Inlägg från: Too tiki |Visa alla inlägg
  • Too tiki

38+ och försöker bli gravid.

Nykär15 skrev 2017-07-12 15:15:31 följande:
    Åh nej, vad låg värdet på nu?

Mitt har med gått upp, från 1,6 till 2,5 på bara 4 veckor, så högre dos Levaxin nu och nytt prov om 2,5 vecka.
    Mitt hade gått upp från 1,5 till 3,7 på 4 v :( Ökningen beror på att jag fick dra ner Levaxinet för min läkare ville prova en kombinationsbehandling av Levaxin och Liothyrorin som är T3. Sänkningen blev helt klart för mkt men trots det mår jag bättre (är piggare) men ur graviditetssynpunkt hjälper det ju inte. Så nu ska jag höja Levaxinet och sen blir det till att hoppas att mitt TSH går ner snabbt men jag kan nog helt klart räkna bort denna månad i varje fall.

Bra att de håller koll på ditt värde :) Hoppas TSH går ner snabbt av din ökning av Levaxin. Du lär få öka fler gånger men så länge de mäter dina värden med jämna mellanrum lär de snabbt märka när det behövs en ny ökning av Levaxin.
  • Too tiki
    Nr 3 på G skrev 2017-07-12 22:43:59 följande:
    Ja då satt jag här igen, ÄL över och vi har lyckats få till det i bingen ett antal gånger så maxat oddsen så sett iaf så nu är det "bara" att vänta och vänta på att mensen förhoppningsvis inte kommer om 11 dagar....evigheter dit 
    Vilka fler har BIM runt 29/7???

Härligt att ni täckt upp ordentligt :) Jag hade troligtvis ÄL idag och vi fick till det igår kväll och söndag kväll. Hade gärna rullat runt i bingen idag också men med mitt jäkla ryggskott får det allt vara :)

Jag har BIM runt den 26/7 så vi ligger väldigt nära varandra :) Håller tummarna för dig! Personligen tror jag att jag helt kan räkna bort denna månad för mina sköldkörtelvärden såg inte alls bra ut nu, men med lite tur kanske det inte hinner påverka, vem vet....

• Too tiki

Har en fråga till er här. Sen jag blev gravid i feb. har jag haft som foglossningssmärta av och till som inte vill ge med sig. Brukar komma när jag stått en lång stund men också om jag går på promenad.
    Jag funderar på att köpa ett foglossningsbälte men de jag hittar ser ganska höga ut baktill och en del sitter mer upp mot magen. Det jag söker är ett bälte som sitter mer över höfterna och inte så hög och med ett mjukt material. Hade ett bälte vid min senaste graviditet men den skavde in vid höfterna el. benen så fort som jag rörde mig eller när jag satt så den kan jag inte ha.
    Har ni tips på bra bälte som sitter runt höfterna och som sitter skönt får ni gärna länka för jag behöver verkligen mina promenader :) 

• Too tiki
    Nr 3 på G skrev 2017-07-12 23:44:41 följande:

Jag har bälte som heter Gula Rehab, googla på det så kommer det upp inköpsställen, det finns i 2 storlekar :) Jag får använda det varje mens och ÄL för då kommer mina smärtor tillbaka

Vi får väl vänta och hoppas på att mensen inte kommer tillsammans Too tiki :) Hoppet är ju trots allt det sista som överger en 

Tack för tipset :) Då är det tydligen inte vara jag som får problem vid ÄL och mens, känns ju bra även om jag helst hade sluppit skiten. Det är en sak när man är gravid men foglossning utan graviditet kan jag vara utan :)
    Anonym (Sanna) skrev 2017-07-13 06:59:53 följande:

Jag har sett bälten som är smalare och kan haft ett sånt sist. Jag kan kolla upp vilket märke det är senare. Jag kände som du att de stora (fick låna av sjukgymnast) var klumpiga, skar in i magen och inte alls behagliga ha på vid promenader.

Jobbigt med ditt värde. Syns bara på.att du känner dig piggare.

Jag ska kolla upp mitt värde till veckan ifall det är det som är boven för mig också.

Är det samma bälte som Nr 3 tipsade om som du hade Sanna?

Jättebra om du går och kollar dina sköldkörtelvärden för det är många som inte blir gravida el. får tidigt MF när sköldkörteln inte fungerar så bra. 

• Too tiki
    Monchichi skrev 2017-07-13 09:40:34 följande:

Jobbigt med foglossningssmärta redan innan graviditet. Jag har ett bälte som går upp över magen så det är inget för dig nu Too tiki, men jag tycker ju det klämmer åt så att det är jobbigt att ha på sig.

Nykär: Lycka Till idag!

Ja det är jobbigt med smärtan i sig men också jobbigt då jag bara förknippar det med graviditet så det känns lite extra surt :( Hoppas bälte kan hjälpa fall för jag kan inte springa och träna styrketräning så mina promenader är väldigt viktiga för mig.
  • Too tiki

Ingen tempökning idag heller så nu börjar jag fundera på om jag inte ens får någon äL denna månad :( Fick ju maximal fertilitet cd 11 och är på cd 13 idag. Har molvärk nu men ÄL borde väl redan ha varit, eller hur många timmar kan det gå från LH topp tills ägget släpper?

• Too tiki
    Milou3 skrev 2017-07-13 09:59:24 följande:
    Upp mot 72h har jag läst!
    Oj, så sent!! Då kan jag kanske sluta oroa mig och hoppas jag får ÄL denna månad ändå :) Brukar ju alltid få ÄL dagen efter stegring så detta var något nytt för mig men kanske kan bero på mitt höga TSH...
    Nykär15 skrev 2017-07-13 10:11:27 följande:
    Nä det var en trist höjning, hoppas det snart går ner igen!

Trodde mitt skulle öka tidigare eftersom de ofta gör det i tidig graviditet, men är skönt att ha så regelbundna kontroller.

Tack, det hoppas jag också :)

Nykär15 skrev 2017-07-13 10:11:57 följande:

RUL idag och allt såg bra ut! Så lycklig och tacksam!!

Flyttad från 13/12 till 9/12.

Så härligt, förstår att du är tacksam och lycklig :) Vilken vecka är du i nu?
    Anonym (Sanna) skrev 2017-07-13 10:37:43 följande:

Detta bälte har jag. Der passade bra. Såg det finns på graviditetskollen.se Märket är Carriwell.

Tack Sanna :) Ser nästan ut som det som nr 3 tipsade om. Ska kika och jämföra bältena och sen betställa för jag har skitont idag :(

• Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-07-13 11:04:42 följande:
    Är i v 18+4 idag Hjärta
    Oj vad tiden gått fort, tycker inte alls det var längesedan jag läste att du var i vecka 12 :) Hoppas du kan slappna av nu och bara njuta av graviditeten Hjärta
  • Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-07-13 13:06:43 följande:

Ja känner jag vågar njuta mer och mer nu! Ska fira med att kolla på barnvagn idag :)

Tycker jag du gör helt rätt i att göra :) Hoppas du hittar ngt du gillar!
  • Too tiki
    Zora skrev 2017-07-15 07:35:34 följande:
    Testade nu nyss och nu har det stegrats iallafall!
    Härligt att det har stegrats
    Milou3 skrev 2017-07-15 08:35:09 följande:

Härligt Zora!!

Tror kanske jag har plussat igen. Tog med ett test ut till sommarstället och jag kan se ett svagt streck!

Supersvagt men svagt svagt rosa. Kan inte fota nu för det är folk i närheten. Ska testa i morgon igen och lägger upp då om strecket är kvar :) åhhh jag hoppas!!! Ska åka hem i morgon och isf börja med Lutinus jag köpte av dig Nykär 15

Nämen! Först läste jag att du fick helt blankt test och nu ser du rosa streck, gud så kul Håller tummarna för att strecken syns imorgon också!! Vilken dag är du på idag?

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.