DragonWoman skrev 2017-10-04 12:02:57 följande:
Nej dessa köpte jag i Sverige. Viola heter testet.
Försöker komma ihåg vart jag köpte det bara.
Försökte hitta dessa på nätet men kunde inte hitta. Kommer du på vart du köpte testet får du gärna skriva det. Hade varit skönt att kolla för min del som nu går i tankarna om att jag har kommit in i klimakteriet :)
smurfen 11 skrev 2017-10-04 12:15:21 följande:
Att cykeln ändras något blir ju såklart vanligare med åldern, men klimakteriet kommer ju smygande, kommer inte på en månad, för du har haft regelbunden äl innan om jag minns rätt?
Ok, jo så kan man göra, testa med spruta nån gång och se utfallet.
Blev nog ca 30 månader, inte för att det är mycket färre månader men ändå, som vi försökt. Jag blev gravid en gång när jag samtidigt blev sjuk vid äl, sen mf några dagar efter, inte annars tyvärr. Så det känns jättesurt att möjligen hade jag haft ett å annat bra ägg, men det funkar inte pga att immunförsvaret är för starkt. Men kan ju inte käka kortison jämt heller:(
Jo tack detsamma, äl väntas nästa vecka.
Jo jag har haft ÄL varje månad sen jag började kolla med stickor och temp okt 2016. Nu missade jag att kolla både med stickor och temp förra månaden så där vet jag inte, men ett helt år i följ har jag haft ÄL varje månad, om än på olika dgr (varierar mellan dag 9-15 men 12 vanligast). Ska tilläggas att jag gått på pergo en del av dessa månader så frågan är hur det hade sett utan utan stimulering.
Hemflyttad skrev 2017-10-04 12:24:13 följande:
Så bra att ni fick till det! Hoppas ÄL är på G för dig nu. ÄL-sekret brukar man väl ha lite före ÄL, så det är möjligt att det blir imorgon eller så.
Det är säkert bra att tempa, tänker att man verkligen får stenkoll på sin cykel. Men om du inte tidigare haft problem med att du fått utslag på ÄL-test men i själva verket fått ÄL senare i cykeln är det nog inget problem för just dig? Tycker absolut du ska göra det som funkar bäst för dig så klart, jag brukar själv känna mig som minst stressad när jag har som mest kontroll. Just tempa funkar inte för mig dock eftersom jag vaknar till flera gånger på natten och aldrig ens använder väckarklocka (småbarn i sängen...).Hur går testet till då? Antar att den läser av hormonnivåer i kroppen, kanske samma som man redan har kollat om man gjort utredning?
Blir inte ÄL under dagen tror jag den väntar för jag har kollat med monitorn i tre dgr och bara fått hög fertilitet. Missade testa den 19:e och den dagen kan ju LH ha varit på topp och då ska jag ha ÄL som senast natten som var, för ÄL kommer väl inte senare än 48 tim efter positivt test? Nu har jag inget mer ÄL sekret så jag gissar på att kroppen försökte inatt men om det sen lyckades återstår att se. Har sett nu att det är flera som blivit gravida trots att de fått ÄL på drygt cd 20, så det gav mig lite hopp om att det inte är för sent i varje fall :)
Jag har fått utslag på ÄL test varje månad sen jag började testa mig okt 2016 så detta är helt nytt för mig. Nu kan den sena ÄL bero på att jag i juli månad ändrade min medicinering för sköldkörteln. Trist om det vore så för jag mår mkt bättre nu men det kanske ändrar ÄL lite innan kroppen hunnit vänja sig vid den nya medicinen. Sen har ju använt Pergo flera av dessa månader så frågan är hur det hade sett utan det......
Jag är ju ett kontrollfreak så för min del känns det nog tufft att inte veta säkert ATT ÄL varit och det vet jag ju bäst med tempningen. Stickorna i sin tur är ju till hjälp för att vi ska få till det i rätt tid, särskilt sen gubben fått prestationsångest. Nu verkar det iofs som ångesten släppt iom att han var ganska säker på att jag hade ÄL igår och det fungerade. Kanske släppa stickorna och köra på som vi gjorde tidigare varannan dag, då vet ju vare sig han el. jag när ÄL är på G och både min och hans stress kan släppa lite:) Hade varit bra att slippa kostnaden för stickorna till monitorn för de skitdyra, särskilt om vi måste ta hjälp utifrån inom det närmaste, då lär pengarna rulla ändå.....