38+ och försöker bli gravid.
Hej alla nu har jag fått hem ett glidmedel som ska vara bra så att man lättare blir gravid, det ska vara lättare för spermie ta sig igenom, någon som hört talas om detta?
Hej alla nu har jag fått hem ett glidmedel som ska vara bra så att man lättare blir gravid, det ska vara lättare för spermie ta sig igenom, någon som hört talas om detta?
Aldrig testat glidmedel men nu sist jag blev gravid så testade jag barnolja som glidmedel och det funkade. Vet dock 2 av mina vänner som kört med pre seed och blivit gravida!
Detta är ett ägglossningstest som jag tagit nu 1 dag före bim. Kan jag vara gravid?
Strecken är väl lika starka?
Hej alla. Någon av er som haft mens i ca 12 dagar? Jag hade mens senast i 12 dagar brukar ha i 6 dagar, har en menscykel på 26 dagar o skulle haft mens igår
Kan det vara så att den förskjutit sig nu? Enligt en app jag har tycker den att jag ska ta ett gravtest men jag tror bara den är sen då jag hade blödningen så många dagar sist.
Ja, jag hade mens i 12 dagar, eller kanske ännu mer om man räknar med lite spottings, i december. Har aldrig haft det tidigare. Den månaden hade jag en cykel på 50 dagar, hoppas det inte blir så för dig. Det låter väl rätt sannolikt att ÄL blir lite förskjuten om kroppen först ska blöda ut den gamla hinnan i två veckor.
Du har inte koll på om du har haft ÄL alltså? Själv fick jag vanliga ÄL-symptom efter över 30 dagar... Sedan kom mensen efter min vanliga lutealfas på typ 12 dagar.
Men ta ett gravtest, är det negativt får du väl vänta ett tag och sedan testa igen. Men var uppmärksam på eventuella ÄL-symptom också, för säkerhets skull.
Men har du inga ÄL-symptom? Äggvitesekret brukar ju vara det tydligaste tecknet. Många får även värk vid äggstocken när ägget släpper. Vissa får även t.ex. spänningar i brösten efter ÄL, kan vara ett säkert tecken på att ÄL har varit.
Hoppas hur som helst att mensen kommer igång snart, eller att det blir ett plus så klart!
Jag är på äl+8 och har helt glömt bort smörja med progesteronet. Jag kom på det i förrgår, glömde sen helt igår men kom på imorse i alla fall. Det är inte lätt komma ihåg. Vet ju inte om det gör till eller från heller.
Hur gick det mammsen79?
Hej på er!
Hur går det för alla? Jag är nervös inför onsdagens läkarbesök då vi ska planera IVF.
Och så är jag besviken och ledsen. Mensen var två dagar sen. Jag hade börjat hoppas. Men nej.....