Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

38+ och försöker bli gravid.

bluebird6 skrev 2017-06-05 21:25:36 följande:

Jag läste det nånstans. Nästan så jag funderar på att åka och handla det imorrn. Det gör ju ingen skada liksom. 

och så försöker jag ta det lugnt och inte stressa upp. Inte hetsa upp mig över småsaker. Denna gången är det nog vår tur.

Fast jag har väldigt svårt att glädjas. Minns fortf så tydligt  den nattsvarta gastkramande känslan som spred sig i bröstet sist jag var inne och de konstaterade att denna bönans hjärta också slutat slå. Och sorgen som knappt var hanterbar..

Orkar inte en gång till. 

Tack förö bra svar och pepp härinne iaf:)

Ja nu måste det vara er tur!! Det ska gå bra nu!

Köp albyl i morgon, ingen fara att börja med. Jag har tre paket progesteron från Spanien jag köpte där förebyggande om jag inte skulle få tillräckligt med Lutinus, men har så jag klarar mig. Kan tänka mig sälja dem om du inte får nåt från gyn...har 1 paket med kapslar a 200 mg och 2 pkt med 100/kapsel.

Jag tar 300 mg/dag men tänker att du iaf kunde ta 200/dag ett tag, isf ska man ta kvällstid så ligger det kvar längst, rinner ju ut mycket dagtid...
  • Nykär15
    bluebird6 skrev 2017-06-06 06:16:45 följande:

Jättegulligt av dig. 

Han lovade ju att jag ska få hjälp, så det borde väl vara typ Lutinus då hoppas jag. Han pratade om någon gel de kunde skriva ut, men antar den är svagare då. 

Nä det är väl så att någon dag till inte spelar roll, men det känns som varje dag räknas. iaf så är ju Bim först imorrn. Så om mensen uteblir då är ju bra. 

Hoppas bara när jag testade så tydligt på cb så tidigt denna gången att det betyder att det är en "bra" graviditet. De andra ggr så har jag ju knappt fått ett streck på stickan flera dagar efter BIm och så gick det ju som det gick. 

Fast är så dum, Starkt hcg så börjar jag tänka Mola, cancer, cystor och allt möjligt direkt. Hjärnan har svårt att ta åt sig glädjen. 

Ägg som fäster tidigt har godare chans läste jag i en studie, fram till dag 6 är slemhinnan som bäst, sen börjar nedbrytningen sakta sakta om inget ägg kommer, det blir svårare och svårare att fästa in. Det är därför man inte gör senare återföring än dag 5 med blastocyster vid ivf i Sverige sa vår klinik.

Så tro på detta nu, att det är en bra graviditet när du har mycket hcg redan! Jag plussade på äl+9 nu sist, aldrig sett före äl+10 innan, hade nidblödning på äl+3 redan så rätt säker på att det fäste tidigt.

Undra om inte den gelén heter Crinone eller nåt om du vill läsa om den, tror den är i liknande styrka.
  • Nykär15
    bluebird6 skrev 2017-06-07 08:13:32 följande:
    Usch och fy
    UVI är ingen höjdare... Får hoppas det ger sig snart. 

Nu har gyn ringt här och de sätter in en hormongel som ska smörjas (så slipper jag kladd sa han) Och trombyl. 
    Får en gynkoll om 2 veckor och sedan om 3 veckor igen. Så nu känns allt mkt bättre:)
    Men vad skönt, härliga nyheter!
  • Nykär15
    bluebird6 skrev 2017-06-07 14:53:11 följande:
    Tack hemflyttad.. 

Tänker att man inte kan ha sånt otur gång på gång på gång men det kunde man visst. Så glädjekänslan är inte riktigt med än.. Kanske om 2 v, fast vi alla vet ju att det inte är nåt säkert ens om man får se hjärtat så på grynet. Men jag försöker t'nka positivt och nu med medicinering, försöka till att ta det lugnt osv så gör jag ju allt jag kan iaf. 

tog en RFSU sticka igår och de brukar vara görsega för mig, men den blev så röd som den kan bli. Hoppas hoppas att det innebär en "bra" graviditet denna gången- 

Hämtade ut min medicin.
    Då så fanns inte gelen inne. inte på nåt apotek i hela stan. Börjar undra vad det är han skrivit ut egentligen- Men de skickar från GBg så jag har det tills imorrn. Får kleta på lite extra progesterall istället:) Men jag har iaf tagit första trombylen och håller alla tummar & tår.

Skönt att du fått stödmediciner nu, bra att gelen kommer i morgon. Har märkt att många fertilitetsmediciner och annat kan vara stört omöjliga att få tag på...men tur det går fort att få dem skickade. 

Skönt med testet, känns alltid bättre då. Och denna gången måste det gå vägen, håller tummar och tår! 

Jag känner vårt gryn peta med sina små fötter när jag sitter här och skriver, går inte beskriva den glädjen som sprider sig i kroppen. Idag har vi gått en dag längre än när vi fick det hemska beskedet sist. Så det känns stort Hjärta

• Nykär15
    bluebird6 skrev 2017-06-07 17:17:06 följande:

En dag i taget så att säga. Härligt!! Kommer gå så bra.. 

har glädjen tagit över rädslan nu?

Tänker för mig själv att det inte är bra att tänka negativt heller, men svårt att låtsas vara glad. Alltså självklart är jag glad för vårt plus, då jag vet att många kämpar för att få ens det. Men rädslan är ändå stor.. 

Ja ju längre vi går och får bra besked längs vägen, desto mer tar glädjen över, så det är skönt! Oron var som allra värst i början och innan första VUL och man fick se hjärtat slå. Så det blir bättre och bättre, men inte den där oskuldsfulla glädjen och njutningen som man upplevde de två första graviditeterna som gick bra...men så blir det ju inte igen med sitt bagage så man får göra det bästa av situationen och njuta så mycket det går ändå :)
  • Nykär15
    Zora skrev 2017-06-08 12:17:41 följande:

Åååh... ska på VUL om några timmar. Har haft bruna flytningar sedan i måndags som mer och mer övergått till rödbrunt. Ser ut som slutet av mensen. Har inga grav.symptom. Jag tror det är kört :(

Åh nej, hoppas det är en helt ofarlig blödning. Vilken vecka är du nu, tänkte om det kanske kan vara tidigt att se något på VUL?
  • Nykär15
    Zora skrev 2017-06-08 14:04:10 följande:
    Är i v 8, så borde väl synas nåt?

Ja då ska det absolut synas, trodde det var tidigare. Men är ju så, när nån annan är gravid så rusar deras veckor förbi medan det står nästan still för en själv...konstigt det där. 

Håller tummarna för att allt ser bra ut Hjärta

• Nykär15
    Zora skrev 2017-06-08 16:00:22 följande:

Tyvärr kommer jag att återkomma till gruppen för att försöka igen.. tom hinnsäck, inte rund, inget foster syntes. Ska tillbaka om en vecka för att bekräfta och få medicin om det inte kommit ut av sig själv. Så ledsen

Beklagar verkligen...MA är riktigt tufft, man känner sig så lurad på sin egen kropp. Vi hade ju ett förra året, v 13 och fostret hade dött ca 4 dgr tiidigare, hade vi inte vart på ul vet jag inte hur länge kroppen hade lurat mig :(

Fick starta upp det på sjukhuset med Cytotec eftersom fostret var så stort...vattnet gick när jag kom, ca 2 timmar senare föddes fostret och nån kvart senare moderkakan.

Åkte hem på em och blödde mängder från och till...lugnade sig efter nån vecka och kom relativt lite. Två veckor efter var jag på jobbet och helt plötsligt forsade det blod, fick åka in akut och de såg rester, akut skrapning, hamnade på CIVA under natten pga svåra blödningar...

Utskriven på em dagen efter med blodbrist och väldigt tagen av allt, sjukskriven två veckor. När jag började jobba igen händer fan exakt samma sak en gång till, blod över hela golvet på min plats, in akut igen...återigen rester och nu bokas en hysteroskopi-operation in där man går in med kamera och ser exakt vad som sker...men får tid först tre veckor senare...blir sjukskriven fram till op pga psykisk stress över de akuta blödningarna som kommer då och då och inte går skydda sig från.

Efter den op får vi sexförbud 1 månad och jag får äta medicin för livmoderslemhinnan som måste läka...in på kontroll och HSS där man fyller livmodern och äggledare med vätska och gör ul (fy satan vad ont jag hade efter den).

Fick efter den undersökningen ok att köra en månad senare...så började försöka igen i november och blev gravida i slutet mot mars...

Tuff tid och mycket mörka tankar...men nu äntligen njuter jag av Grynet i magen. <3 Skulle kämpat ännu längre med...fanns inte att ge upp för mig.

Hoppas allt sköter sig utan mediciner och skrapning för dig, och att ni snart kan försöka igen. I denna tråd stöttar vi oavsett vart i sin resa man är eller vad man går igenom. Kramar
  • Nykär15
    Zora skrev 2017-06-09 15:46:41 följande:

Usch vilken hemsk upplevelse. Glad att du lyckades bli gravid igen.

Jag har börjat blöda mer nu så jag hoppas verkligen att det försvinner snabbt av sig själv. Känns ungefär som mensen när den är som mest just nu, fast med klarare blod. Får se hur mycket ondare det kommer bli. Är ju i allafall inget foster som ska ut.. (om det nu inte är så att det finns, men är yttepytte)

Nä jag vill försöka igen så fort det bara går! Bara att hoppas att det inte tar ett år till..

Jag hade aldrig särskilt ont under allt som hände faktiskt, inte ens när den lilla föddes, molvärk bara. Hade heller inte ont vid mitt tidiga mf innan dess som var i v 5.

Hoppas du klarar dig undan bra och att kroppen kommer igång fort igen. Vi försökte direkt efter första mf, då tog det sig på tredje försöket, tog ju längre tid efter MA, mycket för allt strul...
  • Nykär15
    Monchichi skrev 2017-06-10 09:05:30 följande:

Nykär: Men hu vilka jobbiga upplevelser du har i bagaget. Så underbart att ni lyckats nu och kommit en bit på vägen också.

Too tiki: Länge sedan vi hörde av dig. Hoppas du mår bra.

Zora: Hur känns det idag? Hur mår du?

Jag önskar er alla en härlig helg!

Idag ska vi åka på en liten tripp till Göteborg med barnen och gå på Liseberg i två dagar. Såg ut som regnet gör oss sällskap men då kanske vi slipper trängas lika mycket, får se det så.

Ja det var en pärs...gör att det var tufft i början denna gången, våga tro på det...men blir bättre och bättre ju längre vi kommer.

Än så länge fint väder här i väst, solen skiner! Hoppas ni får härliga dagar på Liseberg :)
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.