38+ och försöker bli gravid.
Zora: Vad skönt att det gick bra på undersökningen idag.
Too tiki: Förstår besvikelsen, men nya tag nu! Härligt med en uppdatering från dig. Heja heja för mys och plus nu denna omgång!
Nykär: Haha, vi pratade lite om det att undra hur ofta man går på Liseberg när man bor i staden. Inte varje år ens alltså. Årskort på inträdet var ju intjänat på tre besök, men sen vill man ju åka också Astrid Lindgrens värld har vi inte varit på någon gång, det verkar mysigt och säkert jätteuppskattat. Har inte planerat sommaren ännu, utan det blir nog mycket som det kommer.
Åh, vecka 15 redan för dig! Nu rusar tiden fram! För mig är det svårt att glömma bort att jag är gravid för det känns redan fullt i magen, men det är ändå svårt och overkligt att tänka att vi ska stå där om några månader med två nya små knyten i famnen. Hur mycket extra kontroller får du? Eller är det privat du bokat in det? Jag ska på UL i vecka 28 och 32, men det är ju för att det är tvillingar, annars skulle jag inte ha några extra kontroller.
bluebird6: Håller tummarna för dig att det går bra nästa vecka!
Hemflyttad: Heja, ligg i nu!
Milou3: Hoppas hoppas det är något nu!
HoppasPåEnTill: Nej, dumma mens!
wa76: Närmar sig RUL för dig väl? Hoppas det går bra!
Trevlig kväll på er alla! Vissa får det kanske trevligare än andra Jag ska bara sova, är så trött på kvällarna...zzzzz
Oftast går vi varje år på Liseberg, antingen på sommaren, Halloween eller vintern, lite olika. Eller så går man dit bara för att se en konsert, så det blir det nog i sommar med.
Jag ska nog på extra UL v 30 då de mäter flöde och kollar tillväxt., efter det bedöms det om jag behöver fler. Men jag ska ev få ett UL innan för att se på tjockleken på livmodern då den var försvagad enligt sista läkaren efter alla operationer, fick ju ok bli gravid igen men hade vart skönt veta om den utgör en fara eller inte. Beroende på vilken sjukhus man väljer så får man lite extra kontroller om man är 40+ så det har inte med mina mf/MA att göra att jag får det. Och det är via landstinget, inte privat. Kommer som det ser ut nu inte gå mer privat, vänder mig bara till henne via mail om jag behöver fler recept på mina mediciner under graviditeten eller om jag vill lämna TSH-prov där.
Förstår det börjar bli fullt i din mage, inte så konstigt! Vilken vecka är du i nu?
Här är nästa mål RUL om exakt 4 veckor