Inlägg från: Too tiki |Visa alla inlägg
  • Too tiki

38+ och försöker bli gravid.

Flisan41 skrev 2017-06-23 10:26:18 följande:
    Beklagar verkligen. Så tråkigt! Kan bara lägga in en passus ang RR och tidig ÄL. Fick ÄL cd 9 (!) förra gången jag åt RR. Helt sjukt... Och jag blev jättekänslig för dofter, precis som man kan vara i början i en graviditet. Denna månad med Letrozol dag 3-7 hade jag ÄL runt dag 13 och sedan åt jag Provera dag 15-25. Det tog sig inte. Denna månad blir det RR igen, ska bli intressant att se om ÄL kommer lika tidigt. Nu siktar vi in oss på nästa ÄL! Kram och lycka till till oss alla i tråden!
    Oj, det var tidigt!! Jag fick ÄL på cd 14-15 när jag  åt pergo och utan ngt alls har jag haft runt cd 13 men ngn gång cd 11. Denna månad fick jag ÄL cd 11 men det tror jag beror på att jag åt munkpeppar förra månad och rr månaden före, tror helt enkelt inte kroppen är i balans ännu.
    Ska som sagt testa rr igen, men denna gång börjar jag först dag 3-4 för jag tror inte det är optimalt att få äl så tidigt som cd 11.
  • Too tiki
    3hjärtan skrev 2017-06-23 08:28:51 följande:

HAr snart haft färgade/blodiga flytningar i 14 dagar. Varav en dag med mens.

Gjort vul några dagar efter mensblodet men ett hjärta slog. Har ny koll på måndag. Livrädd för det slutat då. Brukar i vanliga fall kräkas i denna vecka men det gör jag ej. Så det känns som ett varningstecken

Usch denna oro, hoppas verkligen inte att något är galet Hjärta
  • Too tiki
    Milou3 skrev 2017-06-23 16:09:29 följande:
    Ja jag ska ringa gyn på måndag, från Ibiza :)

De två gånger jag plussat i år så har jag varit sjuk ena gången och tatuerade mig första gången. Är väldigt sällan sjuk så misstänker att jag har för bra immunförsvar. Mf kommer typ 2-3 dagar efter bim.

Läste nåt att man kunde ta kortison för det. Sen även kanske testa trombyl, för när min mens kommer är det mycket små klumpar i. Kanske behöver nåt blodförtunnande? Strunt samma, ska ta upp allt detta med gyn! Måste få ordning på detta innan det är försent.

Kan nog vara bra att kolla upp med gyn. Skulle nog sjäv at och kolla upp om mitt immunförsvar kan vara orsak till varför jag inte så lätt blir gravid. Har bara sjuk den månaden jag blev gravid, innan dess är det flera år sedan jag var sjuk.
    Har precis som du också klumpar vid mens men det har jag för mig är berodde på hur tjock slemhinnan är.
    Är dock inte säker på om jag minns rätt men har för mig att jag läst att om slemhinnan är tjock då kan det blir mer klumpar men kan minnas fel. Har dock ätit albyl minor som ska vara blodförtunnande så i mitt fall beror det nog inte bara på det, utan möjligen också för bra immunförsvar.

• Too tiki
    Milou3 skrev 2017-06-23 16:09:29 följande:
    Ja jag ska ringa gyn på måndag, från Ibiza :)

De två gånger jag plussat i år så har jag varit sjuk ena gången och tatuerade mig första gången. Är väldigt sällan sjuk så misstänker att jag har för bra immunförsvar. Mf kommer typ 2-3 dagar efter bim.

Läste nåt att man kunde ta kortison för det. Sen även kanske testa trombyl, för när min mens kommer är det mycket små klumpar i. Kanske behöver nåt blodförtunnande? Strunt samma, ska ta upp allt detta med gyn! Måste få ordning på detta innan det är försent.

Kan nog vara bra att kolla upp med gyn. Skulle nog sjäv at och kolla upp om mitt immunförsvar kan vara orsak till varför jag inte så lätt blir gravid. Har bara sjuk den månaden jag blev gravid, innan dess är det flera år sedan jag var sjuk.
    Har precis som du också klumpar vid mens men det har jag för mig är berodde på hur tjock slemhinnan är.
    Är dock inte säker på om jag minns rätt men har för mig att jag läst att om slemhinnan är tjock då kan det blir mer klumpar men kan minnas fel. Har dock ätit albyl minor som ska vara blodförtunnande så i mitt fall beror det nog inte bara på det, utan möjligen också för bra immunförsvar.

• Too tiki
    Milou3 skrev 2017-06-23 18:33:54 följande:
    Att bli gravid 2 ggr inom 10 månader när man fyllt 40 år känns ändå rätt "normalt". Speciellt då vi inte haft möjlighet att ligga så mycket pga sambons prestationsångest. Men att få 2 missfall så tätt inpå plusset känns vajsing. Och det måste jag ta reda på.

Ja det är nog normalt. Jag vet egentligen inte om jag varit gravid fler gånger under våra drygt 2 år då jag inte testat så tidigt. Innan okt förra året kollade jag vare sig med ÄL stickor el. tempade och då väntade jag mest på att mensen skulle utebli.
    För min del är nog både fel på sköldkörteln och lågt progesteron orsaken till varför det har dröjt. Sen äggen såklart, de är ju inte så bra i vår ålder så det gäller ju att träffa guldägget, där finns nog många orsaker till tidigt mf (tror jag).

Hade du kollat sköldkörtelvärderna? Kan vara så att du behöver vaggisar också för krämen kanske inte räcker. Hoppas du finner ut vad det kan vara snart.

• Too tiki
    Monchichi skrev 2017-06-25 09:40:35 följande:

3hjärtan: Oj så jobbigt för dig, och svår väntan, förstår oron. Hoppas ändå det går bra på morgondagens vul!

emlavinga: Välkommen!

WendelaW: Typiskt med mens! Eller hur har det utvecklat sig med det abrupta slutet?

Too tiki: Har du vågat testa idag?

Jag skulle testat men vi fick lite oväntat besök så jag får testa imorgon istället :) Har dock inga förhoppningar för det molar på och känns som mensen är på G :(
  • Too tiki
    Monchichi skrev 2017-06-25 09:44:29 följande:

Jag ställde mig på vågen igår och har gått upp 9 kg. Här är min första magbild, v. 24.

Fin mage :)
  • Too tiki

Är 44 fyller snart 45. Har barn i tidigare förhållande, likaså min man men inga tillsammans. Vi har försökt bli gravida i drygt 2 år, men har bara kollat med ÄL tester, temp, hormonbehandlats sen okt 2016. Blev gravid i feb. men hann bara få positiv så var blödning ett faktum och det blev mf :( När jag blev gravid åt jag pergotime ngt jag ska börja med näst nästa månad om det inte tar sig denna månad. Behövde en paus från hormonerna för jag blev så nere efter att ha ätit Pergo ett par månader.

• Too tiki
    WendelaW skrev 2017-06-25 15:53:10 följande:

Nu kom mensen. 
    Nya tag i Juli.

Skit också :(
    Monchichi skrev 2017-06-25 16:13:49 följande:

Too tiki: Äsch, men gravidsymptom kan vara lika, än lever hoppet tills motsatsen är bevisad.

Tack, hoppas också :)
    Zora skrev 2017-06-25 16:44:17 följande:

Imorse blev det iallafall pos på Äl-testet!! Det borde ju betyda att kroppen är på G igen efter MA:t :)

Så skönt att kroppen kommit igång, håller tummarna för er!!

• Too tiki
    Anonym (Sanna) skrev 2017-06-25 19:24:07 följande:

Jag testade idag, helt blankt. Bim imorgon. Satsar på att juli = lyckomånad då.

Så jäkla trist :(

Bävar för att testa imorgon för jag får bara mer och mer känslan av att mensen kan komma vilken minut  som helst...blir så trött på detta :(
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.