Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

38+ och försöker bli gravid.

Hemflyttad skrev 2017-04-25 14:15:24 följande:
    Ja, jag har läst att det fanns risk för obehagliga biverkningar med DHEA. Helst ska man testa sina nivåer innan man börjar, kanske låg din nivå så pass högt att du inte behöver det.

Ubiquinol är den mer verksamma varianten av coenzym Q10, alltså ett vanligt kosttillskott som inte ska ge några biverkningar. Finns mycket att läsa online. Enligt boken och andra källor ska man ta 200-300 gram per dag ubuquinol eller runt 600 gram per dag av den vanliga varianten (som heter ubuiquinon).

Man får shoppa runt lite för det blir rätt dyrt, men tror jag ska köpa från iherb på nätet nästa gång. Jag har läst lite överallt att ska man ta något tillskott för äggkvaliteten, så ska man ta Q10. Jag har gjort en hel del efterforskningar och har inte stött på något annat som sägs ge lika bra effekt, förutom DHEA då.
    Sen kan ni ta extra stark D-vitamin. Det stärker upp slemhinnan Glad
  • Nykär15
    Hemflyttad skrev 2017-04-25 14:26:23 följande:
    Japp, har en spray jag tar varje dag. Mkt praktiskt. Tror inte jag kan göra så mycket mer nu faktiskt...
    Jag skrev fel E-vitamin är det jag tar, inte D...så vet inte hur D påverkar. Men E påverkar slemhinnan positivt.
    Too tiki skrev 2017-04-25 14:55:13 följande:
    Usch, förstår att tiden går i snigelfart men tror som sagt det går bra denna gång när dina sköldkörtelvärden är bra. Du är stark som klarat av att börja om med tanke på vad du varit med om. Vet inte hur jag hade klarat det, men längtan är ju så stor så jag misstänker att man klarat det också men rädslan går ju aldrig bort förrän man gått hela vägen. Kramar till dig Hjärta
    Hemflyttad skrev 2017-04-25 14:18:02 följande:
    Jag förstår att du känner dig rädd, men jag tror att ni kommer att få se ett jättefint pickande hjärta och att det blir ett lyckligt slut den här gången. Hjärta
    Ja är ju först när man är i mål som man kan pusta ut, så man får ta en dag i taget i 230 dagar till...Glad

• Nykär15
    Milou3 skrev 2017-04-25 15:13:54 följande:

Tack snälla fina ni som peppar mig och kämpar på själva med oro och grubblerier!! Ni är guld värda ska ni veta.

Nu känner jag mig helt plötsligt gravid här. Blev precis uppringd och fick ett nytt jobb så nu borde jag egentligen inte bli gravid haha. Iaf vänta ett par månader.

Tar dagen som den kommer nu. Ska inte testa mer nu förrän efter helgen faktiskt! Blir så ledsen vid varje blankt test så ser hellre blod i trosan så kan jag kicka i gång med min nya bästis Rosenrot ist.

Kram

Grattis till jobbet! Du ska se att det gör att du är gravid Flört
  • Nykär15
    Too tiki skrev 2017-04-25 19:03:01 följande:

Har ingen aning om det spelar någon roll vilket sort man tar men tänkte att det inte kan skada om nu flera blir gravida med den jag inte har

Är väl olika styrka på dem?
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2017-04-25 22:19:50 följande:

Visste ni att snippan blir lila/grå strax innan BIM vid graviditet och håller sig så ett tag. Läste nåt inlägg där en bm/gynekolog hävdade att man kunde se på sin snippa om man var gravid :) och att hon sett det på tjejer innan de själva visste om att de var gravida. Har med blodflödet runt blygdläppar att göra.

Jag har sett det sist jag var gravid, denna ggn glömde jag kolla vid BIM ;)
  • Nykär15
    Too tiki skrev 2017-04-25 23:12:38 följande:
    Var tvungen att kolla och Arctic Root innehåller 144 mg och den jag har innehåller 200 mg. Vet inte om  den skillnaden spelar ngn roll, däremot kan säkert det göra skillnad om man äter en el. två tabletter per dag. Har man väldigt lågt östrogen borde det vara bättre med två tabletter men blir det för mkt östrogen är det ju inte heller bra så det är svårt att veta vad som är bäst, när man inte har kollat upp vad man har för värden. Svårt detta, men jag nöjer mig nog med en tablett nästa månad, om jag nu inte blir gravid denna vill säga...
    Jag tog bara en tablett denna gången, för mycket östrogen kan ju hämma eller försena äl. Men vet inte hur mycket som är för mycket När jag tog Femanest så fick jag utebliven äl första månaden och jättesen på andra, först på dag 28.
    Rosenlarv skrev 2017-04-26 08:01:57 följande:

I går när jag satt och åt middag fick jag ordentlig värk och sa till min man "hoppas att det är ett ägg som fäster" värken tilltog och jag blev tvungen att lägga mig ner i soffan. Värken blev bara värre och värre och ökande till den värsta smärta jag upplevt. Vi fick åka i ilfart till gynakuten och jag låg i bilen och hyperventilerade och tänkte att dettta måste vara ett x eller så dör jag nu. Den vidrigaste smärta jag känt och jag har ju ändå fött två barn och haft flera missfall. På akuten fick jag stark smärtlindring och började också blöda. Läkaren upptäckte blod i buken och det visade sig att det måste ha varit en äggcysta som spruckit och läckt ut blod i buken. Som tur var inget farligt. Helt slut nu och så trött på min knasiga kropp. Förklarar ju kanske ändå min märkliga ägglossning denna månad. Någon som varit med om detta?

Men herregud vad läskigt! Aldrig vart med om det... Hur känner du dig idag?

• Nykär15
    Monchichi skrev 2017-04-26 14:11:25 följande:

Oj vad ni hinner skriva mycket!

Too tiki: Knepigt med din äl, när sker/skedde den? Tråkigt med ovisshet. Men som ni verkat jobba på om kvällarna så ska det ju finnas simmare när det är dags vad det verkar.

Nykär: Inte långt kvar till VUL nu, spännande! Vi kanske får något slags svar samma dag du och jag.

Lykkeliv och Milou3: Håller tummarna för plus för er!

Rosenlarv: Fy vad otäckt du skulle gå igenom. Det låter dramatiskt med smärtan och blodet. Kan det bli så där även i tidig graviditet, vet du?

Jag har tagit fvp nu på fm, och sett två små sprattelbebisar. Nu känner jag som lite träningsvärk nästan i magen och tänkte ta en lugn eftermiddag så bra det går med mina 5 andra underverk hemma. Nu börjar en långsam väntan på provsvar, typiskt det är en extra helgdag också. Denna gång ville sambon veta kön, så jag gick med på det om han lovar att hålla tyst. Får se hur det går med det. Jag tycker ju själv att det är så spännande att få suga på den karamellen tills förlossningen.

Mysigt se de små! Hoppas få se en som sprattlar lite nästa vecka med :) och jag hoppas ditt provsvar kommer riktigt snart, förstår det är jobbigt att vänta på.

Jag kommer inte kolla kön, har gjort det dom andra gångerna..men nu vill jag testa att bli överraskad och det är vi eniga om. Spännande se om din man kan hålla tyst, men det gör han säkert! Ändå bra möta han halvvägs, tror männen lätt känner sig utanför i allt detta...

• Nykär15
    Milou3 skrev 2017-04-26 17:43:00 följande:

Jag anar något riktigt svagt som troligtvis bara är perforeringen ( eller vad det kallas :) som hcg ska fastna i. Tror inte det är positivt!

Kommer nog ändå ta en per dag tills mensen kommer! Köpte ett 5-pack!

De har aldrig gett spök för mig! Ta ett nytt i morgon, ej morgonurin, kissa och vänta en timme och testa på det urinet är mitt råd :)

Åhh vad spännande!! Hoppas hoppas!!

Bifogar bild på hur mina tidiga såg ut morgon/kväll:

• Nykär15
    Rosenlarv skrev 2017-04-26 22:11:52 följande:

Jaha, nu blir jag än mer förvirrad. Också köpt test från testlagret och tog ett bara på kul. Skulle ju kunna vara äl+9 eller bara äl +6 om jag nu ens fick någon äl. Nu tycker ju jag också att jag anar ett svagt streck men jsg har nog bara blivit helt testokig och ser streck i mitt huvud:)

Men åh jag ser nåt jag med! Vad spännande det är här nu!
  • Nykär15
    wa76 skrev 2017-04-26 19:15:45 följande:

Åååh vad härligt!! Jag hade fortfarande v. 2-3 när jag in i v 6, men sen en dag senare typ så var det 3+! Nu har jag läst massor med inlägg men hittar inte ditt inlägg om när du har vul? Orkar inte läsa 100 inlägg, måste ut till köket och laga mat! :D

Här blir det kub test om 9 dagar - fredag, den 5/5! Längtar men samtidigt jättenervös. Har även beställt en doppler, hoppas på att kunna höra någonting innan kub, annars blir jag tokig. Borde gå in i v. 13 nu på fredag eller lördag och då brukar man säga att man kan höra hjärtslag om man har tur elel rså blir man orolig i onödan för att det är för tidigt :/

Åh redan v 13, heja!

Jag hörde med min doppler från v 12 sist, perfekt ha hemma när oron slår till.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.