Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

38+ och försöker bli gravid.

MammaPippi skrev 2017-04-27 08:17:42 följande:

Kul att det går bra wa76! Har också KUB nästa vecka.. är rätt nervös faktiskt även om vi såg den lilla förra veckan - känns som att v13 är en högriskvecka ????

Oj KUB för dig med nu! Känns som det går fortare för andra som är gravida än vad det gör för en själv Flört här är jag bara på 7+1

Jag vet inte om det är en högriskvecka, allt ska ju eg vara klart och bara växa till sig, så risken är ju eg ganska liten att något händer nu. Men jag själv har ju skräck för den veckan...vår lilla somnade ju 12+2 förra året...så kommer inte känna någon större säkerhet förrän lite senare..så vi kommer gör vul nu 8+1, sen kommer vi göra det igen i 10+ och då tar vi prov för NIPT är tanken, sen tänkte jag försöka klara mig att vänta till 13+ med ett UL och efter det hoppas jag min doppler kan hjälpa mig vara lugn fram till RUL...

Men först VUL nästa vecka som känns riktigt läskigt. Därför försöker jag bara tänka en dag framåt i taget, just idag är jag gravid och njuter av det! Vad som händer längre fram vet jag ju inte så behöver ju inte tänka på det nu...men är skitsvårt.

• Nykär15
    Milou3 skrev 2017-04-27 08:23:03 följande:

Vad många här inne som blivit och är gravida nu! Bådar ju gott :)

Mitt fjöstest i går va bara en synvilla. Samma synvilla i morse :( och nu drog molvärk/mensvärk i gång rejält här igen så skulle inte förvåna mig om mensen kommer tidigare heller. Mår som sagt alldeles för bra och normalt för att ens misstänka en graviditet. Kör dock slut på de två test jag har kvar i dag och kanske i morgon eller lördag.

Hur går det för dig Rosenlarv? Testat igen??

Och Sanna? Vilken äl är du på?

Men va trist! Tog du på morgonurinet? Har försökt säga till jättemånga att kissa ut det, och vänta bara nån timme och testa på det i stället, när det är så tidigt verkar det vara mer koncentrerat på det sättet. 

Jag hade nog sparat nåt test till i morgon, du är ju ändå en bit från BIM än. 

• Nykär15
    Too tiki skrev 2017-04-27 09:07:47 följande:

Jaaa, tempen har gått upp idag till 37.01 Skrattande Nu hoppas jag tempen håller sig uppe i 2 dgr till men funderar på att kanske börja med krämen redan idag för att vara på den säkra sidan för så gjorde jag den månaden jag blev gravid. Får fundera under dagen och smörja ikväll, eller imorgon, så himla svårt när man inte vet vad som är bäst :)

Tjoho vad bra! Då är ÄL förbi, hade börjat med krämen ikväll jag med Glad
  • Nykär15
    Too tiki skrev 2017-04-27 09:27:59 följande:

En fråga till dig Nykär. Använda du 100 mg som det står på den starkare krämen direkt från början? Fick jag tag på en sån förra månad så jag tänkte använda den för den andra blir så besvärlig att använda för man måste ju kleta på så mkt.

Jag har alltid bara gått på känsla och smörjt på en klick morgon och lite mer kväll. Så har aldrig vägt det eller vad man ska säga...men har nog tagit rätt mycket eftersom jag tänker på att en Lutinus är 100 mg och man tar tre om dagen, så hellre för mycket än för lite har jag tänkt...

Lykkeliv skrev 2017-04-27 09:33:16 följande:
    Är det bättre med okoncentrerad urin till gravtest?

Vet inte om jag ska testa igen. Har mensvärk idag, känns som den kommer kamma inom närmsta dygnet nu. Men försöker hoppas ändå

De säger att det ska vara koncentrerat, men jag får bättre utslag om jag ex inte tar morgonurin, då har jag fått jättesvaga, och testar jag en timme efter på nytt urin har det synts bättre. 

Jag tycker absolut du ska ta ett test direkt!

• Nykär15
    Hemflyttad skrev 2017-04-27 12:12:39 följande:
    Oj, ännu ett gravtest att analysera! Kan kanske se något, men testa igen imorgon så borde du se något tydligare. Som sagt, blir ibland galen på testlagrets tester.

Tråden är verkligen aktiv nu, hinner inte kolla så mycket idag men ska läsa ordentligt senare.

Känns tråkigt att jag inte är med i racet själv, med nedräkning till BIM osv. Även förra månaden visste jag att jag hade ÄL på fel sida. Så himla surt. Tog ett test idag för att kolla om ovitrellen gått ur kroppen och det var ett jättesvagt streck fortfarande. Får se igen imorgon. Ska börja med lutinus idag. Testar "på riktigt" på måndag, ÄL+11, och sedan lägger jag ner den här månaden och satsar på nästa.

Tiden går ...
    Skönt att Ovitrellen är på väg bort, det enda positiva med att ta den är att man inte testar lika tidigt, iaf gjorde inte jag det för jag ville inte riskera ett falskt positivt. Välkommen i Lutinus-kladdet...duktigt trött på att gå runt med skydd hela tiden. Hur länge ska du ta det om du blir gravid enligt din läkare? Min säger v 14....
  • Nykär15
    Hemflyttad skrev 2017-04-27 14:33:54 följande:
    Ja du, jag gick på lutinus med båda barnen, t.o.m. vecka 12. Och har haft Lutinus i ett antal IVF-cykler och naturliga cykler, så vi är gamla (o)vänner! Flört Men med trosskydd funkar det ändå OK, finns värre alternativ.

Eftersom vi har samma läkare antar jag att hon skulle rekommendera v. 14 även där. Får se om det blir aktuellt så småningom ...!

Hur är det med dig, hur mår du?

Just det ja, vi har ju faktiskt samma läkare, tänkte jag inte på Glad

Ja jag har med tagit det många gånger nu i stimulerade cykler... i just denna tog jag bara kräm eftersom det var en pausmånad, så började på ÄL+8 när vi plussade. Jag tycker inte trosskydd räcker, det rinner för fort framåt och bakåt eller vad man ska säga, så jag måste ha extralånga bindorna...väldigt segt. Men tror jag ska prova med trosskydd igen för jag har kommit på att om man lägger ett ark toapapper på skyddet så suger det upp mycket fortare så det rinner inte iväg lika mycket då. Tröttnade när flera byxor var helt vita på insidan för att det rann hej vilt...

Idag har jag tagit Postafen och det har känts bra mycket bättre, igår var jag totalt däckad, mådde så himla dåligt...magen är ju långsam med, svullen och får ont och svårt gå på toa. Så det hjälper ju inte till. Trött som en gnu, fryser och ömmar i brösten. Så ingen brist på symtom här inte....nu är det 6 dagar till VUL...

• Nykär15
    Milou3 skrev 2017-04-27 19:00:54 följande:

Att du pallar att jobba!! Man blir ju faktiskt lite som sjuk när man är gravid. Iaf under olika perioder av graviditeten och speciellt i början tycker jag.

Det kommer gå finfint på VUL! Du har ju så starka symptom med!!

Själv har jag blivit värsta pms-monstret här! Vill helst be sambon dra åt fanders. Tacksam för vårsol och nytt spännande jobb men sjukt trött på att det tar sån tid att få det där satans plusset!

Har ju inget val...kan ju inte vara hemma från o till i 10 veckor....blir oftast bättre framåt v 17 ju :/

Med dottern var jag hemma två veckor i början pga förstoppning, hemskt.

Postafen hjälper iaf, men blev riktigt kass nu när verkan gick ut...så tog en på kvällen med. Hade tänkt klara mig med en dagtid bara...men nej, finns det lindring tänker jag ta den!
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2017-04-27 21:00:29 följande:

Blir det olidligt har du ett val :) att vara hemma/sjukskriven när man mår sjukt illa och spyr, oavsett om man smittar, är ju inget konstigt. Förhoppningsvis går det värsta över om 3-4 veckor :)

Blir man inte helt galet trött av postafen?

Minns att jag smög in på toa och powernappade när jag var nygravid med sonen.

Är redan trött och igår var det iaf inte värre, får se hur det känns idag. Kommer iaf fortsätta med en tablett morgon + kväll.
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2017-04-28 07:31:19 följande:

Är på äl+11 i dag. Vaknade med ganska kraftig molvärk och gick nyss på toa. Såg en flytning med en pytteliten blodklump/prick i. Sen när jag torkade mig var det rosa.

Så troligtvis är mensen 4-5 dagar tidig här eller ...

En nidblödning??!!! Åh jag hoppas så. Men en nidis på äl+11 känns sent liksom :(

Brukar aldrig ha spotting men man blir ju äldre och kroppen förändras : /

Ja låter lite sent för nidis, iaf om det är rosa. Hade det varit brunt kunde den ju skett för några dagar sedan och sen kommit ut först nu. Men man ska aldrig sluta hoppas, är ju tidigt än! Så du har inte testat något idag då? 

• Nykär15
    Rosenlarv skrev 2017-04-28 08:30:49 följande:

Samma svaga resultat nu i två dagar. Lägger ner det här testandet nu, vet ju inte ens riktigt vart i cykeln jag är. Får hoppas att kroppen kommer i fas i nästa cykel.

Kan ju vara för tidigt bara, hoppas på en ökning om några dagar!

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.