38+ och försöker bli gravid.
Ska som sagt testa rr igen, men denna gång börjar jag först dag 3-4 för jag tror inte det är optimalt att få äl så tidigt som cd 11.
HAr snart haft färgade/blodiga flytningar i 14 dagar. Varav en dag med mens.
Gjort vul några dagar efter mensblodet men ett hjärta slog. Har ny koll på måndag. Livrädd för det slutat då. Brukar i vanliga fall kräkas i denna vecka men det gör jag ej. Så det känns som ett varningstecken
Kan nog vara bra att kolla upp med gyn. Skulle nog sjäv at och kolla upp om mitt immunförsvar kan vara orsak till varför jag inte så lätt blir gravid. Har bara sjuk den månaden jag blev gravid, innan dess är det flera år sedan jag var sjuk.
Har precis som du också klumpar vid mens men det har jag för mig är berodde på hur tjock slemhinnan är.
Är dock inte säker på om jag minns rätt men har för mig att jag läst att om slemhinnan är tjock då kan det blir mer klumpar men kan minnas fel. Har dock ätit albyl minor som ska vara blodförtunnande så i mitt fall beror det nog inte bara på det, utan möjligen också för bra immunförsvar.
Kan nog vara bra att kolla upp med gyn. Skulle nog sjäv at och kolla upp om mitt immunförsvar kan vara orsak till varför jag inte så lätt blir gravid. Har bara sjuk den månaden jag blev gravid, innan dess är det flera år sedan jag var sjuk.
Har precis som du också klumpar vid mens men det har jag för mig är berodde på hur tjock slemhinnan är.
Är dock inte säker på om jag minns rätt men har för mig att jag läst att om slemhinnan är tjock då kan det blir mer klumpar men kan minnas fel. Har dock ätit albyl minor som ska vara blodförtunnande så i mitt fall beror det nog inte bara på det, utan möjligen också för bra immunförsvar.
Ja det är nog normalt. Jag vet egentligen inte om jag varit gravid fler gånger under våra drygt 2 år då jag inte testat så tidigt. Innan okt förra året kollade jag vare sig med ÄL stickor el. tempade och då väntade jag mest på att mensen skulle utebli.
För min del är nog både fel på sköldkörteln och lågt progesteron orsaken till varför det har dröjt. Sen äggen såklart, de är ju inte så bra i vår ålder så det gäller ju att träffa guldägget, där finns nog många orsaker till tidigt mf (tror jag).
Hade du kollat sköldkörtelvärderna? Kan vara så att du behöver vaggisar också för krämen kanske inte räcker. Hoppas du finner ut vad det kan vara snart.
3hjärtan: Oj så jobbigt för dig, och svår väntan, förstår oron. Hoppas ändå det går bra på morgondagens vul!
emlavinga: Välkommen!
WendelaW: Typiskt med mens! Eller hur har det utvecklat sig med det abrupta slutet?
Too tiki: Har du vågat testa idag?
Jag ställde mig på vågen igår och har gått upp 9 kg. Här är min första magbild, v. 24.
Är 44 fyller snart 45. Har barn i tidigare förhållande, likaså min man men inga tillsammans. Vi har försökt bli gravida i drygt 2 år, men har bara kollat med ÄL tester, temp, hormonbehandlats sen okt 2016. Blev gravid i feb. men hann bara få positiv så var blödning ett faktum och det blev mf :( När jag blev gravid åt jag pergotime ngt jag ska börja med näst nästa månad om det inte tar sig denna månad. Behövde en paus från hormonerna för jag blev så nere efter att ha ätit Pergo ett par månader.
Nu kom mensen.
Nya tag i Juli.
Too tiki: Äsch, men gravidsymptom kan vara lika, än lever hoppet tills motsatsen är bevisad.
Imorse blev det iallafall pos på Äl-testet!! Det borde ju betyda att kroppen är på G igen efter MA:t :)
Jag testade idag, helt blankt. Bim imorgon. Satsar på att juli = lyckomånad då.