babba74 skrev 2017-05-09 14:42:57 följande:
Det tog ungefär 10 dagar för oss, vi gjorde provet en måndag och sen ringde hon torsdag veckan. Vi gjorde provet strax innan jul, hon hade först tänkt vänta med att ringa till efter nyår pga det negativa svaret men det hade ju inte spelat någon roll. Lika jobbigt att få det beskedet när det än kommer..
När ska ni göra NIPT?
Usch det hade ju vart hemskt få vänta och gå på nålar över nyår med...förstår hennes tanke, men som du säger, ett dåligt besked är ju lika fruktansvärt när man än får det
Vi ska göra NIPT nästa torsdag.
Too tiki skrev 2017-05-09 14:46:22 följande:
Först och främst, välkommen till er nya som tillkommit i tråden :) Har bara hunnit läsa lite som hastigast här så jag hoppas inte jag missat något.
Testade idag cd 12 men fick negativt, igen :( Tänkte först skita i att smörja in mig med progesterallkrämen, men rätt var det var blev jag öm i bröstvårtorna, ngt jag inte brukar bli så jag smörjde på ändå, utifall att :) Kommer testa imorgon, eller övermorgon igen och är det negativt då slutar jag med krämen så mensen kan komma.
Har hunnit tala med en underbar gyn som tyckte att jag borde testa att ta Pergotime igen och hoppas på att det kan lyckas. Problemet är ju att det inte säljs i Sverige så antingen får jag beställa det via nätet, alt åka till Danmark och få det utskrivet. Har inte tid till en Danmarkstripp nu så det lutar åt att jag beställer, även om det känns lite riskfyllt...
Det var lite uppdatering från mig :) Vet jag inte om jag hinner kika in här på FL förrän efter flytten, men jag hoppas ni alla får en fin vecka så hörs vi när vi flyttat till Götet och allt är lite lugnare :)
Härligt att sen uppdatering från dig, tänkte på dig förut att det var längesen nu.
Blev du inte gravid på Letrozol sist? Det går ju enkelt att få fixat i Göteborg isf. Du kan ju gå till min gyn, hon är grym!