Inlägg från: mammsen79 |Visa alla inlägg
  • mammsen79

38+ och försöker bli gravid.

Hej alla nu har jag fått hem ett glidmedel som ska vara bra så att man lättare blir gravid, det ska vara lättare för spermie ta sig igenom, någon som hört talas om detta?

• mammsen79
    Milou3 skrev 2018-03-03 08:29:42 följande:

Aldrig testat glidmedel men nu sist jag blev gravid så testade jag barnolja som glidmedel och det funkade. Vet dock 2 av mina vänner som kört med pre seed och blivit gravida!

Åh spännande se om det funkar för oss.
  • mammsen79
    Philiothe81 skrev 2018-03-03 07:39:17 följande:

Detta är ett ägglossningstest som jag tagit nu 1 dag före bim. Kan jag vara gravid?

Strecken är väl lika starka?

Det tror jag du är. (Grattis)
  • mammsen79

Hej alla. Någon av er som haft mens i ca 12 dagar? Jag hade mens senast i 12 dagar brukar ha i 6 dagar, har en menscykel på 26 dagar o skulle haft mens igår

Kan det vara så att den förskjutit sig nu? Enligt en app jag har tycker den att jag ska ta ett gravtest men jag tror bara den är sen då jag hade blödningen så många dagar sist.

• mammsen79
    Hemflyttad skrev 2018-03-14 09:19:58 följande:

Ja, jag hade mens i 12 dagar, eller kanske ännu mer om man räknar med lite spottings, i december. Har aldrig haft det tidigare. Den månaden hade jag en cykel på 50 dagar, hoppas det inte blir så för dig. Det låter väl rätt sannolikt att ÄL blir lite förskjuten om kroppen först ska blöda ut den gamla hinnan i två veckor.

Du har inte koll på om du har haft ÄL alltså? Själv fick jag vanliga ÄL-symptom efter över 30 dagar... Sedan kom mensen efter min vanliga lutealfas på typ 12 dagar.

Men ta ett gravtest, är det negativt får du väl vänta ett tag och sedan testa igen. Men var uppmärksam på eventuella ÄL-symptom också, för säkerhets skull.

Tack för ditt svar. Jag använder inte ägglossningstest längre för blir bara så besviken varje månad. Får väl köpa hem gravtest men brukar bli besviken
  • mammsen79
    Hemflyttad skrev 2018-03-14 15:15:38 följande:

Men har du inga ÄL-symptom? Äggvitesekret brukar ju vara det tydligaste tecknet. Många får även värk vid äggstocken när ägget släpper. Vissa får även t.ex. spänningar i brösten efter ÄL, kan vara ett säkert tecken på att ÄL har varit.

Hoppas hur som helst att mensen kommer igång snart, eller att det blir ett plus så klart!

Jag kände av i äggstockarna en dag efter blödningen på dag 13. Har köpt test nu, sambon vill jag ska vänta med testet men tar nog i morgon bitti då har det gått 4 dagar mensen uteblivit. Men jag vill ta testet så jag kan släppa det i mina tankar och träna o fokusera på det. Har en tid till gyn nästa vecka för spolning av äggledare men då jag ej fått mens måste jag avboka den tiden.
  • mammsen79
    Anonym (Sanna) skrev 2018-03-16 07:51:50 följande:

Jag är på äl+8 och har helt glömt bort smörja med progesteronet. Jag kom på det i förrgår, glömde sen helt igår men kom på imorse i alla fall. Det är inte lätt komma ihåg. Vet ju inte om det gör till eller från heller.

Hur gick det mammsen79?

Gjorde test igår morse visade negativt så tror bara mensen blir senare då jag hade blödning i 12 dagar är nu på Bim +5 eller +6 man känner sig lurad då man vill bli gravid . En kollega sa till mig att om det är tvilling graviditet så syns inte testet förrens senare, men har aldrig hört det, har du?
  • mammsen79
    Hemflyttad skrev 2018-03-14 09:19:58 följande:
    Ja, jag hade mens i 12 dagar, eller kanske ännu mer om man räknar med lite spottings, i december. Har aldrig haft det tidigare. Den månaden hade jag en cykel på 50 dagar, hoppas det inte blir så för dig. Det låter väl rätt sannolikt att ÄL blir lite förskjuten om kroppen först ska blöda ut den gamla hinnan i två veckor.

Du har inte koll på om du har haft ÄL alltså? Själv fick jag vanliga ÄL-symptom efter över 30 dagar... Sedan kom mensen efter min vanliga lutealfas på typ 12 dagar.

Men ta ett gravtest, är det negativt får du väl vänta ett tag och sedan testa igen. Men var uppmärksam på eventuella ÄL-symptom också, för säkerhets skull.
    Så konstigt det här , har inga symtom på något då jag brukar pms men kanske att jag kan ha lite pms just nu men återstår o ser om mensen kommer nästa vecka för fått tid till gyn om 1 vecka för spolning av äggledarna ( är rädd)
  • mammsen79
    Anonym (Sanna) skrev 2018-03-16 15:58:06 följande:
    Jag har aldrig hört det. Tänk om det vore så. Men en del är också låghormonare, alltså att det tar tid innan testet visar.
    Så jobbigt att spekulera får väl vänta en vecka till och se om mensen kommer annars får jag väl ta ett test till. Är lite frysen av mig så kan ju vara mensen som är på g :) Ska försöka fokusera på träningen på gymmet i stället :) mår jag bra av.
  • mammsen79
    Anonym (Varför går det inte?) skrev 2018-03-19 07:48:09 följande:

Hej på er!

Hur går det för alla? Jag är nervös inför onsdagens läkarbesök då vi ska planera IVF. 

Och så är jag besviken och ledsen. Mensen var två dagar sen. Jag hade börjat hoppas. Men nej.....

förstår dig, har du spolat äggstockarna? Själv håller vi med på med utredning, är på bim +8 dagar vet ej när jag ska göra gravtest blir bara besviken. Tog ett test på bim+4 visade negativt. Min senaste mens varade i 12 dagar.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.