Inlägg från: mammsen79 |Visa alla inlägg
  • mammsen79

38+ och försöker bli gravid.

lyckligast80 skrev 2018-09-03 11:57:32 följande:

Hej alla,

Har var inaktiv ett tag, kände att jag behövde tänka på annat...

Idag ringde vi Sahlgrenska och det var ju tur det för imorgon fick vi en återbudstid för ett förstabesök inför ivf start. Ibland har man lite tur. : )

Är nervös och pirrig, snart är vi igång!

Lycka till >3. Vi är själva i IVF karusellen nu.
  • mammsen79
    smurfen 11 skrev 2018-09-05 09:19:20 följande:

Hur går det för dig med allt? Bättre än du trodde?

Jo tack är lite öm nertill annars mår jag väldigt bra ska in på äggplock på Fredag är sååå nervös o orolig inför det. De såg ju 5 äggblåsor sist. Vill bara ha det här överstökat.
  • mammsen79
    smurfen 11 skrev 2018-09-06 10:09:12 följande:

Jag var också öm de sista dagarna. Tänk att du kommer få morfin, så det är inte ens säkert du kommer känna så mycket. Det enda jag kände var bedövningssticket, men inte ens det var långvarigt eller gjorde särskilt ont.

Jag var bra lullig, det enda jag hörde var i princip när de ropade "ägg". Tror det hjälper att du inte har alltför många ägg och ta ut.

Lycka till morgon:) 

Tack gulliga du det värmer >3 får be om massa morfin, är det i armvecket de ger det?
  • mammsen79

Har nu varit på sjukhuset och varit på äggplock och det gick bra är bara sååååå trött nu. 4 ägg blev resultatet av 5 äggblåsor. Ska tillbaka på Måndag för återförening.

• mammsen79
    smurfen 11 skrev 2018-09-07 17:42:42 följande:

Hann dessvärre inte svara dig, men nu läser jag det gick bra ju:)

Vad roligt att det blev 4 äggg, hoppas på bra befruktning och delning.

Ja vi håller tummarna. Tack snälla för omtanken >3
  • mammsen79

Är nu på jobbet o är sjuuukt trött. Blir ni med trötta som använder progestereon? Eller så kommer tröttheten av gårdagens alla mediciner. Vill bara klockan ska bli kl. 22:00 då Jag slutar.

• mammsen79
    mammsen79 skrev 2018-09-07 17:56:27 följande:

Ja vi håller tummarna. Tack snälla för omtanken >3

Vi ska tillbaka på Måndag för återförening, är så glad att de inte ringt idag för de skulle göra det om inte äggen befruktas.
  • mammsen79
    Anonym (Sanna) skrev 2018-09-07 22:32:40 följande:

Så bra med äggen. Håller tummarna för ett guldägg på måndag då.

Tack gulliga >3
  • mammsen79
    SweetCA skrev 2018-09-10 17:53:55 följande:
    Hur gick det?
    Det har gått bra så blir att göra gravtest i slutet av månaden.
  • mammsen79
    smurfen 11 skrev 2018-09-09 12:57:09 följande:
    Men gud vet inte vad jag ska säga, men är så otroligt ledsen för er skull:(

Jag beklagar stor styrkekram till dig <3 
  • mammsen79
    smurfen 11 skrev 2018-09-10 22:36:54 följande:

Men vad kul:) spännande! Då håller vi tummarna.

Blev det några till frysen?

Ja 1.
  • mammsen79
    mammsen79 skrev 2018-09-10 22:50:55 följande:
    Ja 1.
    Chansen att få tvillingar var ganska stor så blev lite i chock i förrgår och i går, i dag har jag mått så bra inget ont och inte lika trött så tror det berodde på den sista sprutan jag fick för 1 vecka sedan som jag blev trött av . så i dag blev det  en promenad i solen , lagade soppa till middag som blev super god , hade så mycket energi i dag även om jag jobbat natt. Hur går det för dig?
  • mammsen79
    smurfen 11 skrev 2018-09-10 22:36:54 följande:
    Men vad kul:) spännande! Då håller vi tummarna.

Blev det några till frysen?
    Skrev till dig men citerade tydligen på mig själv hahahah
    Chansen att få tvillingar var ganska stor så blev lite i chock i förrgår och i går, i dag har jag mått så bra inget ont och inte lika trött så tror det berodde på den sista sprutan jag fick för 1 vecka sedan som jag blev trött av . så i dag blev det  en promenad i solen , lagade soppa till middag som blev super god , hade så mycket energi i dag även om jag jobbat natt. Hur går det för dig?
  • mammsen79
    lyckligast80 skrev 2018-09-13 08:22:40 följande:

Hej!

Vad roligt! Spännande: )

Jag tycker det är sååå roligt att läsa om andra som går igenom ivf, vi ska nämligen börja med sprutorna på lördag/söndag när nu mensen behagar dyka upp. Eller så gör den inte det... vi får se...

Är dock otroligt nervös för sprutorna och sen äggplocket, hur har du upplevt det? Kändes ägguttgen?

Jag kände med som dig mycket obehag o rädd o jag grät när jag tog sprutorna inte för att det gör ont utan för att jag hade svårt acceptera att jag hamnat i detta stadie eftersom jag har två friska tjejer sedan tidigare förhållande, har nog lite svårt acceptera att man blivit äldre. Den andra sprutan man tog den var svår att sticka för nålen är tjockare o så sved det lite grann efter men inget att vara rädd för igentligen men jag som person oroar mig för mycket så ibland tar rädslan över mig så jag blivit rekommenderad gå kbt av en sköterska så jag har sökt mig till vårdcentralen o inväntar svar. Jag var mest rädd för äggplock o läste om det här inne o försökte förbereda mig men alla är o reagerar vi olika på våra kroppar o innan äggplocket begärde jag lugnande sant att man fick morgon i armen så jag kände ingenting förrens efter har det varit lite värk men släppt nu på dag 6. O efter den senaste sprutan var jag sjukt trött av i 6 dagar. Om man fött barn så är det här ingenting tycker jag så därför var min oro helt i onödan, lite obehagligt att man ska klä om till sjukhuskläder både jag o mannen men förstår i efterhand vf man gör det. Var inte orolig det kommer gå bra och vi är många här som går igenom samma saker så fråga så mycket du vill kram >3

Hoppas på ett plus för er nu! Håller tummar och tår!

• mammsen79
    smurfen 11 skrev 2018-09-13 10:00:40 följande:

Hehe inte lätt med teknik:)

Men så bra en kom till frys, på dag fem eller? Eller frös de in på dag tre?

Jo tack, det går bra. Inne i vecka 13, kub såg bra ut, nu blir nästa koll mitten av oktober. Mår lite illa emellanåt, men det har lättat sen vecka 6-12 i alla fall. Men har superkänslig näsa så skulle kunna extraknäcka som knarkhund:)

Vad menar du, satte ni in två?

Ja de frös in på dag 3 tror jag de satte im äggen på dag tre på mig. Jag undrar hur många ägg får man sätta in?
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.