppningsvis få ta min ovitrelle spruta samma dag. Då blir det insemination på lördagen.
    Hoppas så himla mycket på att det skall gå vägen den här gången.
    Någon som vet om man får mysa hemma samtidigt alltså dagarna innan och efter själva inseminationen eller om de brukar vilja att man endast hoppas på inseminationen ?
    Glömde fråga om det i dag ......

Maila/ring dem och fråga. Men gissar att du kanske ska stå över egna försök just nu? 

Jag ska själv snart börja med Letrozol, väntar mens i slutet av veckan så hoppas nu den kommer som den ska så vi kan sätta igång Glad kommer ta från dag 32 och sen på dag 7 ska jag ta Gonal F-spruta med....hoppas så himla mycket på denna cykel!

Äter Trombyl och E-vitamin redan nu innan då läkaren tyckte jag skulle börja med det direkt. 

• Nykär15
    Rosenlarv skrev 2016-11-07 22:02:45 följande:

Här kom mensen i dag igen trots att vi lyckades pricka in ägglossning. Så tråkigt!

Usch va segt det är....själv hade jag ju enligt läkaren inte nån ÄL denna cykel, så väntar på mensen så jag kan börja med Letrozol. Den borde komma på torsdag eller fredag. 
    GrönaDruvan skrev 2016-11-07 12:48:40 följande:

Hej alla igen
    Igår gick jag in i vecka 6, och än sålänge är bönan kvar.... Molvärk och jätte ömma bröstvårtor är mina symptom..
    Tiden sniglar sig fram...

Grattis! Hoppas detta går vägen nu!
    InaLo skrev 2016-11-07 18:09:30 följande:
    Underbart, så kul för er.

Tror äl är på G fick inget riktigt utslag på äl stickorna men ändå en stegring. Så det är väl bara att slänga sig på sambon som är jätte trött efter jobbet. Hoppas bara att tempen går upp i morgon eller övermorn. Nu på 4:e försöket. Hoppas värkligen att det blir något denna gången.
    Hoppas ni fick till det! Man vill inte missa några chanser!

• Nykär15
    InaLo skrev 2016-11-08 10:06:30 följande:

nykär15 jag skulle bara vila mig lite på kvällen vid 19.00 och natta minsta tjejen och jag somnade stenhårt. Hade jobbat natten innan och bara sovit 3 timmar så man var lite trött. Tempen har inte gått upp så kanske det går i dag med.

Åh nej! Själv hade jag toksvårt att somna, har värsta molvärken och det gör till o med ont ut i ryggen...känns som vid ÄL så jag tänkte att eftersom läkaren sett att jag inte hade haft ÄL så kanske den blev senare..så var tvungen gå upp o testa, men nej, väldigt svagt så är väl inför mensen det har börjat göra ont då gissar jag. Men väldigt jobbigt och vaknade från och till hela natten...mår småilla idag med. Äter ju blodtunnande och lite annat nu inför att jag ska stimuleras nästa cykel, så kanske är därför jag mår lite konstigt...
  • Nykär15
    InaLo skrev 2016-11-08 10:31:19 följande:
    Men kan det inte vara så att testet skulle varit posetivt för 2-3dagar sedan om du haft äl i natt och faktist negativt i natt. Det är ju inte lätt att tolka alla symtom hela tiden.

Fick själv en stegring på äl test i går på förmiddagen men ej posetivt och så på eftermiddagen var det svagt. Söndag morgon var det svag. Tror att de skulle blivit posetivt natten mellan Sön-måndag (jobbade natt då)

Nä jag hade ju stegring på dag 12-13 på ÄL-test och gjorde VUL på dag 19 och hon kunde se att ÄL inte hade varit. Nu är jag på dag 25 och väntar ju mens på dag 28. Hade inga som helst känningar för några dagar sen så jag tror ändå ÄL inte varit, precis som hon sa. Men just pga smärtan i går kväll och inatt som jag började gissa och ha massa hjärnspöken. 

Lär nog vara mens i intågande och att hormonerna bara spelar mig ett spratt. Kanske känns annorlunda i kroppen med när ÄL uteblev och sen stegrar progesteronet och man kan ju få känningar av det...

• Nykär15
    InaLo skrev 2016-11-08 10:48:55 följande:
    Om du haft för lite LH och ägget aldrig släppt så kan ju kroppen göra nytt försök och då borde du fått ett posetivt äl test dag 23 fast då borde kanske läkaren sett dag 19 att ett ägg börjat mogna.

När äl har uteblivit hos mig så har jag haft 35 dagars cykel. Annars har jag alltid 25-26 dagar cykel.

Ah tack för info. Jag frågade henne om det var kört denna cykel eller om jag kunde ägglossa senare, men hon sa att det inte skulle släppa. Men kan ju ändå ha gjort det eller så håller jag på att bli sjuk...mår riktigt skruttigt! 
    Blev ledsen att det inte blev nåt denna månaden, ingen bim att räkna ner till...vi som prickade stegringen så himla bra iaf. Och OM jag nu hade ÄL senare så prickade vi den inte då vi slutade med att komma i mig efter vi fick veta att ÄL inte blev av. Och igår och idag får vi inte ligga då han ska lämna spermaprov i morgon. Men om jag hade fått positivt ÄL-test igår hade vi såklart ändå haft sex och ringt för att boka om tiden isf. 

• Nykär15
    InaLo skrev 2016-11-09 10:46:57 följande:

Tempen sköt upp i dag så nu är äl avklarad. Lite besviken att vi bara fick till det lördag och söndag när äl var måndag eller tisdag. Aja får hoppas att några små rackare var lite uthålliga från i söndags.

Det räcker säkert! Tar ju lite tid att simma upp och möta ägget, så jag tror att dagarna innan är de som är bäst. 

När det tog sig för oss i maj så hade vi bara sex 2 dagar före ÄL då killen var bortrest, och det funkade ju Glad

Idag har han lämnat sitt spermaprov. Tar ca 3 veckor få svar. Hoppas få svar på mitt äggreservprov nästa vecka. 

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.