Inlägg från: Too tiki |Visa alla inlägg
  • Too tiki

38+ och försöker bli gravid.

Milou3 skrev 2017-10-10 15:49:11 följande:
    15 koppar kaffe om dagen!?! :O Jag blir typ skakis av 3 koppar ;)

Det står på många ställen att koffein är uselt fertilitetsmässigt både för man och kvinna så jättebra om du kan gå ner till 3-4 Max - koffeinfritt! Kör en rensning av din kropp nu efter så mycket koffein! Pimpla citronvatten och se till att få i dig en avokado per dag under någon vecka så du rensar ut! Sen minska ciggen, inte ersätta med nikotinplåster. Kämpar själv med ciggen fortfarande.

Japp, helt galet mkt kaffe blir det per dag numera, har aldrig druckit så mkt tidigare men sen missfallet blev jag helt plötsligt bara galet beroende av kaffe. Jäkla dumt men nu får det vara slut med det för jag tror säkert det kan påverka, frågan är bara om jag kan få gubben med på noterna när det gäller koffeinfritt....
    Tack för tipset om citronvatten, ska genast börja med det :) Avocado däremot får jag bara inte ner, kräks direkt, så det får jag nog låta bli att testa...

Kan inte sluta med cigg utan nikotinplåster, har försökt förut och blir helt galen. Så jag får köra med det en vecka och sen trappa ner ganska fort för det är de två första veckorna som är värst för min del.

Yes, så skönt att du fått din mens nu, även om jag såklart hade önskat att du hade fått ett fett plus istället :) Min mens har inte kommit igång ännu men jag hoppas att du kanske smittar av dig till mig så jag får den under morgondagen ;) Var ju tvungen att testa med gravtest och ÄL test men inget positiv där inte.

Kommer också testa RR denna månad, om inget annat för att jag blev så mkt piggare när jag åt RR och det kan ju vara bra, särskilt när jag ska dra ner på koffeinet till minimum och inga cigg.....
    Håller tummarna för att din man kan dra ner på sitt koffeinintag också och att du lyckas hålla dig borta från ciggen! Ciggen kommer bli jäkligt svårt för min del och frågan är om gubben vill se åt mig den närmaste tiden då jag brukar bli en riktig bitch

• Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-10-10 18:42:24 följande:
    Nikotinfri elcigg?
    Tack för tipset, men jag har redan testat men det funkar inte den första tiden, då behövs nikotin :( Däremot ska jag använda det så jag inte faller tillbaks i skiten för risken är annars stor då jag har det väldigt stressigt just nu.
  • Too tiki
    Anonym (Varför går det inte?) skrev 2017-10-11 04:53:58 följande:

Det här med tecken på ägglossning. Ska jag lita mer på sekretet eller på ÄL-test (testlagrets)?

Enligt min app ska jag ha ägglossning på lördag. Vi hade sex tidigt måndag morgon innan mannen åkte på kurs. Igår eftermiddag märkte jag att jag började få ägglossningssekret. Testade med ÄL-test. Negativt. Ingen LH-stegring. Nu när jag var upp på toaletten har jag rikligt med trådigt äggviteliknande sekret (sorry för beskrivningen) som går att dra ut i långa strängar mellan fingrarna. 

Vi har sagt att mannen ska komma hem på onsdagskvällen (det är en bit att åka med vad gör man inte ) och sova hemma om det är så att jag får ägglossning när han är borta. Annars kommer han hem sent torsdag kväll.

Vågar man lite på ÄL-testen? Hur tidigt innan ÄL kan det fertila sekretet komma? Om jag testar och får stegring imorgon lär det ju vara för sent på torsdag natt? Om jag får stegring under dagen på torsdag, är det för sent på natten då?

Jag brukar få ÄL sekret ett par dgr före ÄL och före jag får utslag på testerna. Så troligast är att du inte har ÄL nu men en del får utslag på tester efter ÄL har varit och det gäller särskilt oss äldre, har jag läst så jag hade inte enbart litat till tester. Jag har det inte så och enda sättet att ta reda på om man får utslag på testerna efter ÄL har varit är att tempa.
    Nu har en del bara ÄL sekret samma dag som ÄL är, så det kan ju skilja sig åt från person till person men också olika från månad till månad. Det enda man egentligen kan säga med sekret är att när det inte längre är trådigt, då har ÄL varit.
    Jag hade bett mannen komma hem så ni inte missar ÄL :)

• Too tiki

Började med koffeinfritt kaffe igår från ICA och det ska nog gå bra att använda det, förutom på morgonen få då behöver jag riktigt kaffe :)

Är idag på cd 29 och ingen mens i sikte, jäkla skitkropp :(

• Too tiki
    Hemflyttad skrev 2017-10-11 10:02:41 följande:
    Usch, vad jobbigt för dig att bara gå och vänta. Hoppas mensen kommer igång så du kan ladda om!
    Tack :) Jo det är väldigt frustrerande, särskilt eftersom jag brukar få mens cd 21-22 när jag inte använder progesteron. Fattar inte alls vad kroppen håller på med nu men funderar på om jag kanske ska ta progesteron ett par dgr och sen sluta för att få igång den. Vet inte om det är så bra egentligen men jag har fått missad mens en gång förut och de höll i sig i flera månader och då fick jag äta någon form av p-piller och sen sluta för att få igång den igen. Funderar på om progesteron kan ha samma effekt, vad tror du? Gravid är jag ju inte för skulle jag vara det då borde testet vist ngt igår men det var helt blankt.
  • Too tiki
    elofdagny skrev 2017-10-11 10:24:42 följande:

Tack för ditt svar!

Vi är inte så långt än att vi börjat försöka... men är så glad att vi kommit dit att vi kan prata om det iaf. Min man har länge varit emot en trea men har nu landat mer i sitt egna företag och känner att han hittat rätt i jobbsituationen och vi se möjlighet att dela på föräldraledighet på det sätt vi själva vill osv.

Är det många gravida här inne? Känner itne riktigt att jag kan läsa ikapp 500+ sidor, haha... Har de flesta barn sedan tidigare?

Någon mer som har större barn? Känner mig som en sån nybörjare igen då det var en evighet sen sist!

Välkommen i tråden :)

Min yngsta är 20 fast i ett annat förhållande. Min man har också äldre barn men vi har inga ihop så det är det vi försöker med nu....

Du är såpass ung fortfarande så jag tror inte det kommer dröja innan ni får ett plus :) 

• Too tiki

Hej på er alla!

Har hållit mig undan här ett bra tag för det har hänt en hel del runtomkring mig så jag har inte orkat skriva, men har försökt följa er :)
    Jag blev dessutom helt panisk när jag aldrig fick ÄL och heller ingen mens så till slut tog jag progesteron för att kicka igång en blödning så jag kunde börja om från början, om jag nu inte hade kommit in i klimakteriet, som jag trodde. Fick blödning när jag slutade med prog och efter det kollade jag inte ens med ÄL stickor för jag var rädd att bli besviken. Efter 3 v efter min igångsatta blödning fick jag vad jag tror mens. Vet inte vad som hände egentligen men det verkar som om ÄL uteblev helt och hållet denna gång när jag använde Pergo så nu vågar jag inte ta det igen. Antingen det, eller så kan ÄL har blivit knas sen jag fick en annan medicinering för sköldkörteln (åt för mkt medicin så nu har jag sänkt dosen igen).
    Nu har jag börjat kolla med stickor och också temp för att se om jag får ngn ÄL. Idag är jag på CD 12 och fick stegring på stickan idag men inte fullt ut. Hoppas nu och håller tummarna för att stickan visar fullt utslag imorgon el. dagen efter för annars kommer jag bli störtnojjig igen :)
    Snälla ni, håll nu tummarna för att min ÄL kommer igång igen, är så rädd för att ytterligare en månad ska gå och den uteblir....

För övrigt ska vi åka till Danmark och hoppas på hjälp där i jan. Hade velat åkt dit tidigare men iom att det varit så upp och ner med en massa saker har vi inte känt att vi haft tid att åka under hösten.

Har sett att flera av er har plussat här sen jag var och skrev här sist, stort GRATTIS till er alla, nov verkar vara en turmånad för flera av er :) Hjärta

• Too tiki
    smurfen 11 skrev 2017-11-28 12:00:51 följande:
    Hej på dig!

Ibland händer grejer så klart man inte alltid kan vara här:)

Förstår du blev lite panikslagen när du inte fick äl, men den kan ju hoppa över, inte alls ovanligt speciellt inte i vår ålder, och inte heller hos yngre. Men klart man vill få det så ingen månad missas...

Pergo ska väl ge äl? Aldrig använt så inte insatt.

Håller klart tummar att du får mer stegring:)

Så bra att ni ska få hjälp, blir det ivf ?

Tack för tumhållningen :)

Jo Pergo ska ge ÄL och det har fungerat för min del tidigare, därav är jag osäker på om det var den eller att jag gick på för hög dos av min sköldkörtelmedicin som är orsaken till min uteblivna ÄL. Har aldrig haft missat ÄL förut men som du skriver är det ju inte ovanligt i vår ålder, men fick panik när den aldrig kom. Hoppas nu att det var en engångsföreteelse och att kroppen är i ordning igen så jag inte missar denna månad också.

Jo vi ska prova med IVF men hoppas slippa det då jag mår så dåligt varje gång jag blir stimulerad. Men blir det inget denna månad, så får jag väl bara stå ut och hoppas på att det kan leda till ett plus ganska snart :)

Väntar du på BIM nu?

Milou3 skrev 2017-11-28 12:04:40 följande:
    Åh vad länge sedan sist! Livet kom emellan, så är det i bland.

Jag håller tummarna att din äl kommer i gång igen.

Kram
    Tackar för tumhållningen Milou och stort grattis till ditt plus! :) Håller tummarna för att du får fortsatt fin stegring och att det går hela vägen denna gången för er också Hjärta

• Too tiki
    Zora skrev 2017-11-28 20:08:07 följande:
    Hej hej! Kul att se dig igen :) Verkar ha hänt en del och jag hoppas verkligen att din äl kommer igång ordentligt! Jag är en av de som plussat (igen) så tack för grattis! :) Bara att hoppas att det går bra den här gången.

Tack Zora :)

Såg att du plussat och håller tummar och tår för att det ska gå hela vägen denna gång också för dig :) Hjärta

Anonym (Sanna) skrev 2017-11-28 21:21:30 följande:

Too tiki: håller tummarna äl kommer nu i dagarna. Kul se dig igen!

Tack Sanna, kan behöva all tumhållning jag kan få :) Hjärta

Nykär15 skrev 2017-11-29 10:34:26 följande:

Härligt se dig igen Too tiki <3 hoppas plussen i tråden smittar av sig och om inte annat är det skönt se ni går på ivf som nästa steg, det lugnade mig väldigt när vi väl bestämt oss för det.

Här är det 10 dagar kvar till BF, helt ofattbart! Längtar så enormt <3

Tack Nykär :) Hjärta

Ja, det verkar verkligen som om plussen trillar in här i tråden och det stärker mig att fortsätta försöka :) Det och den inplanerade IVF:en gör också mig lugnare och det kanske är just det jag behöver nu för det har verkligen känts tufft detta år :(

Oj, så när BF!! Fattar inte vart tiden tagit vägen, känns verkligen inte som om det snart är dags för dig :) Hur har det varit för dig tidigare, har du gått hela tiden ut? Håller tummarna för att du får en lätt förlossning och att du lovar höra av dig så snart som du orkar efter du fått din lilla Hjärta

• Too tiki

Ser inte så ljust ut för min del för idag gick min fina ökning ner igen :(
    Fick en början till stegring på stickan i förrgår och igår var den väldigt stark men inte fullt ut.
    Använder inte monitorn denna månad och innan jag köpte monitorn använde jag billiga testers ÄL stickor, men de har bytt märke så nu använder jag testlagrets.  Vet inte om testlagrets ÄL stickor är så bra som de jag hade tidigare iom att jag inte får full stegring, detta trots att jag testade flera gånger igår....
    Antingen det, eller så har jag missat toppen av stegringen och om det är så får jag väl reda på det imorgon för då borde tempen gå upp. Känns inte så hoppfullt just nu och är rädd att det blir lika som förra månaden :(

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.