Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

38+ och försöker bli gravid.

Monchichi skrev 2017-05-15 15:36:39 följande:
    Nu var det iofs många år sedan jag åt Pergo, men vad jag minns kände jag inget särskilt. Har ätit enkel-, dubbel- och trippelkur.

Milou3: Mycket för dig på en gång! Lycka Till med både nytt jobb, bok och hundvalp! Och så bebisgörandet så klart!
    Nykär15 skrev 2017-05-15 08:29:10 följande:
    Vad skönt att du känt något! Hjärta Har tänkt så på dig i helgen, allt kommer gå bra i morgon ska du se!
    Tack snälla! Ja jag känner verkligen stöd och pepp här i tråden, det är så skönt med denna ventil.Tack! Du har ju också mycket nu med ny bostad och nytt jobb. Skönt att flytten går bra. Jobbigt förstås att behöva åka en extra vända men det är bara att ta och sen är det över och ni får så framåt. Cd 6, då kanske det börjar kännas lite som att nya chanser närmar sig nu, hoppas det. Håller ni er på samma ställe nu du och mannen så du slipper sådana där extra stockholmsresor eller annat mitt i ÄL? Spännande med munkpeppar, hoppas det är er grej nu!
    Stort lycka till idag Hjärta hoppas få se bild på två livliga krabater sen!
  • Nykär15
    Hemflyttad skrev 2017-05-16 09:18:35 följande:

Hej!

Var på VUL igår och det var skit, ungefär som förra månaden. Känns deprimerade, har inte haft ÄL på rätt sida sedan jag gick med här för flera månader sedan. Just nu känns tråden ungefär lika relevant för mig som typ "Vi som tar studenten 2017", om ni förstår vad jag menar. Obestämd Tror jag ska ta en paus för att slippa tänka på eländet så mycket, om jag kan hålla mig borta ...

Jag håller tummarna för många fina plus den närmaste tiden, det är ni så värda! Hjärta

Men usch vad ledsamt..förstår till fullo att du känner dig uppgiven. Synd man inte kan gå in och påverka mer att den andra blir dominant....vad sa läkaren om oddsen att den ska släppa nån gång? kram Hjärta hoppas du finner ny styrka och att turen snart är på din sida!
  • Nykär15
    Monchichi skrev 2017-05-15 15:36:39 följande:
    Nu var det iofs många år sedan jag åt Pergo, men vad jag minns kände jag inget särskilt. Har ätit enkel-, dubbel- och trippelkur.

Milou3: Mycket för dig på en gång! Lycka Till med både nytt jobb, bok och hundvalp! Och så bebisgörandet så klart!
    Nykär15 skrev 2017-05-15 08:29:10 följande:
    Vad skönt att du känt något! Hjärta Har tänkt så på dig i helgen, allt kommer gå bra i morgon ska du se!
    Tack snälla! Ja jag känner verkligen stöd och pepp här i tråden, det är så skönt med denna ventil.Tack! Du har ju också mycket nu med ny bostad och nytt jobb. Skönt att flytten går bra. Jobbigt förstås att behöva åka en extra vända men det är bara att ta och sen är det över och ni får så framåt. Cd 6, då kanske det börjar kännas lite som att nya chanser närmar sig nu, hoppas det. Håller ni er på samma ställe nu du och mannen så du slipper sådana där extra stockholmsresor eller annat mitt i ÄL? Spännande med munkpeppar, hoppas det är er grej nu!
    Hur gick det på RUL Monchichi? Blir ju orolig när du inte uppdaterat oss Gråter
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2017-05-17 08:45:42 följande:
    Jag ser, men däremot känns det helt omöjligt att få plus på ÄL+6, ägget har kanske inte ens fäst ännu? Du ska ju inte testa såhär tidigt, sätter ju bara en massa tankar i huvudet!
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2017-05-17 09:20:48 följande:
    Ja vet!! Men mått illa i 2 dagar och hade ett tio-pack hemma så testade mest på skoj.

Ska försöka nollställa mig och vänta till fredag med nästa test. Jag kan ju även vara på äl+7 i dag beroende på hur snabbt ägget släppte efter glada gubben.
    Håller tummarna stenhårt!
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2017-05-17 11:36:48 följande:
    Det var tydligen inte testlagret utan nåt annat märke. Men Iom att det är så tidigt så räknar jag detta som spök men ska ändå testa med testlagret hemma i kväll! Har ett kvar från de och Iom att detta visade nåt kommer jag inte kunna hålla mig! Tänk om jag är gravid och längre gången Iom att det är fjärde dagen jag mår illa.
    Så spännande se vad det visar! Kan som Hemflyttad skriver vara så att ÄL var samma dag som glad gubbe Glad
    Hemflyttad skrev 2017-05-17 11:36:19 följande:
    Läkaren sa att man kunde prova att ta p-piller några veckor för att nollställa äggstockarna och då kanske den vänstra kommer igång igen. Får se, kanske gör det i sommar.

Jag hade även väldigt lågt testosteronvärde. Eventuellt kan jag ta en kort testosteronkur. Hon skrev också ut DHEA till mig, verkade inte alls tycka att det var något konstigt. Tror jag ska prova med låg dos.

Vi var överens om att vi kör med sprutor en gång till nästa månad och sedan blir det paus över sommaren, så får vi se sedan. Skulle vara skönare att köra på som vanligt med ÄL-tester och utan VUL, så kan man vara lyckligt omedveten om vad som händer där inne...

Men då har ni iaf lite saker att testa framöver, det är bra! Hon är bra, känns som hon inte ger upp i första taget och även villig att testa saker som andra kliniker inte är lika långt fram med. 
  • Nykär15
    Too tiki skrev 2017-05-17 13:49:55 följande:

Lite uppdatering från mig. Är på CD 8 idag har sen CD 5 haft fruktansvärd molvärk mkt värre än den värsta mensvärk så jag vet inte vad som händer. Äter ju munkpeppar denna månad och jag antar att det är den som spökar. Känns lika illa som min ÄL när jag åt pergo en månad fast har hållit på i 3 dgr nu och samtidigt ihop med det har jag en jäkla värk i kroppen också.
    Har samma jämna temp som när jag åt rosenrot vilket känns bra men dock ingen pigghet, är snarare skittrött. Tror att antingen håller kroppen på att göra en rejäl omställning hormonellt, eller så är munkpeppar för starkt för mig.
    Har kollat med monitorn i 2 dgr men än så länge är fertiliteten på låg, trots att jag känt att jag haft världens jäkla ÄL i 3 dgr....

Tror inte det kommer bli ngt denna månad heller för jag har dessutom använt Voltaren gel i tror om att jag skulle kunna ta det, men såg nu att man inte ska använda det heller om man vill bli gravid. Jag har ofta värk i mina leder och åt mkt voltaren och ipren tidigare och tror det kan ha varit boven varför jag inte blev gravid förut, men trodde gelen var harmlös men så var det tydligen inte... Blir så satans irriterad på mig själv som inte kollade upp det innan jag kletade på mig skiten men smittsamt när jag haft så ont i ena axeln och ryggen och inte paracetamol hjälper vet jag heller inte vad jag ska göra.

Ja detta var en gnällinlägg från mig. Ber så hemskt mkt om ursäkt för det, men jag mår skitdåligt rent psykiskt och fysiskt och när jag sen insåg att gelen kanske ställer till det för oss denna månad blev det bara för mkt Gråter Kram till er allaHjärta

Usch vad jobbigt du reagerar så starkt på munkpeppar...hoppas det lättar när ÄL väl är förbi. Förstår det är tungt på alla plan...man har verkligen sina dalar ner i mörker under resan till en liten. Jag hoppas att du snart finner lite energi och att gelen inte har gjort nån skada, tror säkert inte det när du väl slutat med den. Det är nog vid långvarigt bruk mer.

Too tiki skrev 2017-05-17 14:42:32 följande:

Hoppas som sagt att allt såg bra ut på VUL för dig och att du uppdaterar snart....

Det är rutinultraljudet Monchichi skulle på....det stora. Så jag är med jättenervös nu när hon inte skriver...hoppas sååå att allt är bra och att hon bara har annat för sig. 

• Nykär15

UL och provtagning för NIPT gjort, hörde hjärtat med min doppler i morse så var mycket lugnare inför ul idag.

Otroligt livlig krabat som var svår få på bild. 3,84 cm lång vilket motsvarade 10+5, men jag är 10+1 idag så fortsätter nog räkna det så. Det är inte lätt mäta exakt som hon sa såhär tidigt. Men allt såg perfekt ut enligt henne och liten utvecklades bra. Så gulligt se armar och ben vifta <3

• Nykär15
    Too tiki skrev 2017-05-18 15:29:02 följande:

Underbart, hoppas att du kan slappna av lite mer nu :) Kanon, håller tummarna och hoppas ni fick in en fullträff! :)Vi har försökt i lite drygt 2 1/2 år, men förutom åldern så har min hälsa ställt till det för mig på vägen och dessa vet jag har påverkat våra chanser negativt. Nu är allt bra vad det gäller hälsan, men åldern är ju inget som går att påverka så det vill till att det tar sig snart.....Håller tummarna för att du ser ett fint plus på måndag 

Jo lite mer avslappnad, men kommer inte kunna njuta fullt förrän vi fått svar och det isf ser bra ut...två veckor kvar.

Men igår och idag på morgonen har jag lyckats höra bäbisen hjärta med min doppler, så var mycket lugnare inför ul idag. På dagen/kvällen har jag för mycket gaser och är så svullen så då hör jag inte, men morgonen har funkat bra. Lättare ju större liten blir sen, är så glad att jag har min doppler!!
  • Nykär15
    Lykkeliv skrev 2017-05-18 18:24:50 följande:

Så härligt :)))

Är nästa ul när det är rul nu då?

Mår du bra?

Nej har faktiskt ett ul på inskrivningen om 2 veckor med :) de håller på med utbildning och sa de kanske kollar länge, inte mig emot! Efter det blir det RUL :)

Mår illa men ätit Postafen och har idag fått utskrivet Lergigan comp som jag ska prova. Är väldigt trött med - men lycklig att liten lever o sprattlar :)
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.