Inlägg från: Too tiki |Visa alla inlägg
  • Too tiki

38+ och försöker bli gravid.

Hemflyttad skrev 2017-10-04 09:15:28 följande:
    Hej Too tiki, vad kul att se dig här. Eller ja, hade ju hellre träffat på dig i någon gravidtråd. Obestämd Blev det något igår? Jobbigt när mannen får prestationsångest och blir stressad.

Måste du tempa då? Räcker det inte med ÄL-tester i kombination med koll på kroppen? Tycker själv att det verkar stressande med tempning eftersom man måste hålla på alla dagar och därför aldrig riktigt kan släppa hela den här processen.

Tack Hemflyttad :)

Jodå vi fick till det igår och jag trodde att jag lyckades hålla mitt pokeface men efter akten var klar så min man med ett leende på läpparna; Du har ÄL nu va? Så mitt smygande gick inte så bra,men vi fick till det i varje fall så det känns skönt :) Nu verkar det inte som jag haft ÄL för idag var tempen lägre än den någonsin varit. Ev. höjs den imorgon och då har vi i varje fall täckt upp för denna månad. Hade mkt ÄL sekret igår så jag tror kroppen försökte men att det kanske inte lyckades. Bara till att vänta och se om tempfan bestämmer sig för att gå upp imorgon. Hoppas verkligen det för annars måste jag ju vänta på mens ändå längre tid och det känns ju onödigt :-/

Jo stickor kanske kan räcka men när jag bara använde stickor och läste att det inte garanterar att man haft ÄL, då blev jag stressad av att inte tempa. Så jag vet inte om det blir mindre stressande för mig men ska se hur jag gör nästa månad. Nu är jag mest osäker på om min monitor fungerar som den ska så den låter jag bli tills nästa månad och då ska jag dubbelkolla med vanliga stickor.

• Too tiki
    DragonWoman skrev 2017-10-04 11:14:52 följande:

Cd 7

Brukar få knappt synbart vid denna tidpunkt i cykeln men dessa är från wish.

Sen hittade jag ett klimakteritest i en låda

Enda gången man definitivt inte hoppas på positivt

Hade ingen aning om att man kunde köpa klimakterie stickor :) Är dessa från wish också?
  • Too tiki
    DragonWoman skrev 2017-10-04 12:02:57 följande:
    Nej dessa köpte jag i Sverige. Viola heter testet.

Försöker komma ihåg vart jag köpte det bara.
    Försökte hitta dessa på nätet men kunde inte hitta. Kommer du på vart du köpte testet får du gärna skriva det. Hade varit skönt att kolla för min del som nu går i tankarna om att jag har kommit in i klimakteriet :)
    smurfen 11 skrev 2017-10-04 12:15:21 följande:
    Att cykeln ändras något blir ju såklart vanligare med åldern, men klimakteriet kommer ju smygande, kommer inte på en månad, för du har haft regelbunden äl innan om jag minns rätt?

Ok, jo så kan man göra, testa med spruta nån gång och se utfallet.

Blev nog ca 30 månader, inte för att det är mycket färre månader men ändå, som vi försökt. Jag blev gravid en gång när jag samtidigt blev sjuk vid äl, sen mf några dagar efter, inte annars tyvärr. Så det känns jättesurt att möjligen hade jag haft ett å annat bra ägg, men det funkar inte pga att immunförsvaret är för starkt. Men kan ju inte käka kortison jämt heller:(

Jo tack detsamma, äl väntas nästa vecka.

Jo jag har haft ÄL varje månad sen jag började kolla med stickor och temp okt 2016. Nu missade jag att kolla både med stickor och temp förra månaden så där vet jag inte, men ett helt år i följ har jag haft ÄL varje månad, om än på olika dgr (varierar mellan dag 9-15 men 12 vanligast). Ska tilläggas att jag gått på pergo en del av dessa månader så frågan är hur det hade sett utan utan stimulering.

Hemflyttad skrev 2017-10-04 12:24:13 följande:

Så bra att ni fick till det! Glad Hoppas ÄL är på G för dig nu. ÄL-sekret brukar man väl ha lite före ÄL, så det är möjligt att det blir imorgon eller så.

Det är säkert bra att tempa, tänker att man verkligen får stenkoll  på sin cykel. Men om du inte tidigare haft problem med att du fått utslag på ÄL-test men i själva verket fått ÄL senare i cykeln är det nog inget problem för just dig? Tycker absolut du ska göra det som funkar bäst för dig så klart, jag brukar själv känna mig som minst stressad när jag har som mest kontroll. Just tempa funkar inte för mig dock eftersom jag vaknar till flera gånger på natten och aldrig ens använder väckarklocka (småbarn i sängen...).Hur går testet till då? Antar att den läser av hormonnivåer i kroppen, kanske samma som man redan har kollat om man gjort utredning?

Blir inte ÄL under dagen tror jag den väntar för jag har kollat med monitorn i tre dgr och bara fått hög fertilitet. Missade testa den 19:e och den dagen kan ju LH ha varit på topp och då ska jag ha ÄL som senast natten som var, för ÄL kommer väl inte senare än 48 tim efter positivt test? Nu har jag inget mer ÄL sekret så jag gissar på att kroppen försökte inatt men om det sen lyckades återstår att se. Har sett nu att det är flera som blivit gravida trots att de fått ÄL på drygt cd 20, så det gav mig lite hopp om att det inte är för sent i varje fall :)

Jag har fått utslag på ÄL test varje månad sen jag började testa mig okt 2016 så detta är helt nytt för mig. Nu kan den sena ÄL bero på att jag i juli månad ändrade min medicinering för sköldkörteln. Trist om det vore så för jag mår mkt bättre nu men det kanske ändrar ÄL lite innan kroppen hunnit vänja sig vid den nya medicinen. Sen har ju använt Pergo flera av dessa månader så frågan är hur det hade sett utan det......
    Jag är ju ett kontrollfreak så för min del känns det nog tufft att inte veta säkert ATT ÄL varit och det vet jag ju bäst med tempningen. Stickorna i sin tur är ju till hjälp för att vi ska få till det i rätt tid, särskilt sen gubben fått prestationsångest. Nu verkar det iofs som ångesten släppt iom att han var ganska säker på att jag hade ÄL igår och det fungerade. Kanske släppa stickorna och köra på som vi gjorde tidigare varannan dag, då vet ju vare sig han el. jag när ÄL är på G och både min och hans stress kan släppa lite:) Hade varit bra att slippa kostnaden för stickorna till monitorn för de skitdyra, särskilt om vi måste ta hjälp utifrån inom det närmaste, då lär pengarna rulla ändå.....

• Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-10-04 13:05:54 följande:
    Sokolova Gynkliniken, men bra boka tid nu redan ifall de vill du kommer någon specifik dag i cykeln. Det är knappt väntetid på ex Carlanderska heller, men man börjar ju alltid med hormonprover osv om man inte har en färdig utredning med sig, vi hade ju en från Sokolova så kunde köra månaden efter med stimulering för äggplock, men sen flyttade ju Grynet in <3 bara 4 dgr före jag skulle ringa kliniken och meddela att mensen var igång...så tacksam och lycklig!

Tack så mycket Nykär :) Ska ringa Sokolova redan imorgon och boka tid så får vi se vad de säger.

Ler när jag tänker på att ni blev gravida precis samma månad som ni skulle påbörja äggplock, så glad för er skull :)

• Too tiki

Testlagrets grav och ÄL tester dök upp i brevlådan idag och jag var snabb på att ta ett gravtest som givetvis var totalt blank, så gravid är jag då inte. Räknade inte med det, men då kan jag släppa detta med att jag kanske borde börja med progesteron i varje fall....

Däremot har jag fått ÄL sekret nu igen så med all säkerhet har jag inte fått ÄL inatt som jag hade hoppats på, suck, blir så less på dettaGråter.

• Too tiki
    DragonWoman skrev 2017-10-04 14:40:59 följande:
    Lever på hoppet att trots allt elände denna månaden so far innebär ett fint litet + som plåster på såren
    Håller tummarna för det, någon rättvisa måste det väl ändå finnas!!
    DragonWoman skrev 2017-10-04 14:42:20 följande:
    För min del har den oron släppt en hel del nu hoppas på detsamma för dig <3
    Ja, jag hoppas det också :) 

• Too tiki
    EnLitenTrea skrev 2017-10-04 20:30:59 följande:

Hej alla, här kommer ett deppigt inlägg. Mina farhågor blir besannade, blöder som tusan och missfall på g igen... samma vecka som sist, är helt förkrossad. Ska ringa gynakuten.

Beklagar om det blir missfall igen Gråter

Såg att du slutat blöda nu och ville bara skriva att det behöver inte vara kört. Jag har fått enorma blödningar vid två av mina graviditeter och allt gick bra. För min del blödde de så mkt att jag blev svimfärdig och det kändes lite konstigt i livmodertappen men blödningen gick över inom ett par timmar. Fick det förklarat för mig att ibland kan det bli så om moderkakan sitter framför livmodertappen och och när livmoder växer kan de släppa och en blödning är ett faktum. Vet inte om det stämmer för med den ena barnet visste jag inte ens om att jag var gravid och den andra hade jag inte hunnit göra ngt UL. Hoppas att det kan vara ngt liknande för dig också och att allt går bra men förstår din oroHjärta

• Too tiki
    EnLitenTrea skrev 2017-10-05 11:41:13 följande:

Hej alla,

Tack för era fina ord, nu är jag hemkommen från akuten och lyckan är stor. Fick se ett foster med tickande hjärta, jag fattar ingenting var så inställd på samma besked som o somras. Dom kunde inte förklara blödningen utan att det kan vara allt från brustet blodkärl till moderkakan ...

ska ta det lugnt nu har jag lovat mig själv

Kram på er, ska försöka få med bild

Så härligt, är så glad för din skull :) Hoppas du kan andas ut nu Hjärta
  • Too tiki
    EnLitenTrea skrev 2017-10-05 11:41:13 följande:

Hej alla,

Tack för era fina ord, nu är jag hemkommen från akuten och lyckan är stor. Fick se ett foster med tickande hjärta, jag fattar ingenting var så inställd på samma besked som o somras. Dom kunde inte förklara blödningen utan att det kan vara allt från brustet blodkärl till moderkakan ...

ska ta det lugnt nu har jag lovat mig själv

Kram på er, ska försöka få med bild

Så härligt, är så glad för din skull :) Hoppas du kan andas ut nu Hjärta
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.