Inlägg från: mammsen79 |Visa alla inlägg
  • mammsen79

38+ och försöker bli gravid.

Nu är äntligen utredningen igång efter 3 månaders väntetid. Mannen ska göra spermie prov i morgon och är nervös stackarn, jag har tagit blodprov sköldkörteln o den var bra sedan tog jag östrogen o den var låg 49 o det säger mig inget. jag har massa äggblåsor på båda äggstockarna o det tyckte hon var konstigt med tanke på åldern att det var många. Jag hade bra äggreserver för det tog jag blodprov på. På måndag blir det blodprov på progestereon o då kan dem se om jag har haft ägglossning. Har nu testat ägglossningsstickor i 4 månader och inte fått någon lh ökning. Kan jag ha pcos? Eller vad är det tror ni? Någon som känner igen sig? Minskar östrogen med åldern?

• mammsen79
    Milou3 skrev 2017-12-14 18:10:47 följande:

Grattis till tickande hjärta!

Grattis så underbart
  • mammsen79
    Too tiki skrev 2017-12-14 09:49:28 följande:

Åker mot Danmark om en stund, både mannen och jag är sjukskrivna idag och imorgon. Vi ska vara där så tidigt så vi så vi tänkte passa på att ta en dag och natt i Danmark :) Känner mig som ett barn som skolkar från skolan, men som du skriver, jobbet är inte viktigt så jag får försöka passa på att njuta istället för att gräma mig över att jag sjukskrivit mig, när jag inte är sjuk :)Tack Flisan :)Javisst blev det :) Tack Nykär och njut nu av din lilla son :)Tack Milou! Jag lovar höra av mig och berätta hur det går :) Hur går det för dig? Jo, jag tog en massa prover nyligen och allt utom progesteronet är bra, men det visste jag ju sen förut och har varvat med att smörja mig med progesterall och vaggisar.Har dålig koll på PCOS mer än att jag vet att de ofta behöver stimuleras för att få ÄL och om jag inte minns fel brukar de med PCOS ha fina ägg. Har du kollat sköldkörtelprover och vad hade du på de proverna?

Sköldkörtel provet var bra.
  • mammsen79
    52Försöket skrev 2017-12-16 09:48:01 följande:

Hej alla! Jag är gravid!!!

Testade neg BIM-6 och BIM-3 med testa-tidigt (10iu/ml), men idag på BIM kom detta hyfsat starka streck! Fyller 39 år imorgon, tjooohooo!!!!

stort grattis ????

• mammsen79
    3hjärtan skrev 2017-12-19 12:13:12 följande:

Jag är 37, fyller 38 i april

Jag blev 38 igår.
  • mammsen79
    3hjärtan skrev 2017-12-19 12:13:12 följande:

Jag är 37, fyller 38 i april

Jag blev 38 igår.
  • mammsen79
    DragonWoman skrev 2017-12-22 10:40:12 följande:

Slappna av.. Njut av graviditeten.. Pffft, kommer nojja tills första vul.. Sen kub.. Sen rul.. Sen till förlossningen.. Ibland är man för medveten om alla risker

Grattis ????
  • mammsen79

Hej alla hoppas ni haft en fin jul. Deppigt det är att aldrig bli gravid, vi håller på med utredning som jag skrivit tidigare o mannens prov visade en lite mindre mängd spermie men vi ska kunna bli gravida för det, väntar nu på blodprov jag tog innan jul på östrogen o progestereon. Fick utslag på ägglossning stickan dag 14 blev super glad eftersom jag inte haft ägglossning på 3 månader. Men sedan fick jag mens på dag 24 så märkligt förstår om det ej går bli gravid om har så kort lutelfas eller vad tror ni?

• mammsen79
    Milou3 skrev 2018-01-03 10:23:55 följande:

Låter lite som han har prestationsångest. Om du väcker honom mitt i natten med lite "massage"? Kan det funka tro? Är han lite sömndrucken så kanske han inte hinner tänka så mycket :)

Min sambo hade prestationsångest så vid varje glada gubbe på äl-stickan fick jag ångest då jag aldrig visste om det skulle lyckas :/ så vet hur du känner.

Förstår dig till 100, vad är det med vissa karlar... pratar du mycket till han om att skaffa barn och ägglossning m m? Jag själv har pratat så mycket till min karl o han blir stressad så känner igen det här problemet, har lovat mig själv nu att vara tyst om ägglossningstest m.m.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.