Inlägg från: Too tiki |Visa alla inlägg
  • Too tiki

38+ och försöker bli gravid.

Milou3 skrev 2017-07-05 18:27:43 följande:

Tack snälla alla ni för pepp men det här börjar tära för mycket. Det är jobbigt nog att få flera mf men att sen min jäkla ( ja nu är vi i bråk också) sambo inte mäktar med att ens försöka dagen D gör mig så inihelskotta förbannad.

Lycka till alla ni andra. Kram

Förstår din frustration, men hoppas att du orkar ta nya tag Hjärta
  • Too tiki

Hej allihop,

Här kommer en liten uppdatering från mig. Är idag på cd 10 och än så länge står monitorn på låg fertilitet så jag räknar med ÄL tidigast om 2-4 dgr. Känns bra för de senaste månaderna har jag fått ÄL lite väl tidigt och vem vet, kanske är det min nya medicinering som gör att tiden före ÄL blir lite längre.

Vi fick till det igår och siktar på varannan dag fram till ÄL sen tar vi nog ett break för min man börjar få enorm prestationsångest. Försöker låta bli att tala om att ÄL är för då blir han pressad. Han får visserligen till det ändå men både han och jag börjar märka att det blir svårare för varje gång när han vet att ÄL är på G. Nästa månad kommer jag satsa på pergo igen och då kommer jag inte kolla med vare sig tempen el. äl tester utan vi kör bara varannan dag, om det går ;)

Hoppas att ni alla har det gott och att någon närmar sig BIM här och får + denna månad. Kram till er allihopHjärta Nu måste jag fortsätta arbeta så jag blir klar med ett stort projekt innan jag går på semester i slutet av juli, gud vad jag längtar :)!!

• Too tiki
    Milou3 skrev 2017-07-10 11:35:47 följande:

Ringt gyn. Inga tider än, skulle återkomma om två veckor igen :(

Men glädjande nog så kostar det bara 350:- för en utredning! 4000:- om jag hade gått privat.

Semester nu i 5 veckor så ska fokusera på att må så bra som möjligt. Var nyss ute på en lång pw med doggy :) Nu blir det en hälsosam sallad och någon film. Även om jag räknar bort denna cykel mentalt då vi enbart fick till sex dagen innan glad gubbe så finns det ju en pyttechans att det skulle kunna bli ett plus, så jag håller i den gnutta hopp hårt i famnen och kommer nog testa fram mot fredag, då äl+10 eller 11, beroende på hur snabbt ägget släppte. Inte tempat denna gång.

Håller tummarna för ett fint + på fredag :)
  • Too tiki
    Anonym (Sanna) skrev 2017-07-10 12:19:04 följande:
    Vi ligger rätt nära nu med äl dagarna. Min är idag eller imorgon. Håller tummarna för dig! Jobbigt när männen får prestationsångest.
    Kul då har jag någon att följas åt fram till BIM :) Jo prestationsångesten är jobbig men jag hoppas han får till den varannan dag, annars vet jag inte hur vi ska lösa detta.....
    babba74 skrev 2017-07-09 22:31:26 följande:

Min sambo sa idag att han inte vet om han vill det här nåt mer :( han tycker det är så stort fokus på att bli gravid och att det är så mycket upp och ner varje månad. Att vi kanske ska vara nöjd med de barn vi har. Känner mig ledsen för det är ju det jag vill allra mest, få ett gemensamt barn med honom. Men han har ju rätt i att det tar mycket energi och kraft. Så nu ska vi ta en paus från allt och förhoppningsvis ändrar han sig. Hoppas verkligen det för jag vill ju det här så gärna.

Lycka till allihopa, håller tummarna för många plus i sommar!

Förstår att du blir ledsen :( HjärtaVi har ju också barn på varsitt håll men inga egna och min man har väl pratat lite åt det hållet av och till, men då menar han mest för min skull för jag tar det nog hårdare än vad han gör när det inte blir + månad efter månad. Sen blev jag deppig och trött när jag åt pergo flera månader och det orkade han inte med att se, för jag blev verkligen nere i botten. Hoppas att din sambo ändrar sig snart men ni kan ju köra utan tester od. och vem vet, det är kanske det som gör susen att bara släppa allt. Tröstekramar och som sagt, jag hoppas han ändrar sig snartHjärta
    Milou3 skrev 2017-07-10 12:28:11 följande:
    Spännande med äl-tider! Och varannan dag räcker ju fint. När har du bim?En annan får vara glad om vi får till det EN gång nära äl :)

Ja, det är alltid spännande och känns av någon anledning alltid mer hoppfullt när ÄL närmar sig :) Tror det är hormonerna i kroppen som gör att man blir mer positivt inställd, synd att man inte kan ge bort lite av hormonerna till gubben ;)

Jag har BIM runt den 26-28 om jag räknat rätt så det ligger låååångt bort....

Håller tummarna för att våra gubbar släpper prestationsångesten runt ÄL så vi kan få till det varannan dag, annars känns ju detta meningslöstSkrikandes

• Too tiki
    smurfen 11 skrev 2017-07-10 12:39:17 följande:

Så roligt att läsa om allas försök, plus, väntan på BIM, förlossningar och UL !

Hoppas vi alla kommer till förlossning en dag :)

Känner igen mig i era sambors och mäns ångest inför äl...ibland kan jag hålla käft om det, men annars märker han det ändå, typ enda gången jag känner jag vill rulla runt i sängen !

Nån här som vet om progesteron halten är typ väck om man inte får ömma bröst innan mens? Betyder det att ingen äl har varit?

Jag fick utslag på äl, men inga ömma bröst, och det har jag alltid ca tre fyra dagar innan, och ska ha mens på onsdag. Dessvärre har det kommit spotting nu, så ligger väl progesteron på noll typ:(

Nån som har koll?

Ska tilläggas att jag gjorde ivf, gjorde äggplock 3 maj, men mensen borde väl vara rätt normal tredje gången efter. Alltså östrogenet borde väl vara ute ur kroppen nu.

Jag har inte haft ömma bröst mellan ÄL och BIM vare sig när jag varit gravid el. annars. Enda månad som jag haft väldigt mkt känningar, känningar som jag tolkade som att jag var gravid var när jag började med progesteronkrämen.  Månaden efter smörjde jag på som vanligt och kände absolut ingenting, likaså har jag inget märk när jag började med progesteronvagitorier och de är ju mkt starkare än krämen. Så tror inte ömma bröst är något tecken vare sig åt ena eller det andra hållet och håller tummarna för att tant röd håller sig borta :)

• Too tiki
    WendelaW skrev 2017-07-10 14:13:34 följande:

Hejsan alla,
    Har hållit mig borta härifrån ett tag. Är så trist mellan mens och ÄL att jag har fokuserat på annat för att få tiden att gå.

Är idag på CD16 och fick positivt ÄL-test igår. Ingen temphöjning nu på morgonen men jag hoppas att ägget släpper idag för jag lyckades få ner gubbe i sänghalmen igår. Flört

Heja, heja, håller tummarna för att du får + denna månad :)

Känner igen mig i det du skriver mellan mens och ÄL. Jag blir väldigt nere numera mellan mens och ÄL, men på något vis kommer man igen när ÄL är på G. Tur vi har varandra och att kan stötta varandra när det behövs, för allt som oftast tycker jag det känns som en enormt lång uppförsbacke, inte alls kul :(
  • Too tiki
    bluebird6: Är så ledsen för din skull, vet inte vad jag mer kan skriva än stor kram till digHjärta Gråter

Zora: Stort GRATTIS, så kul att det tog sig direkt på första försöketSkrattande
  • Too tiki

En liten rapport från mig kommer här :)

Fick maximal fertilitet på monitorn igår men idag, på cd 12, hade inte tempen stigit. Hade ÄL känningar igår men värre nu så jag antar att ägget är på G att släppa. Vi rullade runt i sänghalmen på fredag och igår på kvällen så jag hoppas vi täckt in ÄL bra, för ikväll lär det inte bli något sexa av för jag har lyckats få ryggskott :( Kram till er alla!

• Too tiki
    Milou3 skrev 2017-07-12 13:29:11 följande:
    Du får inte ha så vilt sex ;)

Bra du lyckats pricka in äl! Bara nedräkning nu da.

Själv kände jag mig i går väldigt gravid konstigt nog. Mådde så där gravidilla under två tillfällen på dagen. I morse vaknade jag av illamående men så helt plötsligt för någon timme sen försvann gravidkänslan. Är på äl+8 i dag så ska försöka hålla mig från att testa tills på fredag. Oavsett kan jag inte testa tidigare då jag väntar in test från testlagret då :) om jag inte har turen att de kommer redan i morgon hehe.

Kan inte skylla på vild sex då jag fick det innan vi hade sex igår Knep ihop under sexet och hoppades på att ryggen inte skulle bli värre tills idag men det blev den så nu ligger jag bara ner på soffan, bläää...

Låter lovande med illamåendet :) Hoppas och håller tummarna för att du får + på fredag el. redan imorgon om testen kommer då, få då lär du väl inte kunna hålla dig ;)

Jättebra att du skrev om testlagrets tester för det har jag inga hemma kom jag på nu. Ska försöka hålla mig till ÄL +10 vilket troligtvis blir lör den 22/7 för min del. Hoppas slippa testa fler gånger men räknar inte med att det tar sig denna månad då jag precis fick reda på att mina sköldkörtelvärden löpt amok, skit också!! Skrikandes

• Too tiki
    smurfen 11 skrev 2017-07-12 14:20:42 följande:
    Då kan ni mycket väl ha tajmat in det !
    Ryggskott usch...hoppas du blir bättre snart.
    Ja, får hoppas att vi ändå tajmat in ÄL bra :)
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.