smurfen 11 skrev 2017-12-05 19:06:21 följande:
Gör inget, all hjälp är välkommen ! Ok ska tempa två mornar till då och se, för testade med ältest kl 12 idag och fick svagt streck cd 12 nu, och testade igen nu kl 19 och då var det inget streck alls, så är rädd äl varit då?? Men isf borde jag tempat dag 11 också, för å ha en referens men det har jag inte...nybörjare på detta.
Ska kolla med test imon också för då borde det synas på mig om det blir av.
Tack för info om östrogen och progesteron, visste inte det!
Vaginalt? Visste inte man kunde ta den där:)
Har du testat dig innan igår? Iom att din temp var så låg när du frågade ang. tempning tror jag inte ÄL hade varit då men möjligen nu och det borde du se även om du inte tempade i förrgår.
För en del går tempen upp väldigt långsamt, men min temp skjuter i höjden direkt när ÄL varit. Vet inte om du fyller i din temp på fertilityfriend eller någon annan app. Men gör du det, då sätter inte
appen ut att du haft ÄL även om tempen går upp nu iom att den jämför med tempen dagarna före ÄL (minns inte hur många dgr den behöver nu). Men för att ändå få lite koll kan du skriva in tex. 36,44 ett par dgr före din första riktiga tempdag för att se om appen sätter ut att ÄL varit. Blev rörigt detta men jag hoppas du förstår hur jag menar :)
smurfen 11 skrev 2017-12-05 19:10:47 följande:
Ja, börja nu! Du vet ju du hade äl, så det är ju då de kan hjälpa. Jag kommer börja med 4 mg, men vet inte om jag hade äl denna omgång, eller så testade jag för sent...typiskt nu när jag bestämt mig för att ta kortison. Alltid är det nåt.
Det ni skriver om stress kan vara boven i dramat för mig nu, är stressad över försäljningen av min firma så förvånar mig inte om äl uteblir.
Då sätter jag igång med prednisolon nu :) Ska man ta det hela tiden sen, el. bara efter ÄL har varit?
Vad hade du för temp idag?
Milou3 skrev 2017-12-05 19:17:21 följande:
Jag tror inte du behöver oroa dig ang stressen. Det är om du varit stressad i flera år, extrem stress, som kroppen slutar fungera optimalt. Dock har jag en teori om aggressivt immunförsvar och kopplingen till extrem stress/ utbrändhet.
Tror inte ni får några biverkningar. Jag mår kanon av kortisonet so far iaf! Mer hungrig är väl enda biverkningen jag känt av :)
Spännande med några bim om drygt en vecka då!
Börjar med prednisolon idag och hoppas också jag slipper biverkningar :) Hur mkt tar du per dag?
Flisan41 skrev 2017-12-05 20:11:14 följande:
Min har heller ingen aning.. Han brukar dock sällan tacka nej. Vet inte ens varför jag nojar så för det har ju inte tagit sig innan ens när man haft sex på precis ?rätt? dag! Och det här med att simmarna kan överleva flera dagar därinne veti fasen om mannen är 46 som min är.. Det kan ju vara en idé att ändra rutinen och se om det funkar!
Nä, man vet ju inte hur länge simmarna är vid liv när mannen är äldre så framöver kommer jag/vi ändra rutin och se om det kan göra ngn nytta.