Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

38+ och försöker bli gravid.

Too tiki skrev 2017-05-30 10:23:12 följande:
    Neg. test idag på äl+11 :( Kommer vänta med att testa tills äl+14 nu om mensen inte dyker upp innan....

Om du inte har koll på dina d-vit värden rekommenderar jag att du äter tillskott av det då det påverkar fertiliteten.
    För de med kort lutealfas kan man äta tillskott av b-12 för de ska kunna förskjuta den ett par dgr om man har brist på b-12. Jag åt bara b-6 och folsyra för jag trodde att det räckte med det för att förlänga lutelfasen men det var tydligen b-12 man ska äta så nu äter jag alla tre, plus e-vit, d-vit och multivitamin :)
    Usch för negativt test, men håller tummarna att det vänder innan du når BIM Solig
  • Nykär15
    Anonym (Sanna) skrev 2017-05-30 16:27:00 följande:

Mensen kom idag. Tillika bra då det passar bättre med juni så nu blir det all in om några veckor. Jag äter rosenrot, d vitamin, magnesium, kalcium, multivitamin och omega 3. Ska kolla upp extra e vitamin.

Håller tummarna för juni! Så nedslående med mens hela tiden...jag brukade tillåta mig vara deppig en dag och sen försöka blicka framåt på nästa ÄL, man måste liksom bara orka att börja om. Kram på dig Hjärta
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2017-05-31 19:40:53 följande:

Hörni tjejer som äter RR eller ätit, blir ni tröttare av dem än ni var innan? Jag är så sjuuukt trött hela tiden och min sambo går runt och gäspar också. Tar iof bara en om dagen och den alltid runt middagstid.

Är just nu i ett halvtrist mellanläge : / 7-8 dagar kvar till äl.

Ska börja med äl-test på lördag och CD 8 tänkte jag.

Inte haft sex på väldigt länge nu, pga vår valp som sover mellan oss och är galet lättväckt. Måste ju få till några omgångar innan äl så det blir färska simmare sen vid äl. Undrar hur vi ska få till det runt äl. Måste planera in en lång promenad för vovven innan och får sen leka tysta leken i soffan typ :)

Har alltid blivit piggare av RR, tog på morgonen om jag tog en, annars morgon + kväll. Kan inte vara något annat som gör er trötta då?
  • Nykär15
    Hemflyttad skrev 2017-06-01 12:24:12 följande:

Hej på er!

Det var ett tag sedan jag var inne, var bortrest hela helgen och har haft det härligt.

Först och främst, stort grattis till fina NIPT-resultat! Måste kännas underbart. Kommer ni att offentliggöra graviditeten nu eller hur tänker ni?

Trist att höra att flera har testat minus och fått mens. Det blir nya tag den här månaden.

Jag väntar på mens nu, vill gärna ha den idag för jag har bokat VUL nästa fredag men måste vara på minst cd 9 då. Annars får jag boka om till måndagen. Har självklart testat och vet att jag inte mot förmodan är gravid.

Kör sprutor igen den här cykeln, sista försöket för den här gången ...

Kommer offentliggöra mitten nästa vecka, går in i v 14 då. Men börjat så smått med några fler vänner.
    Hemflyttad skrev 2017-06-01 12:29:17 följande:

Just det, vill slå ännu ett slag för coenzyme Q10 för er som funderar på (fler) tillskott. Så vitt jag har förstått är det detta som har visat bäst effekt på just äggkvalitet. Gärna höga doser. Jag har köpt från iherb.com, mycket billigare än att köpa i Sverige. Levererades rätt snabbt.

Började med prasteron idag också (DHEA), endast 25 mg dock.

Försöker verkligen maxa äggkvaliteten inför att rätt äggstock ska släppa ägg, när det nu blir ...

Spännande med DHEA, hoppas nu du kan få släppa på rätt sida ett tag!!
  • Nykär15
    Hemflyttad skrev 2017-06-01 14:46:16 följande:

Måste kännas bra, vad säger barnen?

Och tack, håller verkligen tummarna för att det blir ägg på rätt sida snart!

De får veta på måndag :) hoppas de blir glada, men det tror jag!
  • Nykär15
    GrönaDruvan skrev 2017-06-01 14:23:53 följande:

Tittar in här och vad kul att vissa av er är gravida! Har inte läst så länge tillbaka, men ser att några namn jag känner igen väntar smått. Härligt!!

Jag var ju med i tråden i höstas. Var ju en lång resa för mig att bli gravid, och även en orolig och jobbig graviditet där en av mina tvillingar dog i vecka 18 efter en operation. MEN om 19 dagar kommer den överlevande tvillingen se dagens ljus! Helt underbart! Vågar knappt tro det! 19 juni blir det igångsättning och då får jag se min lilla kämpe och även min lilla ängel...

Håller tummarna för er som kämpar!!

Härligt höra att du är så nära BF ! Förstår det är blandade känslor när även lilla ängeln kommer födas :/
    Zora skrev 2017-06-01 18:01:39 följande:

Kul att höra av dig!! Vilken jobbig resa ni haft! Men snart är ni vid målet!!!! :)

Jag var ju aktiv i tråden samtidigt som dig, och även efter att du blev gravid, men nu kikar jag bara in ibland för att kolla hur det går för de som är kvar. Jag fick mitt plus i maj! Efter ett års försök :) Nu ska bara resten av resan gå vägen.

Stort lycka till med den stundande förlossningen!

Vilken vecka är du nu och hur mår du?
  • Nykär15

Lämnade nytt TSH i tisdags ( kollar var 4:e vecka) och det låg på 1,6 så det var väldigt skönt! Legat på 1,7 sista tre kontrollerna så det är stabilt iaf, det lugnar mig.

Inskrivning och ul i morgon...i morgon är jag även lika långt gången som när liten somnade sist...så en känslomässig dag :(

• Nykär15
    Zora skrev 2017-06-01 18:55:15 följande:

Jag är i v 7 (6+4) och mår oroväckande bra :p Har känt ett svagt illamående vid några få enstaka gånger, lite molande i mage och ryggslut då och då. Lite tröttare. Men ingen uppsvälld mage, inga direkt ömma bröst (något större kanske dom blivit)

Med de båda andra mådde jag ganska illa vill jag minnas.. minns bara inte i vilken vecka det började. Senast höll det iallafall på till typ v 18.

Mitt började i v 7+ och har gjort alla ggr, brukar må illa till v 17+

Jag äter Lergigan Comp och sen Postafen kvällstid, men mår ändå illa em+Kväll.

Är i v 12+1 idag :)
  • Nykär15

Inskrivning och UL idag, allt såg bra ut, är v 12+2 men mätte 12+5 men dateras om först efter RUL om liten är större då med. Kommer få extra tillväxt-UL och flödeskontroll på slutet då jag är 40+ och även sättas igång en vecka tidigare än annars om det inte startar självmant, tror dock det startar före BF, aldrig gått över.

• Nykär15
    Anonym (Sanna) skrev 2017-06-02 10:50:04 följande:

Vinke vink till liten.

Det är skönt med extra tul.

Det fick jag göra sist och då upptäcktes att min bebis var lite mindre. Som tur var flödet bra men han vägde bara 2500 när han föddes.

Ja det känns skönt med extra koll :) min första var liten med, 45 cm och 2900 och det berodde på en lite för liten moderkaka. Men hon växte ikapp sig när hon kom ut.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.