Inlägg från: Too tiki |Visa alla inlägg
  • Too tiki

38+ och försöker bli gravid.

Nykär15 skrev 2017-11-29 16:39:02 följande:
    Första 38+2 och andra 39+5, så räknar det kan ske från nu o fram till BF :)

Så spännande och precis strax före jul, så mysigt :) 

smurfen 11 skrev 2017-11-29 18:03:24 följande:
    Jag har vid några tillfällen trott jag inte hade äl, men så visade det sig på vul att jag minsann hade haft det, men inget test hade visat det. Dock så testar jag bara en gång per dag, en eller två gånger innan äl. Så kan det ju vara för dig också tänker jag?

Jo man står ut under ivf:en, det är kort period men intensiv. Och det kan ju leda till nåt som sagt.

Jag är på dag 7 idag.

Härligt att läsa att du haft ÄL utan att tester visat att du haft det :) Kan vara så att jag hade fullt utslag i förrgår för då testade jag bara på morgonen.
    Igår testade jag flera gånger men inte sent på kvällen. Det som talar för att ÄL ev. redan varit är att mitt sekret har ändrat sig, både igår och i förrgår var det som äggvita, idag mer som lotion. Hoppas verkligen tempen går upp imorgon bitti, då kan jag andas ut och skita i vad testet säger :)

• Too tiki
    Anonym (Sanna) skrev 2017-11-30 12:05:43 följande:

Tio tiki: skulle tippa äl varit r sekretet ändrat sig igår. Hoppas tempen visar detsamma.

Trodde jag också men ingen tempökning i morse. Hade dock molvärk igår kväll så ev. går tempen upp i morgon. Gör den inte det, då lär jag inte få ngn ÄL denna månad för jag kollade med ÄL stickor och strecken är knappt synligt nu :(
  • Too tiki
    smurfen 11 skrev 2017-11-30 16:13:12 följande:
    Alltså man vet inte alltid hur kroppen ter sig, kanske har du äl eller inte, alltid bra å mysa på utifall att, så tänker jag i alla fall.
    Ja vi har myst på bra utifall att :) Kör varannan dag nu och jag låter bli att säga något om ÄL tester och temp till gubben för annars får han prestationsångest :)
    DragonWoman skrev 2017-12-01 08:32:00 följande:
    Kanske blir en repris men testat zonterapi? Läste i en grupp jag är med i på fejjan om en som hade svårt att bli gravid men när hon började med zt så blev hon gravid ganska fort. Sen när de började jobba på syskon uteblev + igen och så fort hon började med zt blev hon gravid igen tänkte själv börja med det..
    Har läst för längesedan om zonterapi men glömt av det, tack för påminnelsen :) Ska kolla upp och testa, vad har man att förlora liksom....

• Too tiki

Yes, idag gick tempen upp
    Nu gäller det bara att tempen håller sig uppe i 2 dgr till, för skriver jag in samma temp som jag hade idag, då sätter FF ut att jag hade ÄL igår, cd 14.
    Det kan ev. stämma för i förrgår på kvällen hade jag ÄL känningar och igår på förmiddagen kändes det också lite så. Stämmer iofs inte med sekretet så jag vet inte vad jag ska tro.
    Ev. hade jag ÄL dagen före men att det tog ett tag för tempen att gå upp, vi får se. Huvudsaken är ett temp-fan håller sig uppe, så skiter jag i vad testerna och annat säger, litar mer på tempen. Vi hade sex i förrgår så simmare ska det väl finnas om det skulle vara så att ÄL varit :)

Imorgon ska jag sluta röka och jag har också dragit ner på kaffet och dricker bara 3 koppar vanligt kaffe, resten under dagen blir koffeinfritt. Har försökt sluta tidigare men inte lyckats iom att jag inte fick ÄL förra månaden :( Hoppas nu bara att jag kan låta bli ciggen. Håller sig tempen uppe imorgon blir det lättare än om den skulle gå ner igen....

Önskar er alla en fin helg!! Nu måste jag jobba så jag kan gå hem lite tidigare :)

• Too tiki
    smurfen 11 skrev 2017-12-01 11:18:36 följande:
    Bra !

Jag har också hört att zonterapi kan vara bra, finns det nån bra här i Götet tro? Du bodde väl också här?
    Too tiki skrev 2017-12-01 10:42:58 följande:

Yes, idag gick tempen upp
    Nu gäller det bara att tempen håller sig uppe i 2 dgr till, för skriver jag in samma temp som jag hade idag, då sätter FF ut att jag hade ÄL igår, cd 14.
    Det kan ev. stämma för i förrgår på kvällen hade jag ÄL känningar och igår på förmiddagen kändes det också lite så. Stämmer iofs inte med sekretet så jag vet inte vad jag ska tro.
    Ev. hade jag ÄL dagen före men att det tog ett tag för tempen att gå upp, vi får se. Huvudsaken är ett temp-fan håller sig uppe, så skiter jag i vad testerna och annat säger, litar mer på tempen. Vi hade sex i förrgår så simmare ska det väl finnas om det skulle vara så att ÄL varit :)

Imorgon ska jag sluta röka och jag har också dragit ner på kaffet och dricker bara 3 koppar vanligt kaffe, resten under dagen blir koffeinfritt. Har försökt sluta tidigare men inte lyckats iom att jag inte fick ÄL förra månaden :( Hoppas nu bara att jag kan låta bli ciggen. Håller sig tempen uppe imorgon blir det lättare än om den skulle gå ner igen....

Önskar er alla en fin helg!! Nu måste jag jobba så jag kan gå hem lite tidigare :)

Haha ja hoppas din temp-fan håller sig uppe!

Kan du dra ner till två kaffe per dag vore det kanon...och sluta med bolmandet, du får ha en bebis som morot.

Cd 8 idag, ska få med mannen på mys tänkte jag ikväll, det ska max vara fem dagar emellan säger vår gamla ivf klinik så fiskarna inte är döda. Så då är det dags idag:)

Ja får hoppas att tempen håller sig uppe så jag kan släppa denna oron :)

Jo vi bor också i Götet numera :)

OK, ska dra ner på det vanliga kaffet till max 2 koppar. Trodde det var 3 koppar som var OK att dricka men det finns ju koffein i den koffeinfria också som jag förstått så det är nog klokt. Ciggen bara måste jags luta med. Började efter mf och sen har jag inte kunnat sluta för det har varit så mkt hela tiden. Urdumt, för jag hade hållit upp i över 1 år så det går ju, men då hade jag inte den där jäkla ÄL som strulade.....

Hoppas du får med din man på lite mys, håller tummarna för dig :)

DragonWoman skrev 2017-12-01 11:27:29 följande:

www.zonterapibarnloshet.se/tjanster/sjalvhjalpsguide-zonterapi-gravid.html

Man kan behandla sig själv

Åhhh tack, ska testa detta och hoppas, hoppas att det kan göra susen :)
  • Too tiki
    Mawie skrev 2017-12-02 09:58:58 följande:
    Fick negativt på gravtesten, så det är nog krämen som spökar:(
    Trist med negativt test :(

Jag brukar få gravsymptom av krämen men inte ömma bröst, har oftare ömma bröst utan krämen. Gravsymptom jag får med kräm el. vaggisar är illamående och livmodern känns mer som i början när jag varit gravid.
  • Too tiki

Idag hade tempen gått upp ändå mer så jag tror jag kan känna mig ganska säker på att ÄL var för två dgr sedan

Idag startar rökstoppet och jag hoppas nu bara att jag kan hålla mig ifrån skiten....Känner mig fruktansvärt irriterad för tillfället, så nu ska jag ta en promenad och hoppas det ger med sig :)

• Too tiki
    Milou3 skrev 2017-12-02 14:18:00 följande:
    Heja dig!

Du kan detta. Ta en timme i taget och andas in frisk luft, borsta tänderna ofta och känn dig stolt.

Jag tycker saltlakrits hjälper lite, fast det är väl inte bra att äta för mycket saltlakrits.
    Anonym (Sanna) skrev 2017-12-02 18:08:17 följande:

Heja dig Too tiki! Det kommer gå bra när du tagit dig igenom de första dagarna.

Tack Milou och Sanna :)
    Lyckades klarar gårdagen gaaanska bra, men idag känns det tuffare. Tur att jag är ledig idag, för just nu är jag inte så go att tas med

• Too tiki
    mammsen79 skrev 2017-12-03 08:52:49 följande:

Hej har varit ifrån ett tag härifrån men nu är jag tillbaka, fick vänta 3 månader att få komma till gyn så nu äntligen var jag där i fredags och ska äntligen börja med parutredning, fick börja med att ta blodprov på Lh- hormon och sköldkörteln. Jag har ju upptäckt att jag inte får utslag på Lh hormon på stickorna men har regelbunden mens 25 dagars cykel, är det någon här som varit med om att ni ingen ägglossning har men ändå mens? Eller har någon erfarenhet av parutredning?

Har inget svar på dina frågor, men undrar om LH provet visade att du ingen ÄL haft, trots regelbunden mens?

• Too tiki

Yes!! Fortsatt hög temp och nu har FF satt ut att jag hade ÄL, så ÄL + 3 idag :)

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.