Rosenlarv skrev 2017-05-08 07:06:15 följande:
Fick mens fredag kväll/natt och började i morse med Pergotime som jag fick utskrivet i höstas. Blev inte av förrän nu pga ma och sen tidigt missfall. Får se nu vad detta ger. Hoppas nu att jag slipper besvärliga biverkningar. Ska försöka få tag på min läkare i dag. Hon har lovat att jag skulle få komma in vid äl för otrivelle men på senaste tiden har hon varit om omöjlig att få tag på:(
Jobbigt med mens men skönt vara igång med Pergotime gissar jag, hoppas det ska göra susen för er! Knepigt med läkaren, men bra du försöker nå henne redan nu så borde hon kunna boka en tid? Har de ingen reception du kan boka via? Man brukar ju kolla äggen nån gång CD10-12.
Milou3 skrev 2017-05-08 07:15:21 följande:
Nej vad trist med mens :(
Finns det ingen annan läkare du kan komma till ist?
Själv testade jag nyss negativt på ett äl-test. På CD 9 så äl verkar dröja eller utebli ( hua, ta i trä att den inte uteblir) har noll känningar på att äl är ens i krokarna. Extremt lugnt i magen faktiskt. Vilket är såå typiskt då sambon äter både zink och RR och vi nu har sex varannan dag. Håll tummarna att min äl bara "stabiliserats" med RR och kommer runt CD 14. Efter uttag av Mirena så har jag haft rätt tidig äl runt dag 10-12. Har någon här märkt den månaden ni inte hade äl? För RR sägs ju förstärka äl, inte ta bort den!
Usch, skitnojjig nu att så är fallet.
Tidigt än, den kommer nog ska du se. Jag har ofta haft rätt snabb stegring och helst med RR, först inte känt nåt och när det väl börjat så har den kommit inom nåt dygn.
Här har jag börjat ställa in mig på nästa UL, nästa torsdag. Det är ändå skönt att ha något att räkna ner till som inte är alldeles för avlägset. Är rädd såklart för UL, kommer nog alltid vara det efter det sist....så synd, man är så skadad av sina erfarenheter att det inte går njuta fullt ut som med första barnen...då var allt så självklart, minns jag var nojjigare med sonen, kan man få ett så fint och friskt barn till liksom?
Men nu, vågar inte tro något alls ju...njuter på ett sätt av varje dag jag får vara gravid och kommer längre, men innerst inne bor de mörka tankarna...önskar så jag kunde spola fram tiden några veckor! Vecka 8+5 idag.