Inlägg från: mammsen79 |Visa alla inlägg
  • mammsen79

38+ och försöker bli gravid.

Milou3 skrev 2017-09-23 08:29:09 följande:

Min sambo är likadan. Men nu råkade jag ändå nämna att jag har äl typ nu så vi får se hur det blir i kväll. Fick intr till det i går då han var ute och kom hem sent : /

Det är jobbigt att hålla tyst om det, jag gjorde test nu när inga var hemma och det fungerade och jag är fortfarande inte fertil och det är nu dag 9, men det kanske är bra ha sex innan man är fertil ???? eller vad tror ni? Efter kl 24 så får jag ju räkna att det är dag 10 eller hur? För risken är den att vi dricker vin ikväll och sedan blir klockan mycket ????
  • mammsen79
    Milou3 skrev 2017-09-23 08:29:09 följande:

Min sambo är likadan. Men nu råkade jag ändå nämna att jag har äl typ nu så vi får se hur det blir i kväll. Fick intr till det i går då han var ute och kom hem sent : /

Då blir man själv stressad när man inte får till det.
  • mammsen79
    Milou3 skrev 2017-09-25 18:13:13 följande:

Jag var själv väldigt sugen på att testa men är så extremt allergisk mot olika saker att jag inte vågade. Sen är ju mitt/vårt problem inte att aldrig bli gravida utan att få behålla. Så jag kör på Rosenrot och diverse andra vitaminer fram till jul, tar det sig inte innan dess så kanske jag testar maca ändå :)

Har du provat progestronkräm?
  • mammsen79
    Anonym (Varför går det inte?) skrev 2017-09-25 18:36:05 följande:

Hänger på i denna tråd då jag fyller trettioåtta i december. Vi försöker få ett fjärde barn. Vi har tre gemensamma barn som är nio, elva och tretton. Tidigare har blivit till utan svårighet.

Nu har vi försökt i tretton månader. Inte en tillstymmelse till plus trots regelbunden mens. Vad kan vara fel? Jag blir bara mer och mer ledsen för varje månad som går. Jag hatar denna väntan på något som man hoppas så mycket på och bli besviken gång på gång.

Vi har fyllt i papper till fertilitetsenheten för utredning nu.

då är vi lika gamla fyller med 38 år i December, har du provat ägglosningstickor? Du kanske inte har ägglossning, sedan kan du ju gå och se vad du har för hormoner i kroppen du kanske inte har så mycket östrogen? Själv började jag med ägglossnings stickor denna månad och jag börja undra om jag verkligen har ägglossning varje månad. För det har inte vissat fertil någon dag ännu. Jag tror att man är nog inte fertil i så många dagar nu när man är äldre. Jag har själv två döttrar som är 11 och 15 år och det var inga problem bli gravid med dem men var ung då så tror det har med ålder och hormoner att göra.
  • mammsen79
    Anonym (Varför går det inte?) skrev 2017-09-26 08:13:55 följande:

Mammsen79, jag antar att man kommer testa hormonnivåer etc på fertiltietsenheten?

Jag har inte riktigt förstått hur det funkar detta med vad man får betala själv när man redan har barn. Är det allt, alla besök, prover etc eller är det bara ev IVF-försök?

Detta är andra månaden vi försöker. Men brukar visa fertil när jag använd ägglossningsstickor förr för ca1 år sedan. Så hoppas dem är något fel på ????
  • mammsen79
    Milou3 skrev 2017-10-05 22:12:45 följande:

Misstänker du att du kan vara gravid?

Jag vet ej om jag är det men vid den här tidpunkten brukar jag ha pms o finnig och har inget av det så funderar på om det är något som spökar i kroppen.
  • mammsen79
    Milou3 skrev 2017-10-05 22:54:03 följande:

Du borde se ett plus om än svagt i morgon eller på lördag kanske om du testar med ex Predictor Early!

ska ha mens på Onsdag så gör test Lördag morgon. Vad tror ni om det?
  • mammsen79
    vinterbebis12 skrev 2017-10-08 10:45:31 följande:

Det jag läst är att det är lättare att bli gravid inom ett år efter man fött barn. I övrigt borde det vara samma chans i snitt oavsett om du är 37 med eller utan barn. Hur länge har ni försökt? När man närmar sig 40 är riktlinjerna att söka hjälp efter sex månader. Vill bara väl när jag säger att jag hoppas att du och andra i tråden som försökt länge på egen hand söker hjälp om ni försökt längre än sex månader. Lycka till!

Jag har två barn sedan tidigare men fick dem runt 20+ o idag värkar det som att jag inte är fertil varje månad även om jag får mens regelbundet för gjorde med ägglossningstest som du och det visade inget så har läst en del och kvinnor från 35 o uppåt är mindre fertila men det är så svårt acceptera det. För att underlätta missfall så tror jag på progestronkräm eftersom denna hormon minskar rejält när man är i vår ålder. Själv ska jag söka hjälp o se om jag har pcos.
  • mammsen79

Jag gjorde gravtest igår och det var negativt men min beräknade mens är nu på Onsdag. Så ägglossningstesterna var korrekta isåfall och jag hade ingen ägglossning i September men ändå så konstigt då jag har regelbunden mens 26 dagar cykel. Ska bli intressant se om jag får mens på onsdag för denna period har jag inte fått några finnar som jag brukar få sedan i ena bröstet har jag stickningar o det har jag inte nu utan brösten känns allmänt tunga o trött är jag så det är väl pms eller vad tror ni?

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.